Організація освітньої діяльності в 5-х класах закладів загальної середньої освіти здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року (схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р., Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 р. № 898 Заклад освіти розробляє освітню програму для адаптаційного циклу базової середньої освіти (5-6) класи на основі типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом МОН № 235 від 19.02.2021
{69012 ECD-51 FC-41 F1-AA8 D-1 B2483 CD663 E}Назва освітньої галузіНавчальне навантаження. Кількість годин 5-А клас Кількість годин 5-Б клас Кількість годин 5-В,Г клас Мовно-літературна **На тиждень 1312,5 11 На рік 455437,5 385 Математична На тиждень 57 5 На рік 175245 175 Природнича На тиждень 1,53 2 На рік 52,5105 70 Соціальна і здоров’я-збережувальна На тиждень 1,51 1,5 На рік 52,535 52,5 Громадянська та історична. На тиждень 11,5 1 На рік 3552,5 35 Технологічна На тиждень 11 2 На рік 3535 70Інформатична. На тиждень 11 1,5 На рік 3535 52,5 Мистецька. На тиждень 21 2 На рік 7035 70 Фізична культура***На тиждень 33 3 На рік 105105 105 Усього. На тиждень 2931 29 На рік 10151085 1015 Гранично допустиме навантаження учнів (без врахування уроків фізичної культури)На тиждень282828 5-А клас – вивчення двох іноземних мов 5-Б клас – за програмою НПП «Інтелект України» Керуючись показниками загальної кількості навчального навантаження,обсяг фактичного річного навантаження для 5 класів в Іршавському ліцеї №1 становить
Заклад забезпечує реалізацію модельних навчальних програм для закладів загальної середньої освіти з-поміж тих, яким надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (Наказ МОН №795 від 12 липня 2021 року Модельна навчальна програма «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Архипова В. П., Січкар С.І., Шило С. Б.) Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В. П., Плівачук К. В., Попова Т. Д.) Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5-6 класи» (авт. Богданець-Білоскаленко Н. І., Снєгірьова В. В., Фідкевич О. Л.)Модельна навчальна програма «Іноземна мова 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Редько В. Г., Шаленко О. П., Сотникова С. І., Коваленко О. Я., Коропецька І. Б., Якоб О. М., Самойлюкевич І. В., Добра О. М., Кіор Т. М.)Модельна навчальна програма – документ, що визначає орієнтовну послідовність досягнення очікуваних результатів навчання учнів, зміст навчального предмета, інтегрованого курсу та види навчальної діяльності учнів, рекомендований для використання в освітньому процесі в порядку, визначеному законодавством.
Модельна навчальна програма «Інформатика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Завадський І. О., Коршунова О. В., Лапінський В. В.)Модельна навчальна програма «Математика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автор Істер О. С.) Модельна навчальна програма «Друга іноземна мова. 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Редько В. Г., Шаленко О. П., Сотникова С. І., Коваленко О. Я., Коропецька І. Б., Якоб О. М., Самойлюкевич І. В., Добра О. М., Кіор Т. М., Мацькович М. Р., Глинюк Л. М., Браун Є. Л.)Модельна навчальна програма «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Біда Д. Д., Гільберг Т. Г., Колісник Я.І.)Модельна навчальна програма «Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори Бурлака О. В., Власова Н. С., Желіба О. В., Майорський В. В., Піскарьова І. О., Щупак І. Я.)
Модельна навчальна програма «Мистецтво. 5-6 класи» (інтегрований курс)для закладів загальної середньої освіти (автор Кондратова Л. Г ) Модельна навчальна програма «ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (автори: Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Лаврентьєва І. В., Хомич О. Л.)Модельна навчальна програма «ДУХОВНІСТЬ І МОРАЛЬ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ І СУСПІЛЬСТВА» для 5–6 класів закладів загальної середньої освіти (автори Жуковський В. М., Сіданіч І. Л., Грищук Д. Г., Губеня І. І., Лахман Н. М.)Модельна навчальна програма «Технології. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ходзицька І. Ю., Горобець О. В., Медвідь О. Ю., Пасічна Т. С, Приходько Ю. М.)Модельна навчальна програма «Фізична культура. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Педан О. С., Коломоєць Г. А. , Боляк А. А., Ребрина А. А., Деревянко В. В., Стеценко В. Г., Остапенко О. І., Лакіза О. М., Косик В. М. та інші)
Макет заголовка. Підзаголовок. ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ «Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти»,затвердженіНаказом МОН України №289 від 1 квітня 2022 року
оцінювання. Формувальне оцінювання. Поточне оцінювання. Підсумкове оцінювання. Оцінює процес. Оцінює навчання Оцінює результатЄ цінніснимЄ доказовимЄ оціночнимІндивідуалізоване, дає зворотний зв’язок. Вимагає критеріїв. Відповідає стандартам. Завжди є позитивним. Застосовує засоби вимірювання. Показує недоліки. Здійснюється під час навчального процесу. Здійснюється на певному етапі навчання. Відбувається по завершенні навчального процесу. Перевіряє, як триває навчання. Перевіряє проміжковий результат навчання. Перевіряє, що було вивчено. Мета – підвищити якість. Мета – коригувати якість. Мета – оцінити якість
оцінювання. Щоби провести ефективне рівневе оцінювання, педагогу потрібно мати дієвий інструмент, який містить набір критеріїв з описом (дескрипторами) для кожного рівня шкали оцінювання. Учні мають бути обізнаними (і добре розуміти!) очікувані результати і критерії успіху, закладені вчителем. Кожному рівню відповідають бали. У документах обов’язково вказується рівень, а вже потім бал. ПРО КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
оцінювання{69012 ECD-51 FC-41 F1-AA8 D-1 B2483 CD663 E}Рівні результатів навчання. Бал. Загальна характеристикаІ. Початковий 1 Учень/учениця розрізняє об'єкти вивчення 2 Учень/учениця відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об’єкт вивчення3 Учень/учениця відтворює частину навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконує елементарні завдання ІІ. Середній4 Учень/учениця з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал, повторює за зразком певну операцію, дію 5 Учень/учениця відтворює основний навчальний матеріал, з помилками й неточностями дає визначення понять, формулює правило 6 Учень/учениця виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу; відповідає правильно, але недостатньо осмислено; застосовує знання при виконанні завдань за зразком Загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Держстандарту базової середньої освіти
оцінювання{69012 ECD-51 FC-41 F1-AA8 D-1 B2483 CD663 E}ІІІ. Достатній 7 Учень/учениця правильно відтворює навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, наводить окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії 8 Учень/учениця має достатні знання, застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати зв'язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність; відповіді логічні, хоч і мають неточності 9 Учень/учениця добре володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних ситуаціях, аналізує й систематизує інформацію, використовує загально відомі докази із самостійною і правильною аргументацієюІV. Високий 10 Учень/учениця має повні, глибокі знання, використовує їх у практичній діяльності, робить висновки, узагальнення11 Учень/учениця має гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, знаходить інформацію та аналізує її, ставить і розв'язує проблеми 12 Учень/учениця має системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує, оцінює, узагальнює опанований матеріал, самостійно користується джерелами інформації, приймає обґрунтовані рішення
оцінювання. Тематичне та семестрове оцінювання записується в окремій колонці без дати. Оцінка за семестр ставиться за результатами тематичного оцінювання та контролю груп загальних результатів. На прикладі заповнення сторінки з української мови. ФІКСАЦІЯ ЗАПИСІВ У КЛАСНИХ ЖУРНАЛАХ{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}тематична28/12аудіювання говоріння читанняписьмоІ семестрскоригована1 Архипенко Наталія991010891 Архипенко Наталія9 ДВВС9
оцінювання. ФІКСАЦІЯ ЗАПИСІВ У КЛАСНИХ ЖУРНАЛАХ{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}№Дата. Зміст уроку. Завдання додому6428/12 Підсумковий урок за І семестр. Сприймає усну інформацію на слух/Аудіювання Усно взаємодіє та висловлюється/Говоріння. Сприймає письмові тексти/Читання. Письмово взаємодіє та висловлюється/Письмо
оцінювання{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Характеристика навчальної діяльності*Стан сформованості (сформовано/формується)Виявляє інтерес до навчання. Виявляє розуміння прочитаного. Висловлює власну думку. Критично та системно мислить. Логічно обґрунтовує власну позицію Діє творчо. Виявляє ініціативу в процесі навчання. Конструктивно керує емоціями. Оцінює ризики. Самостійно приймає рішення, розв’язує проблеми. Співпрацює з іншими. Заповнюється класним керівником за результатами спостережень, проведених спільно з вчителями-предметниками, які працюють із класом. Спостереження проводяться упродовж року за планом, визначеним закладом освіти.
оцінювання{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Навчальний предмет/ інтегрований курс. Результати навчання. Рівень досягнення результатів навчанняІ семестрІІ семестр. Рік. Українська мова. Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання ДУсно взаємодіє та висловлюється/ Говоріння ВСприймає письмові тексти / Читання ВПисьмово взаємодіє та висловлюється / Письмо С Загальна оцінка результатів навчання9 Заповнення графи «Характеристика результатів навчання» здійснюється відповідно до переліку навчальних предметів, визначених затвердженою освітньою програмою закладу. Заповнюється з урахуванням фіксованих у класних журналах результатів досягнень учнів упродовж навчального року.
оцінювання. Українська мова, українська література, зарубіжна література, іноземна мова, друга іноземна мова:• сприймання усної інформації на слух/ аудіювання;• усна взаємодія та висловлювання/ говоріння;• сприймання письмових текстів/ читання;• письмово взаємодіє та висловлюється/письмо. Математика:• опрацювання проблемних ситуацій та створення математичних моделей;• розв'язання математичних задач;• критична оцінка результатів розв’язання проблемних ситуацій. Пізнаємо природу / Довкілля / Природничі науки:• проведення досліджень природи;• опрацювання та використання інформації;• усвідомлення закономірностей природи. Уміння та навички школярів із навчальних предметів, які винесені у Свідоцтва досягнень для оцінювання їх сформованості:
оцінювання. Технології:• проєктування та виготовлення виробів; • застосування технологій декоративно-ужиткового мистецтва;• виявлення самозарадності у побуті / освітньому процесі.Інформатика:• робота з інформацією, даними, моделями;• створення інформаційних продуктів; • робота в цифровому середовищі; • безпечне та відповідальне використання інформаційних технологій. Здоров’я, безпека та добробут (інтегрований курс):• піклування про здоров’я; • прийняття рішень для безпеки;• виявлення підприємливості та етична поведінка.
оцінювання. Етика / Курси морального спрямування:• етичне поводження; • критичне мислення; • позитивне ставлення до себе та оточуючих. Вступ до історії України та громадянської освіти:• орієнтація в історичному часі й просторі; • робота з інформацією історичного змісту; • виявлення поваги до гідності людини та соціальна активність.Інтегрований курс «Мистецтво»/ курси за вибором художнього спрямування:• пізнання різних видів мистецтва;• робота з текстом; • участь у творчій діяльності. Фізична культура:• розвиток особистісних якостей у процесі фізичного виховання;• володіння технікою фізичних вправ;• здійснення фізкультурно-оздоровчої діяльності.