•Презентація допоможе учням ознайомитися з поняттям “новела”; навчить відрізняти новелу від оповідання, прослідкувавши за своєрідністю стилю О.Генрі;
• допоможе навчити розвивати навички самостійної роботи, усного мовлення, уміння аргументовано відстоювати свою думку;
•має на меті виховувати відчуття величі людської особистості, поваги до почуттів інших людей, співчуття, бажання прийти на допомогу;
сприяє розширенню власного світогляду учнів.
ОПОВІДАННЯ НОВЕЛА Невеликий прозовий твір Один або кілька персонажів Один або кілька епізодів із життя Змальовані типові життєві події Фінал часто прогнозований Невеликий прозовий твір Мінімальна кількість персонажів Незвичайна життєва подія Напружена, яскраво вимальована дія Несподіваний фінал
* Чому подружилися Сью і Джонсі? *Про що свідчить схожість їхніх поглядів на мистецтво, салат і моду? *З яким настроєм говорить письменник про своїх героїв? *Чому Джонсі вирішила, що вже ніколи не одужає? Звідки у молодої дівчини думки про смерть? *Якою ви уявляєте Джонсі? Спробуйте описати її зовнішність, користуючись цитатами з тексту. Які почуття вона викликає? *Які шанси у Джонсі? Коли можна буде говорити про можливість одужання? *Чому Сью не показує Джонсі своїх сліз, адже ситуація критична? Про що свідчить насвистування нею веселого мотивчика? Чи варто прикидатися веселим, коли на душі так гірко? Чи не вважаєте ви це обманом?
Чи такий уже поодинокий випадок, описаний О.Генрі? Чи не зустрічали ви раніше в літературних творах прикладів того, як герої жертвують своїми інтересами, часом, уподобаннями заради когось? А я вам зроблю невеличкі підказки: 1.«Зевс суворо наказав охороняти божественний вогонь. Але непокірний титан, співчуваючи людям, викрав іскру полум'я...» 2.Ця героїня залишила теплий будинок і люблячу бабусю, бо відчувала, що хтось дуже потребує її допомоги. 3.Цей хлопчик дуже боявся, але виступив на суді, бо постраждав би невинний. 4. Цей персонаж ризикував власним життям, хоч міг би дбати тільки про себе, і пробрався у саме серце Квазонде, бо там були його друзі.