Посилання на посібник. У пораднику вчителі знайдуть інформацію про:загальні принципи та планування подолання освітніх втрат у школі; зміну моделей педагогічного мислення;форми організації освітнього процесу в умовах війни;чекліст готовності до викладання онлайн;алгоритми та ресурси, за допомогою яких можна надолужити освітні втрати;приклади навчального контенту й педагогічного інструментарію. У посібнику також є рекомендації для вчителів української мови й літератури, від яких творів чи тем можна відмовитися (узгодивши це з адміністрацією школи), аби не перевантажувати дітей і вивільнити час на засвоєння складніших розділів. Крім того, порадник містить приклади інтегрованих уроків для 6 класу НУШ, оскільки у вчителів мало готових розробок для таких уроків. ДАЛІrrrrr
Посилання на посібник. У практичному пораднику актуалізовано проблему освітніх втрат у шкільній літературній освіті. Представлено алгоритм подолання навчальних втрат – запропоновано коригувальну навчальну програму з української літератури для 5 класу розроблену на основі чинної модельної програми з української літератури для 5–6 класів (за науковою редакцією Т. О. Яценко), календарно-тематичне планування уроків відповідно до навчальної програми, діагностувальні роботи для виявлення об’єктивного стану освітніх втрат п’ятикласників щодо української літератури та результативності їх подолання, картки формувального оцінювання навчальних досягнень учнів у процесі опрацювання навчальних тем експрес-курсу. Видання адресовано вчителям-словесникам закладів загальної середньої освіти, методистам, студентам-філологам закладів вищої педагогічної освіти. ДАЛІrrrrr
У методичному посібнику розглянуто науково-методичні аспекти реалізації Державного стандарту базової середньої освіти в мовно-літературній освітній галузі, охарактеризовано модельні навчальні програми, висвітлено питання особливостей оцінювання здобувачів освіти в 5 класі, надано рекомендації щодо можливостей професійної самоосвіти та організації уроку, зокрема в дистанційному форматі; наведено приклади практичних завдань та розробку сучасного уроку української мови. Для вчителів мовно-літературної освітньої галузі, які навчатимуть здобувачів освіти за новим Державним стандартом базової середньої освіти. Посилання на посібник. ДАЛІrrrrr
Модельні навчальні програми з української мови та літератури, зарубіжної літератури для 5-6 класів створено згідно з Державним стандартом базової середньоїосвіти, затвердженим у 2020 році, та з метою наскрізного впровадження механізму реалізації завдань компетентнісного підходу в навчанні української мови в контексті положень „Нової української школи”. У зв’язку з цим розроблено новий формат пояснювальної записки до модельних навчальних програм, де визначено ієрархію цілей навчання, зазначено мету базової середньої освіти, уточнено предметну мету. Відповідно до поставлених цілей навчання української мови та літератури, зарубіжної літератури і стратегій модернізації освіти в Україні конкретизовано завдання навчальних предметів. Посилання на посібник. ДАЛІrrrrr
Посилання на посібник. У посібнику представлено теоретичні положення про цифрові технології, їхнє використання на уроках. Автор пропонує зразки апробованих інноваційних прийомів роботи з цифровими технологіями, які поповнять методичний інструментарій учителя, сприятимуть усвідомленому читанню школярів, розвиватимуть в учнів критичне й креативне мислення, забезпечуватимуть реалізацію на уроці діяльнісного та компетентнісного підходів. Посібник містить стислі конспекти уроків, шаблони практико-орієнтованих компетентнісних завдань для спільної роботи учнів, вебквестові завдання, шаблони рефлексії та самооцінювання, посилання на які подано в QR-кодах. Описано методику використання цього інструментарію в цифровому просторі на уроках української літератури. ДАЛІrrrrr
Посібник “Ефективні прийоми дистанційного навчання на уроках української мови та літератури” містить аналіз особливостей дистанційного навчання й роботу вчителя щодо планування та проведення онлайн уроків. Автор ділиться власними напрацюваннями із зазначеної теми. Матеріал чітко структурований у трьох площинах: система дистанційного контролю знань, організація проведення навчальних занять, вивчення інтересів учнів з метою зацікавленості здобувачів освіти навчальним матеріалом. Посібник покликаний допомогти вчителям української мови та літератури створювати цікаві й ефективні дистанційні уроки, працювати на різних інтернет-платформах, використовувати сучасні технології. Посилання на посібник. ДАЛІrrrrr
У посібнику представлені різні типи цифрових ресурсів для використання у сучасному освітньому процесі та надається їх чіткий огляд. Розкривається інформація щодо застосування цифрових ресурсів у сучасному і цифровому суспільстві. Оглядовий посібник дає зрозуміти сутність цифрових ресурсів, їх значення та можливості в різних аспектах життя: від освіти та розваг до бізнесу та наукових досліджень. Посилання на посібник. ДАЛІrrrrr
Посилання на посібник. У методичному посібнику актуалізовано проблему формування компетентного учня-читача та фахової компетенції вчителя в реаліях Нової української школи. Охарактеризовано типи й структуру особистісно зорієнтованого уроку літератури. Розкрито методичну сутність компетентнісно зорієнтованих запитань і завдань. ДАЛІrrrrr
У посібнику зібрано результати роботи творчої групи. Їх використання у практичній діяльності педагогів сприятиме розширенню знань учнів про лексику, унормуванню усного мовлення школярів, активізуватиме інтерес до вивчення рідної мови. Посібник містить теоретичні матеріали, конспекти уроків, дидактичні матеріали, словники. Запропонований матеріал доцільно використовувати як на уроках української мови, так і в процесі позаурочної діяльності з предмета. Посилання на посібник. ДАЛІrrrrr
У посібнику автор пропонує конспекти уроків, які за своїм змістом цілком відповідають основним вимогам Державного стандарту базової середньої освіти (2020 р.), типовим освітнім програмам для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти щодо розвитку в учнів таких ключових компетентностей. У конспектах передбачені етапи уроку з формування таких умінь: читати і розуміти прочитане; висловлювати думку усно і письмово; вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення; конструктивно керувати емоціями; критичне мислення; здатність логічно обґрунтовувати позицію; виявляти ініціативу; творити; застосовувати емоційний інтелект; здатність співпрацювати в команді. Посилання на посібник. ДАЛІrrrrr
Комікси містять базову інформацію (“паспорт твору”), допомагають розібратися з історичним контекстом, персонажами та ідейною складовою. За QR-кодами читачі можуть перейти до текстів самих творів. Освітній проєкт “Українська література в коміксах” реалізовано за підтримки Українського культурного фонду. Посилання на матеріали. Побачити приклади коміксів. ДАЛІrrrrr
Це збірник диктантів, до якого увійшли уривки із творів письменників Придніпров’я – як сучасних, так і класиків української літератури. Головна мета видання –познайомити учнів, студентів, слухачів курсів української мови та відвідувачів бібліотек із творчістю та біографіями місцевих письменників, спонукати до вивчення української культури, а також перевірити свої знання з рідної мови. Збірник включає 90 художніх, науково-популярних та публіцистичних текстів. До кожного диктанта додається коментар, в якому вказано кількість слів та основні орфограми й пунктограми, які дають можливість опрацювати текст. Посилання на посібник. ДАЛІrrrrr
У збірнику презентовано методичний доробок учителів- 5-6 пілотних класів закладів освіти та педагогів 5 класів НУШ з української мови та літератури, зарубіжної літератури, іноземної мови, математики, географії, технологій, інформатики, історії, мистецтва, фізичної культури, інтегрованих курсів «Пізнаємо природу», «Природничі науки», «Довкіля», «Здоровʼя, безпека, добробут». Матеріали кейсів презентовані в межах проведення форуму «Адаптаційний цикл базової середньої освіти на Донеччині: досвід Є!» Посилання на посібник. ДАЛІrrrrr
У збірнику зібрані методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу не лише за підручниками, а й за іншими навчально-методичними матеріалами, які були підготовлені фахівцями Інституту. Усі вони містять:цифрові додатки,відеотеки,інтерактивні вправи,додаткові матеріали для учнів і вчителів. Враховуючи реформу “Нова українська школа”, у посібнику докладно проаналізовані інноваційні зміни в організації освітнього процесу та вплив реформи на навчання в умовах війни. Посилання на посібник. ДАЛІrrrrr
ДАЛІУ посібнику проаналізовано лексичні новотвори, виникнення яких зумовлено впливом російсько-української війни, та нормативне вживання термінології воєнного часу. Схарактеризовано нові слова, вирази й фразеологізми, які в сучасних умовах стали своєрідним маркером приналежності українців до нації нескорених. Видання рекомендоване педагогічним та науково-педагогічним працівникам закладів післядипломної педагогічної освіти, викладачам-філологам закладів вищої освіти, вчителям української мови та літератури, учням та студентам, а також усім, хто прагне глибше осягнути багатства та неповторність рідної мови. Посилання на посібникrrrrr
Комплект карток з української літератури укладено відповідно до програми ЗНО та поділено на три частини: "8-9 класи", "10 клас", "11 клас". Видання дозволить не тільки повторити раніше прочитане, а і якісно підготуватися до написання власного висловлення, мислити критично, аналізувати й узагальнювати, швидко та якісно добирати потрібні приклади. Кожна картка (дві сторінки) - аналіз одного твору: "теорія" (автор, рід, жанр, епоха, місце дії, історія написання, художні засоби тощо), зміст (переказ твору з цитатами й QR-кодами тощо) та афоризми. У поетичних текстах виділено художні засоби; наведено коментарі та дібрано ілюстрації до них. Для зручності картки марковано кольорами (див. правила гри "Згадати все"). Теми есе та правила гри "Згадати все" подано окремими аркушами-додатками. Посилання, щоб придбати посібник. ДАЛІrrrrr
Яcкpaвi iлюcтpaцiї вiд львiвcькoї xудoжницi Нaтaлi Кудляк тa вжe улюблeнi гepoї кaнaлу ПЛЮCПЛЮC Квaдpик, Тpикутя i Кpужкo дoпoмoжуть нaвiть нaймeншим читaчaм вивчaти укpaїнcьку мoву. A зpoзумiлa пoдaчa вiд Oлeкcaндpa Aвpaмeнкa тoчнo нaвчить юниx читaчiв нe poбити нaйpoзпoвcюджeнiшиx пoмилoк. Пoпepeднi книжки Oлeкcaндpa «50 експрес-уроків української для дітей» Aвpaмeнкa, якi вийшли у #книгoлaв «100 eкcпpec-уpoкiв укpaїнcькoї» тa «100 eкcпpec-уpoкiв укpaїнcькoї. Чacтинa 2» - aбcoлютнi бecтceлepи, якi пoпoвнили книжкoвi пoлицi мaйжe 100 000 укpaїнцiв. Дитячa нoвинкa дoпoмoжe дiтям уникнути типoвиx пoмилoк тa вивчити мaтepiaл paзoм iз гepoями ПЛЮCПЛЮC. Посилання, щоб придбати посібник. ДАЛІrrrrr
В інтерактивному підручнику, ніби в серіалі, утілена наскрізна історія про чотирьох школярів з різних країн та їхніх батьків. Знайомтеся: Божена, Аґнешка, Девід та Гійом. Разом із ними ви навчите учнів виконувати як "традиційні", так і "компетентнісні" завдання: упізнавати фейкові статті, перевіряти надійність інформації, дотримуватися правил спілкування в інтернеті та багато іншого. А ще через пізнавальні тексти ви познайомите дітей з різними професіями: маркетолога, архітектора, блогера, дизайнера. Підручник привчає учнів працювати комплексно: є інтерактивні завдання, для виконання яких треба поклікати, пошукати, вписати, а в кінці - підготувати цілий проєкт про світ професій!Презентація підручника від авторів. Посилання, щоб придбати інтерактивний підручник. ДАЛІrrrrr
“Аби бути успішним та сучасним учителем Нової української школи, важливо постійно самовдосконалюватися, уміти створювати розвивальне освітнє середовище, упроваджувати як традиційні, так і новітні методики, технології та прийоми, знатися на інформаційно-комунікаційних технологіях, орієнтуватися в інформаційному просторі, отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного високотехнологічного інформаційного суспільства.”Валентина Ляшко. ДАЛІ