Метою базової середньої освіти є розвиток природних здібностей, інтересів, обдарувань учнів; формування компетентностей, необхідних для їх соціалізації та громадянської активності, свідомого вибору подальшого життєвого шляху та самореалізації, продовження навчання на рівні профільної освіти або здобуття професії; виховання відповідального, шанобливого ставлення до родини, суспільства, навколишнього природного середовища, національних та культурних цінностей українського народу.
Цінності НУШ 5-9-повага до особистості учня -забезпечення рівного доступу до освіти -становлення вільної особистості учня-формування культури здорового способу життя -створення освітнього середовища, вільного від дискримінації-утвердження людської гідності-формування в учнів активної громадянської позиції-плекання в учнів любові до рідного краю- виховання відповідального ставлення до довкілля.
Ключові компетентності вільне володіння державною мовоюздатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовамиматематична компетентність) компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологійінноваційність екологічна компетентністьінформаційно-комунікаційна компетентністьнавчання впродовж життягромадянські та соціальні компетентностікультурна компетентністьпідприємливість і фінансова грамотність
Наскрізні вмінняформуються через виховний потенціал уроку. Основний інструмент-слово і майстерність вчителячитати з розуміннямвисловлювати власну думку критично і системно мислитилогічно обґрунтовувати позиціюдіяти творчовиявляти ініціативуконструктивно керувати емоціямиоцінювати ризикиприймати рішеннярозв’язувати проблемиспівпрацювати з іншими
Для кожної освітньої галузі визначено:мету, єдину для всіх рівнів загальної середньої освіти;компетентнісний потенціал, що позначає здатність кожної освітньої галузі формувати всі ключові компетентності через розвиток умінь і ставлень та базові знання;обов’язкові результати навчання учнів;рекомендовану, мінімальну та максимальну кількість навчальних годин за циклами навчання (5—6 адаптаційний, 7—9 базового предметного навчання).
Наприклад:компетентнісний потенціал галузі{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Ключові компетент- ностіУміння та ставлення. Вільне володіння державною мовою. Уміння:створювати цифрові інформаційні об’єкти державною мовою спілкуватися державною мовою з використанням інформаційно-комунікаційних технологійвисловлюватися і дискутувати на тему сучасних цифрових технологій з використанням відповідної термінологіїпрезентувати українською мовою власну чи групову діяльність, зокрема з використанням цифрових технологій використовувати словники та інші програмні засоби для тлумачення слів, перевірки правопису, перекладу тексту і веб-сторінок, зокрема при голосовому введенні тексту. Ставлення:надання переваги програмним засобам і ресурсам з інтерфейсом державною мовою визнання комунікаційної ролі інформаційних технологій
Наприклад:базові знання Методологія математики: математична термінологія і символіка; математичні твердження; аксіоми і теореми; методи доведення тверджень; індуктивні та дедуктивні міркування; формулювання, доведення та спростування гіпотез; метод математичного моделювання. Числа і вирази: числові множини; натуральні, цілі, раціональні та ірраціональні числа, дії із ними та їх порівняння; десяткові дроби; відношення і відносні величини, відсотки, пропорції; вирази та їх перетворення. Рівняння і нерівності: рівняння та системи рівнянь; нерівності та системи нерівностей. Функції: функціональні залежності; елементарні функції та їх властивості; числові послідовності; арифметична та геометрична прогресії. Геометрія і вимірювання геометричних величин: первинні геометричні об’єкти (фігури та відношення); аксіоми планіметрії; найпростіші геометричні фігури; трикутники, многокутники; основні геометричні форми: лінії, поверхні, тіла; коло і круг; многогранники і тіла обертання: призма, піраміда, циліндр, конус, куля; геометричні перетворення (рухи, перетворення подібності); рівність та подібність фігур; вимірювання відрізків та кутів; площа плоскої геометричної фігури; об’єм та площа поверхні тіла; вимірювання та обчислення площ і об’ємів фігур. Координати і вектори: система координат, прямокутна декартова система координат; лінії в прямокутній декартовій системі координат на площині; скалярні та векторні величини; координати вектора; відношення векторних величин; операції над векторами. Дані, статистика та ймовірність: дані, їх види, представлення та перетворення; статистичне дослідження та його основні етапи; числові характеристики вибірки; елементи комбінаторики; ймовірність випадкової події.
Наприклад:вимоги до обов`язкових результатів{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Загальні результати5—6 класи7—9 класиконкретні результатиорієнтири для оцінюванняконкретні результатиорієнтири для оцінювання1. Дослідження ситуацій і виокремлення проблем, які можна розв’язати із застосуванням математичних методів. Вирізняє серед ситуацій із повсякденного життя ті, що розв’язуються математичними методами[МАО 1.1]вирізняє серед проблемних ситуацій ті, що розв’язуються математичними методами[6 МАО 1.1.1]вирізняє проблемні ситуації, які можуть бути розв’язані відомими математичними методами [6 МАО 1.1.1-1]виокремлює в конкретній проблемній ситуації її окремі складові частини, що можуть бути розв’язані математичними методами[6 МАО 1.1.1-2]вирізняє серед проблемних ситуацій ті, що розв’язуються математичними методами[9 МАО 1.1.1] вирізняє проблемні ситуації, які можуть бути розв’язані математичними методами [9 МАО 1.1.1-1]
[6 МАО 1.1.1-1]Що це таке?скорочений буквений запис означає освітню галузь, до якої належить обов’язковий результат навчання;цифра на початку індексу вказує на порядковий номер року навчання (класу), на завершення якого очікується досягнення результату навчання;перша цифра після буквеного запису до крапки означає номер групи результатів навчання;цифра після крапки означає номер загального результату навчання;наступна цифра означає номер конкретного результату навчання;остання цифра означає номер орієнтира для оцінювання відповідного навчального результату. Дивимось табличку попереднього слайду)
РАДИМО1. Опрацювати Держстандарти 1-4 та 5-9. (вдумливо,з маркером)2. Відчути і зрозуміти що таке НУШ і чому це важливо.3. Донести інформацію до кожного педагога.4. Усвідомити, що свою школу, свій урок будуємо, створюємо, форматуємо ми самі. НУШ СТВОРЮЄ КОЖЕН ПЕДАГОГ ( у своїх знаннях, у своїй майстерності, у своєму серці)