Презентація "Оптичні ілюзії"

Про матеріал
Презентація проекту у 9 класі з теми "Оптичні ілюзії" може бути використана під час вивчення світлових явищ
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Оптичні ілюзіїКерівник проекту: Шуба С. А., учитель фізики

Номер слайду 2

Актуальність. В даний час, незважаючи на розвиток науки і техніки, людина продовжує користуватися своїми суб'єктивними оцінками. Це стосується так званої оцінки «на око». На жаль, наше око не точний прилад, тому йому властиво помилятися. Ці помилки називають оптичними ілюзіями, без яких не було б світу образотворчого мистецтва, архітектури, телебачення, військової справи тощо. Їх відомо дуже велика кількість і всі вони не однотипні, як і причини, їх виникнення.

Номер слайду 3

Мета проекту. Cформулювати поняття «ілюзія», систематизувати різні види ілюзій, з'ясувати причини їх появи

Номер слайду 4

Завдання Аналіз наукової літератури з проблеми дослідження Історична довідка Спостереження класичних прикладів зорових ілюзій Власні спостереження зорових ілюзій

Номер слайду 5

Очікувані результати З’ясувати особливості зорового апарату, завдяки яким виникають оптичні ілюзії Мати змогу аналізувати отриману картинку Розуміти, коли очі нас обманюють, а коли зображення цілком реальне

Номер слайду 6

Історична довідка Знання про оптичні ілюзії люди активно застосовували з доісторичних часів для забезпечення елементарної функції виживання. Ще перші «гомо сапіенс» помітили вагоме значення зорових «пасток» з метою використання їх у полюванні на звірину. Велика яма з вдало обладнаною ілюзорною поверхнею чи вміло замасковані сільця підвищували шанси вполювати бажану здобич. Окремі приклади ілюзорного сприйняття можна зустріти вже у античних авторів: у наукових трактатах грецького філософа Аристотеля, римського архітектора Вітувія. Давні греки були добре знайомі з особливостями зору - відстані між колонами Парфенона були різні, а глядачами сприймалися як однакові - ілюзія. Візуальні парадокси і каламбури вже не перше сторіччя зачаровують і захоплюють людей, ведучи в світ гри. Дослідження феномена оптичних ілюзій почалося ще в кінці XIX століття, але до цих пір професіонали не можуть пояснити, як вони "працюють"

Номер слайду 7

Класичні приклади зорових ілюзій. Сприйняття глибини Ілюзії сприйняття глибини — неадекватне відображення предмета та його властивостей Мозок несвідомо бачить малюнки тільки одноопуклі (одноввігнуті) Сприйняття залежить від напрямку зовнішнього освітлення

Номер слайду 8

Сприйняття розміруІлюзії часто призводять до абсолютно неправильних кількісних оцінок реальних геометричних величин. За деяких обставин можна помилитися на 25% і більше щодо розмірів предмета, якщо окомірні оцінки не перевірити лінійкою.

Номер слайду 9

Іррадіація Це явище зорового сприйняття людиною тривимірних об'єктів та плоских фігур на контрастному тлі, при якому відбувається оптичний обман зору, який полягає в тому, що предмет спостереження здається іншого розміру, ніж насправді

Номер слайду 10

Картинка-перевертень — вид оптичної ілюзії, за якої від напрямку погляду залежить характер об'єкта, що сприймається. Картинки-перевертні

Номер слайду 11

Стереопари, накладені на періодичну структуру (Бела Юллеш, Угорщина) дозволяють спостерігати стереозображення так само, як і звичайну стереопару. Періодичне зображення полегшує «розведення» очей, так що після фокусування очей на відстань кілька десятків сантиметрів дозволяє побачити стереозображення. Стерео-ілюзії

Номер слайду 12

3 D зображення

Номер слайду 13

Ефект посилюється при нахилах, обертаннях, наближенні / віддаленні голови. Нерухоме зображення здається рухомим. Одне і те саме анімаційне зображення може відтворювати обертовий об'єкт за годинниковою, проти годинникової або поперемінно (здійснювати коливальні рухи)Рухомі ілюзії

Номер слайду 14

Балерина Серед учнів нашої гімназії було проведено опитування – в який бік повертається балерина на рухомій ілюзії? Отримали такі результати: за годинниковою стрілкою – 37% проти годинникової стрілки – 30% в обидва боки – 33%

Номер слайду 15

Висновки. Оптичні ілюзії оточують людину скрізь. Саме тому варто вміти в них орієнтуватися. Застосування системного підходу та методів ефективного аналізу інформації допоможе розібратися в причинах їх виникнення, особливостях та наслідках. А от якщо ще увімкнути креативність, то можна вдало використати ілюзії в моді чи в мистецтві. За рахунок творчого підходу та нестандартного мислення вдасться знайти їм застосування і в інших галузях життя!

Номер слайду 16

Список використаної літератури. А. А. Вадимов, М. А. Тривас. Ілюзії зору. М.: Наука, 1971;А. У. Луїзов. Колір і світло 1989;Я. І. Перельман. Цікава фізика. Т. 1,2. М.: Наука,1883;https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9 E%D0%BF%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B0_%D1%96%D0%BB%D1%8 E%D0%B7%D1%96%D1%8 F

pptx
Додав(-ла)
Шуба Світлана
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Презентації
Додано
23 лютого 2023
Переглядів
787
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку