Актуальність проекту В умовах модернізації сучасної освіти, переходу на більш якісний рівень підготовки учнів до адаптації в умовах сучасного суспільства, в педагогічній практиці пріоритетним завданням стоїть завдання формування вміння застосовувати отримані знання і навички на практиці в різних сферах життєдіяльності. Педагогічні підходи, технології повинні бути зорієнтовані та досягненні кожним учнем відповідного практичного результату. Із всіх відомих педагогічних технологій особливе місце приділяється технології проектної діяльності, так як ця технологія формує в учнів прагнення отримати конкретні знання, створювати конкретні продукти своєї діяльності. Проектно-дослідницька діяльність дає корисні навички постановки мети та визначення завдань, виявлення проблем та пошуку шляхів вирішення, збору та систематизації інформації, формулювання висновків. Метод проектів може бути використаний як в урочній, так і в позаурочній діяльності, при інтеграції різних навчальних дисциплін, при організації в школі соціальної практики, введення елективних курсів в рамках передпрофільної та профільної підготовки учнів.
Мета проекту Створення естетичного і екологічно привабливого простору біля навчального закладу, Покращення екологічної ситуації на прилеглих територіях за рахунок зелених насаджень і квітів; Виховання працелюбства, любові до рідної школи, бережного відношення до школи Розвиток творчих здібностей учнів, Формування навичок здорового способу життя і реалізації принципу практико-зорієнтованого навчання.
Очікувані результати: Підвищення рівня знань про навколишнє середовище, зростання екологічної культури особистості, розширення знань і досвіду по догляду за рослинами. Покращення практичної природоохоронної роботи. Розвиток пізнавальної активності учнів. Презентація проекту “ Озеленення пришкільної території ” серед учнів НВК та громадськості села.
Основні методи формування екологічної культури учнів Природоохоронне виховання учнів Інформаційний напрям Робота з інформаційними джерелами Туристично- краєзнавчий напрям Турисько- краєзнавчі гуртки Екологічні стежки Організаційні напрямки Екологічні конкурси, фестивалі Природоохоронні акції Конкурси малюнків, фотографій Зустрічі, конференції Бесіди Екологічні газети, листівки Дослідницький напрям
Підготовчий етап 1. Ознайомлення з Положенням про проведення науково-освітнього проекту “ Оптимізація озеленення території навчальних закладів ”. 2. Опрацювання літератури на дану тематику. 3. Робота в куточках живої природи в кабінетах та дошкільних групах навчального закладу; на закріплених територіях. 4. Робота щодо збереження, примноженя і впорядкування зелених насаджень вздовж прилеглих вулиць, а також подвір΄я навчально-виховного закладу.
Організаційний напрям Робота центру “Господар” учнівського парламенту. Організація екологічної агітбригади “Сонечка”. Участь у природоохоронних акціях: “Збережемо первоцвіти”, “Збережи ялинку”, “Квіти біля школи”, “Життя – без сміття”, “Шкільне подвір΄я” та інші. 4. Екологічні конкурси, фестивалі. 5. Конкурси малюнків, фотографій.
Результати загальношкільного підпроекту “Шкільне подвір΄я” В ході реалізації підпроекту «Шкільне подвір'я» на пришкільній території, закріпленій за класними колективами, було виконано ряд завдань: Визначено дизайн відведених територій. Підготовка матеріалів для виготовлення відповідних об'єктів. Залучення батьків до участі у підпроекті. Встановлення та презентація готових виробів.
Акція “ Нехай моя ялинка залишиться зеленою ” Радіти зустрічі з тобою завжди буду, Мене полонить знов і знов твій чар. Вдихну твій аромат на повні груди, Природної краси цілющий дар. Тож залишайся в лісі, моя люба, Горда красуня, й завжди пам'ятай: Живи, красуйся у свята і в будні Й завжди, ялиночко, завжди мене стрічай!
Акція “ Посади ялинку ” Для озеленення прибережної зони річки Ірклій було привезено 500 саджанців сосни. Спільними зусиллями учнів, працівників школи та жителів села ці деревця висаджені на лівому березі р.Ірклій. Впродовж кількох місяців учні та жителі села доглядали маленькі саджанці.
Акція “Збережемо «первоцвіти» Давайте збережемо первоцвіти! Вони ж вдихають паростки весни, Бо це ж прекрасні і чудові квіти, Своїм теплом розтоплюють сніги. Їх залишилося уже не так багато, Тому потрібно їх оберігать! Настане тиша, як зів'януть квіти, Добро десь зникне і пусте буде життя. Отож, давайте збережемо первоцвіти, Бо це минуле наше й майбуття! На території школи створено куточок первоцвітів, де ростуть перші квіти весни: фіалки, ряст, проліски. Діти охоче доглядають за ними: прополюють, розсаджують, поливають.
Щорічно з квітня по жовтень триває акція «Квіти біля школи». В ході акції діти виконують ряд завдань: Впорядковують територію для майбутньої клумби; Створюють проекти клумб; Підбирають відповідний посівний матеріал(чорнобривці, іпомея, цинія, агератум, петунія, царська борідка, нагідки та ін.), а також висаджують багаторічні рослини(півонія, лілейник, флокси, ехінацея, гортензія, морозець, хоста та ін.)
Біля обеліску Слави висаджено 15 кущів троянд. Вирощено розсаду квітів: чорнобривців, цинії, агератуму, петунії, царської борідки, нагідок, сальвії, бальзаміну, ромашки, настурції. Висаджено багаторічні рослини: 10 кущів хости, 15 кущів самшиту, 5 кущів півонії, 30 кущів лілейника та 10 кущів ірисів, 20 кущів нарцисів, 50 цибулин ранніх тюльпанів, 7 кущів карликового морозцю. Висаджено 25 кущів троянд на клумбах дитячого підрозділу. Оновлено яблуневий сад: посаджено 10 молодих яблуньок. Закладено шкілку лікарських рослин: м'ята перцева, шавлія, шипшина, меліса, ехінацея пурпурна. Посаджено 7 кущів смородини.
Епілог Живе в природі істина проста Я стверджую усе це не з нагоди: В правічній мові Матері-природи Родилось першим словом – доброта. В ній все твоє: земля і неба вись, Сміх колоска й трави, і регіт грому. Збагни лише її в собі самому, Обожнювать красу землі навчись. Душа краси в природі не згора, Єство її не знає половини Найкрасивіша ціль в житті людини - Це визернити серце для добра!