Презентація "Органи,фізіологічні та регуляторні системи організму."

Про матеріал
Презентація створена у відповідності до чинної програми з біології за підручником Матяш Н.Ю.,Остапченко Л.І.,Пасічніченко О.Мю,Балан П.Г. У презентації учні ознайомляться з поняттями оган та система органів людини,їх характеристикою та функціями.Показана взаємодія нервової,гуморальної та імунної регуляції.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Органи, фізіологічні та регуляторні системи організму людини Підготувала Задорожна Любов Олександрівна вчитель біології Уманської гімназії №14 Уманської міської ради Черкаської області

Номер слайду 2

Мета уроку: сформулювати поняття “орган”, “система органів”, розкрити загальні принципи регуляції функцій, показати взаємодію нервової, гуморальної та імунної регуляції в організмі; розвивати критичне мислення; виховувати почуття колективізму та відповідальності. Немає нічого впорядкованішого, ніж природа. Цицерон

Номер слайду 3

Робота в групах. Завдання1Інтерактивна вправа “Лото”Із розірваних частин слів утворіть біологічні терміни та поясніть їх.тимемнабраядклігалинациорзманетопларо

Номер слайду 4

Завдання 2 Розгадування анаграм. Розгадайте зашифровані ключові терміни і поняття. Дайте їх визначення.наргонитанакогясітіголистмаесскефлергуляреціяостмегоаз

Номер слайду 5

Завдання 3 Доповнити асоціативну схемутканини

Номер слайду 6

Відповіді до завдань1. Клітина,органели, мембрана, ядро, цитоплазма.2. Орган, тканина, гістологія, система, рефлекс, регуляція, гомеостаз.3. Тканиниепітеліальнавнутрішнього середм’язованервова1.покривний2.залозистий3.миготливий1.кров і лімфа2.сполучна3.скелетна1. посм.скелетна2.посм. серцева3.непосм.гладенька1.нейрон2.нейроглія

Номер слайду 7

Орган – це група тканин пов’язаних спільним розвитком та походженням, що мають певну форму, будову, виконують фізіологічні функції

Номер слайду 8

Органи, що містяться в порожнині тіла називають - внутрішніми. Діафрагма – плоский м’яз,що поділяє порожнину тіла на грудну та черевну

Номер слайду 9

Система органів- певна група органів, що виконують спільні функції. Їх ще називають фізіологічними системами.

Номер слайду 10

Опорно-рухова система. Скелет М’язи. Функції: підтримує тіло в певному положенні, здійснює рухи в просторі.

Номер слайду 11

Травна система забезпечує процеси надходження та засвоєння в організмі поживних речовин. Живлення – є одним з етапів обміну речовин та зв’язку організмів із зовнішнім середовищем.

Номер слайду 12

Будова системи органів дихання. Виконує функцію газообміну:окиснюються органічні речовини, вивільняється енергія та виділяється вуглекислий газ з організму

Номер слайду 13

Органи виділення. Видільна система- це сукупність органів, які забезпечують виведення з організму залишків води, кінцевих продуктів обміну, солей та отруйних речовин, що надійшли в організм або утворилися в ньому.

Номер слайду 14

Серцево-судинна та лімфатична система. Транспортують по організму поживні речовини, продукти обміну, кисень і вуглекислий газ, біологічно-активні сполуки, а також беруть участь у захисних реакціях організму.

Номер слайду 15

Людина сприймає світ за допомогою сенсорних систем. Сенсорні системи

Номер слайду 16

Імунна система – сукупність органів, тканин, клітин, які захищають організм від генетично-чужорідних клітин або речовин, що надходять із навколишнього середовища чи утворюються в організмі. Кістковий мозок. Тимус. Селезінка. Мигдалики. Лімфатичні вузли. Апендикс. Органи імунної системи

Номер слайду 17

Нервова система – узгоджує та контролює функції всього організму людини. Сприймає впливи зовнішнього і зміни внутрішнього середовища, аналізує всю інформацію та змінює роботу органів та систем органів. Розрізняють центральну і переферичну нервову систему. У тілі дорослої людини близько 75 км (!) нервів

Номер слайду 18

Діяльність нервової системи базується на рефлекторному принципі. Рефлекс – це реакція організму у відповідь на подразнення, що відбувається за участю нервової системи та під її контролем. Рефлекторна дуга – це сукупність структур нервової системи, які беруть участь у здійснені рефлексу.

Номер слайду 19

Ендокринна система – це сукупність залоз внутрішньої секреції, які функціонально пов’язані між собою і становлять єдину систему. Гормони – це біологічно-активні речовини, які продукуються залозами внутрішньої секреції і здійснюють свій вплив далеко від місця синтезу.

Номер слайду 20

Нейрогуморальна регуляція – одна із форм регуляції в організмі людини, де нервові імпульси та біологічно-активні речовини (гормони) беруть спільну участь у єдиному регуляторному процесі.

Номер слайду 21

Функціональна система – це тимчасове взаємоузгоджене об’єднання діяльності різних органів або систем органів. Завдання. Які органи беруть участь у виконанні хореографічних вправ? До яких систем вони належать.

Номер слайду 22

Перевірте знання по теміВиберіть одну правильну відповідь1. Система, яка складається із залоз і виділяє в кров біологічно-активні речовини:а) травнаб) нервовав) ендокриннаг) дихальна2. Основна функція опорно-рухової системи:а) секреторнаб) опорав) транспортнаг) видільна

Номер слайду 23

3. Основна функція кровоносної системи: а) рефлекторна б) секреторна в) газообміну г) транспортна4. Реакція організму у відповідь на подразнення: а) регуляція б) рефлекс в) гомеостаз г) адаптація

Номер слайду 24

5. Сукупність процесів, які забезпечують надходження до організму речовин, необхідних для життєдіяльності: а) живлення б) травлення в) обмін речовин г) дихання6. Регуляція функцій організму, яка здійснюється через рідини, за допомогою біологічно-активних речовин: а) нервова б) гуморальна в) функціональна г) нейрогуморальна

Номер слайду 25

Домашнє завдання1. Опрацювати відповідний параграф підручника.2. Творче завдання (за бажанням):скласти кросворд “Системи органів людини”.

Номер слайду 26

Дякую за увагу!Бажаю успіхів у вивченні інших тем

Номер слайду 27

Список використаних джерел: Література:- Матяш Н. Ю. Біологія: підруч. для 8-го кл. К.: Генеза, 2016.- Соболь В.І. Біологія. Довідник+ тести. Кам.-Под.: Абетка 2014.- Панькова Г. А. Поняття про біологічні системи. Біологія.- Х.: Основа, 2013.-№25.Інтернет-ресурси:- http://www.poznavayka.org(Органи та системи органів).- http://edufuture.biz(Органи, фізіологічні й функціональні системи ).- http://8next.com (Органи та системи організму людини).- http://school.home-task.com

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Несчетна Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Презентації
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
4 січня
Переглядів
4365
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку