Презентація до уроку фізики 9 класу

Про матеріал
Презентація уроку фізики для учнів 9 класу. Мета уроку: навчальна: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Око як оптичний прилад. Зір і бачення. Вади зору та їх корекція». Дослідити історію виникнення калейдоскопу як оптичного приладу, виготовити його власноруч. Розвивальна: розвивати комунікативні якості, творчі здібності, конструкторські якості, акуратність, терпіння під час виготовлення оптичних приладів, розвивати вміння творчо підходити до представлених результатів праці, Виховна: виховувати інтерес до пізнання нового, вміння співпрацювати в групі, толерантність та естетичні смаки.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Оптичні пристрої. Створення калейдоскопу

Номер слайду 2

Мета: Навчальна: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Око як оптичний прилад. Зір і бачення. Вади зору та їх корекція». дослідити історію виникнення калейдоскопу як оптичного приладу, виготовити його власноруч. Розвивальна: розвивати комунікативні якості, творчі здібності, конструкторські якості, акуратність, терпіння під час виготовлення оптичних приладів, розвивати вміння творчо підходити до представлених результатів праці,Виховна: виховувати інтерес до пізнання нового, вміння співпрацювати в групі, толерантність та естетичні смаки.

Номер слайду 3

Тип уроку: захист проектів, нетрадиційний, інтегрований (фізика, образотворче мистецтво, трудове навчання, історія, біологія), узагальнення та систематизації знань. Засоби навчання: мультимедійна презентація, картонний циліндр з-під паперових рушників або циліндрична упаковка від чіпсів;дзеркальні смужки, фольга, СD-диски, три прозорих і один матовий паперовий диск, різнокольорові скельця, прозорі кольорові обкладинки від зошитів, намистинки, бісер, ножиці, клей, скотч та подарунковий папір для зовнішнього оздоблення.

Номер слайду 4

Методи проведення уроку: інтерактивні, наочні, практичні, створення проблемної ситуації, проектна діяльність. Методи контролю: зовнішній (вчитель). Форми оцінювання: оцінювання в рамках шкали оцінок – балів. Тип проекту: груповий, середньотривалий. Очікувані результати: довести необхідність проведення розвантажувальної гімнастики для очей у школярів, дослідити історію виникнення калейдоскопу як оптичного приладу, виготовити його власноруч та прийняти до уваги набутий досвід учнів 9 класу.

Номер слайду 5

Оптичні пристрої. Створення калейдоскопу

Номер слайду 6

І. Постановка проблеми. У сучасному інформаційно – цифровому просторі учні мають змогу спілкуватися у мережах інтернет, шукати на сайтах потрібну інформацію, дивитися цікаві фільми, мультики, грати в комп’ютерні ігри. А останні два роки – це дистанційне навчання. Часто вчителі, вихователі, батьки просять дітей обмежити час користування цифровими засобами, дотримуватися техніки безпеки. Однією з причин такого обмеження є порушення зору у дітей. Ми вирішили дослідити цю проблему.

Номер слайду 7

Око - це кулясте тіло діаметром 25 мм і масою 8 г. Око людини являє собою складну оптичну систему, що за своєю дією аналогічна оптичній системі фотоапарата. Відстань найкращого зору – це відстань від предмета до ока, при якій найзручніше (без надмірної напруги) розглядати деталі предмета). Наприклад, читати дрібний текст. Відстань найкращого зору у нормального ока умовно становить 25 см. Якщо ця відстань більша або меньша, то це вказує на вади зору: далекозорість та короткозорість. Короткозорість — це розпливчасте зображення всіх предметів, привести зір в норму в конкретний момент можна або за допомогою негативних лінз / окулярів, або сильно наближаючи розглянутий предмет до очей.

Номер слайду 8

ІІ. Планування роботи. Учитель формулює завдання: знайти інформацію як лікувати короткозорість. Після чого окреслюється спосіб вирішення проблеми. Результати пошукової діяльності: Евристична здогадка. «Мозковий штурм». Як можна самостійно отримати тренажер для покращення зору? Яка іграшка з дитинства прикладається до ока? Вивчаючи різні оптичні прилади з теми «Оптика», знайшли інформацію про те, що калейдоскоп допомагає зняти втомлюваність зорового нерву, що є важливим у сучасному світі комп’ютерів та електроніки!Далі учням пропонується дослідити, які бувають калейдоскопи.

Номер слайду 9

ІІІ. Підготовкадо створення калейдоскопу Учням пропонується виготовити калейдоскоп власноруч, дослідити в мережі інтернет, як самостійно зробити цей прилад.1. Спочатку беремо картонний циліндр радіусом R;2. Вирізаємо три дзеркальні бічні сторони піраміди з довжиною R√3 та склеюємо піраміду;3. Вирізаємо чотири круга радіусом R: три з прозорого пластику та один із матового паперу;4. Між прозорим та матовим кругом насипаємо фігурки з кольорових прозорих файлів, бісер, намистинки тощо.5. Збираємо калейдоскоп та оздоблюємо його.

Номер слайду 10

IV. Презентація створеного калейдоскопу. КАЛЕЙДОСКОП – не просто іграшка, а ще й домашній терапевт!Він покращує тонус при хворобах та прискорює видужування. Калейдоскоп — це генератор позитивного поля. Він здатен створити настрій, розвіяти нудьгу, покращити самопочуття. 15 хвилин розглядання картинок калейдоскопа порівнюються із 5 хвилинами здорового сміху.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Для виготовлення картонного калейдоскопа Тобі знадобляться:порожня бобіна від паперових рушників (довжина — 23 см, діаметр — 5,3 см),картон з фольгою (замінник дзеркала),кольорові скельця, прозорі камінчики, бісер або намистини,три прозорі пластикові диски,скотч,чорний папір,клей-олівець,пергаментний і кольоровий папір.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

1. Візьми картон з фольгою і склей з нього трикутну призму блискучою стороною всередину. Можеш використовувати пачки з-під молока або соку. Ширина кожної смужки — 4,3 см, довжина — 21 см. Закріпи призму за допомогою скотча.2. Поклади призму в картонну бобіну. Призма повинна бути коротшою трубки на кілька сантиметрів і не доходити до кінця.

Номер слайду 15

Прозоре скло. Матове скло. Кольорове скло. Уламки скла. Дзеркала. Корпус

Номер слайду 16

3. Виріж із пластику два прозорих диски діаметром 5,3 см. На один з них приклей пергаментний папір — цей диск повинен бути матовим.4. Прозорий диск встав у бобіну і закріпи скотчем на кінці призми.5. На прозорий диск поклади скельця і прозорі камінці. Багато їх класти не потрібно, в іншому випадку вони не зможуть рухатися.

Номер слайду 17

6. Матовий диск за допомогою скотча прикріпи зверху бобіни.7. З протилежного боку калейдоскопа наклей картон чорного кольору з круглою дірочкою посередині.

Номер слайду 18

8. Зверху задекоруй калейдоскоп на свій розсуд Винахідником калейдоскопа вважають шотландського фізика на ім ’я Сер Давид Брюстер. Проста, але надзвичайно цікава іграшка була вигадана вченим у 1816 році. Та найдивніше, що сталося це абсолютно випадково — спочатку Брюстер задумував зробити науковий оптичний прилад.

Номер слайду 19

Вправи для очей за допомогою калейдоскопа:- Закрийте ліве око, а правим розглядайте візерунки протягом 5 хвилин, потім зробіть цю вправу лівим оком.- Прокручуючи калейдоскоп, знайдіть зображення, яке вам сподобалось. Спробуйте його запам`ятати та відтворити в уяві. - Розглядайте візерунки на фоні далеких об`єктів за вікном, по черзі переводьте зір з калейдоскопа на далекий об`єкт.

Номер слайду 20

Гігієна зору. Читайте тільки при хорошому освітленні. При денному освітленні робочий стіл повинен стояти так, щоб вікно знаходилось зліва. При штучному освітленні настільна лампа повинна перебувати зліва і обов'язково прикритою абажуром. Не можна дивитись телевізор надто довго. Після кожних 40-45 хвилин роботи на комп'ютері необхідна пауза

Номер слайду 21

Екологічна безпека: матеріали для калейдоскопа мають вторинне використання, зокрема, частинки пластика, поліетилену не забруднюють навколишнє середовище.

Номер слайду 22

Дякую за увагу! Бажаю успіхів!

pptx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Презентації
Додано
24 лютого 2023
Переглядів
404
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку