Презентація "Олекса Стороженко"

Про матеріал
стисло ознайомити школярів із життям і творчістю письменника; опрацювати зміст гумористичного оповідання «Скарб», допомогти учням усвідомити ідейно-художній зміст твору; вдосконалювати логічне, критичне, креативне мислення, культуру мовлення, навички виразного читання, переказу уривків твору; сприяти осмисленню школярами сенсу людського буття, формувати активну життєву позицію.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Оповідач талановитий, офіцер у штабі кавалерійського полку. Людина, яка гаряче любила рідний край, свою мову, свій народ. Енергійний громадський діяч, предводитель дворянства, голова з’їзду мирових суддів. Козацького роду, коріння українське: нащадок сотників, полковників Стороженків, він і собі обрав долю військової людини й майже 30 років, як і його батько, віддав військовій службіСправжній силач, що згинав двогривневі монети, а 150 кг зерна міг винести на гору без перепочинку, сучасник Т. Шевченка. Автор двотомника «Українські оповідання», незакінченого твору «Марко Проклятий», перекладів, п’єси «Гаркуша», віршованих байок. Це письменник ОЛЕКСА СТОРОЖЕНКО.

Номер слайду 2

Самостійна робота з підручником. Що нового про особистість письменника ви дізналися?

Номер слайду 3

Які асоціації викликає у вас слово «скарб», укладаючи асоціативний кущ. СКАРБ2. «Передбачення» : Про що може йти мова у творі з такою назвою ? 3. Робота над засвоєнням змісту: виразне читання.4. Обмін враженнями від прочитаного.

Номер слайду 4

Словникова робота за питаннями учнів. Похолок( підліток);пуцьвірінок (маленька дитина);лика драти (тяжко карати, бити);юродство (безглуздий вчинок, неприродна поведінка);опецькуватий (невисокий, але товстий, незграбний);одутлуватий, одутлий (із розпухлим, набряклим обличчям);салогуб (товстий губатий чоловік);ялова (безплідна, яка не має приплоду);царина (пасовище, вигін);заступ (залізна лопата для земляних робіт);шолудивий (облізлий, лисий, нікчемний,огидний);хорт (мисливська собака);поміст (поверхня з дощок, покладена на якусь основу, підлога).

Номер слайду 5

Дайте розгорнуті відповіді на запитання: Чи сподобалося вам оповідання, чим саме?Від чийого імені ведеться розповідь?Яке прізвисько було у Павла, чому таке?Як ви ставитеся до материного виховання, до поведінки матері Павла?Як жилося Павлусеві?Чи змінилося життя парубка після смерті батьків? Як пожартували хлопці з Павла?Що нагадують останні роздуми в оповіданні? Куди і для чого хлопці вирішили піти на Зелені свята?

Номер слайду 6

Зробити художній аналіз твору. Тема: Ідея: Основна думка: Композиція. Експозиція: надмірна опіка матір’ю свого сина Павлуся. Зав’язка: смерть батьків Павлуся, його сирітське життя. Кульмінація: дохлий хорт у хаті Павлуся виявився дукатами. Розв’язка: роздуми автора про смисл життя, про щасливу людську долю. Жанр: Автор порушує ряд надзвичайно важливих морально-етичних проблем (вказати які):

Номер слайду 7

Відповідно до зроблених на основі осмислення твору висновків скажіть, що ж закладено у словах:{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}СКАРБЩАСТЯ

Номер слайду 8

Дуже багато про щастя говориться в усній народній творчості, зокрема у прислів’ях.- Всякий свого щастя коваль.- Найбільше щастя в житті – здоров’я.- Не було б щастя, та нещастя помогло.- Ніхто не знає,коли йому щастя посміхнеться.- Справжнє щастя завжди попереду.- Хто дрімає, той щастя не має.- Щасливий скаче, нещасний плаче.- Щастя бігає за сміливцями.- Щастя зіпсує дурня.- Щастя знає, кого шукає.- Як щастя буде, доля сама прийде.

Номер слайду 9

Вправа «Ажурна пилка»Поміркуйте над висловлюванням: «Щоб зробити життя щасливим, потрібно любити повсякденні дрібниці». Спростуйте або підтвердіть вислів.

Номер слайду 10

Домашнє завдання. Докладний переказ уривків, підібрати цитати для характеристики персонажів; скласти сенкан до слів «щастя», «скарб».

pptx
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку