Семінар-практикум для педагогів на тему «ЦІКАВА МАТЕМАТИКА»

Про матеріал
Форма проведення  : Квест-гра Мета:  підвищення професійного рівня педагогів по формуванню логіко-математичний здібностей дітей старшого дошкільного віку. Завдання: познайомити педагогів з досвідом роботи «Розвиток математичних здібностей дошкільнят в закладі дошкільної освіти за допомогою використання новітніх технологій»; навчити педагогів методам і прийомам використання розвиваючих ігор в педагогічному процесі; розвивати інтерес до оригінальних, інноваційно-ігрових технологій, ініціативу, бажання застосовувати в практиці дані технології; викликати бажання до співпраці, взаєморозуміння.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Проведення семінару-практикуму на тему: «ЦІКАВА МАТЕМАТИКА»Форма проведення  : Квест-гра. Мета:  підвищення професійного рівня педагогів по формуванню логіко-математичний здібностей дітей старшого дошкільного віку. Завдання:познайомити педагогів з досвідом роботи «Розвиток математичних здібностей дошкільнят в закладі дошкільної освіти за допомогою використання новітніх технологій»;навчити педагогів методам і прийомам використання розвиваючих ігор в педагогічному процесі;розвивати інтерес до оригінальних, інноваційно-ігрових технологій, ініціативу, бажання застосовувати в практиці дані технології;викликати бажання до співпраці, взаєморозуміння.

Номер слайду 2

"Математичний квест" - це гра-подорож по станціях, на яких командам пропонуються різні математичні завдання, які носять практичний, функціональний характер, показують красу, практичність і доступність математики, дозволяють поглянути на математику під іншим - творчим - кутом.

Номер слайду 3

СТАРТЛогічна. ГОЛОВОЛОМКАПізнавальна. Творча. Кмітлива. Геометрична. ФІНІШМатематична руханка. Коректурна

Номер слайду 4

 Танграм – старовинна східна головоломка. З нею дитина вчиться аналізувати зображення, виділяти в них геометричні фігури, візуально розбивати цілий об’єкт на частини, і навпаки – складати з елементів задану модель, а найголовніше – логічно мислити. Складання за схемами сприяє розвитку посидючості, уваги, уяви, логічного мислення, допомагає створювати ціле з частин і передбачати при цьому результат своєї діяльності. Всі ці навички необхідні дитині під час навчання в школі, та й у дорослому житті.

Номер слайду 5

 Гра “Танграм” – одна з нескладних математичних ігор. Гра проста у виготовленні. Квадрат 10 на 10 см з картону або пластику, однаково забарвлений з обох сторін, розрізають на 7 частин. В результаті утворюються 2 великих, 2 маленьких і 1 середній трикутники, квадрат і паралелограм. Використовуючи всі 7 частин, щільно приєднуючи їх один до одного, діти складають дуже багато різних зображень за зразками і за власним задумом.

Номер слайду 6

Палички Кюїзенераметод пізнання логіки та математикив дошкільному віці

Номер слайду 7

Джордж Кюїзенер (1891 - 1976)бельгійський педагог, автор унікальної методики. Він розробив універсальний дидактичний матеріал для розвитку у дітей математичних здібностей. У 1952 році він опублікував книгу “Числа і кольори”, присвячену своєму навчальному посібнику, який є результатом ретельного доопрацювання методики німецького колеги Фридріха Фребеля.

Номер слайду 8

Палички Кюїзенера - це набір паличок для лічби, які ще називають «числа в кольорі», «кольоровими паличками", "кольоровими числами", "кольоровими лінієчками". У наборі містяться чотиригранні палички 10 різних кольорів і довжиною від 1 до 10 см. Розробив Кюїзенер палички так, що палички однієї довжини виконані в одному кольорі і позначають певне число. Чим більша довжина палички, тим більше числове значення вона виражає. Палички Кюїзенера, в основному, призначені для занять з дітьми від 1 року до 7 років.

Номер слайду 9

Два етапи роботи з паличками:І етап : палички використовують як ігровий матеріал;ІІ етап: палички виступають як посібник для юних математиків.

Номер слайду 10

Використання паличок в казках

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Використання паличок Кюізенера як ігрового матеріалу

Номер слайду 13

Методика раннього розвитку: Кубики Нікітіних

Номер слайду 14

У списку найбільш відомих авторів методик раннього розвитку дітей важливе місце займають Борис Павлович і Олена Олексіївна Нікітіни-класики вітчизняної педагогики та автори ряду розвиваючих ігор . Саме вони на прикладі своєї сім'ї ще у радянський час (наприкінці 50-х рр.) показали, що ламаючи застарілі стереотипи у вихованні, можна допомогти дитині стати самостійною, гармонійно розвиненою особистістю. Громадскість була здивована тим, яким способом молоде подружжя виховує своїх синів та дочок. Нікітинські діти бігали босоніж по снігу, виконували різноманітні гімнастичні вправи, і в той же час вражали всіх своїм інтелектом та здоров'ям. До чотирьох років ці малюки вже вміли читати і розуміли ази математики, із захопленням грали в авторські розвиваючі ігри, а почавши навчатися в школі, значно випереджали в розвитку своїх однолітків. Сім’я Нікітіних

Номер слайду 15

Розвиваючі ігри Б. П. Нікітіна багатофункціональні і мають безмежний простір для творчості. Вони можуть зацікавити і захопити всіх членів сім'ї. Переходячи від простих до більш важких завдань, діти вчаться отримувати радість і задоволення від розумової діяльності, думати, часом мучитися, але обов'язково досягати мети.

Номер слайду 16

Корректур таблиціза методикою Н. Гавриш

Номер слайду 17

Назва «коректурна таблиця» походить від назви таблиць для психологічних тестів, за­повнених буквами або цифрами. Працюючи з такою таблицею, піддослідний викреслює за­дані символи. Науковці використовували такі та­блиці ще у XIX ст. Із часом їх пристосували до ро­боти з дітьми, символи замінили картинками. У сучасній дошкільній освіті коректурні таб­лиці застосовують не лише для формування уваги і спостережливості, а й для розвитку пі­знавальних, інтелектуальних, мовленнєвих на­вичок, математичних умінь, уміння орієнтувати­ся у просторі тощо. За Н. Гавриш, коректурна таблиця — це інформаційно-ігрове поле, поділене на клітинки, заповнені предметними картинками, символа­ми, буквами, геометричними фігурами тощо. Під час роботи з таблицею установлюють якнайбіль­ше різнопланових зв'язків (колір, форма, розмір, розташування, призначення тощо) між її елемен­тами.

Номер слайду 18

Завдання, що виконуються за допомогою ко­ректурної таблиці, мають пошуковий характер, передбачають різні варіанти відповіді. Діти по­винні сприйняти на слух вказівку дорослого, зосереджено роздивитися таблицю, знайти пра­вильну відповідь чи виконати завдання (накри­ти, розфарбувати, полічити, співвіднести зі схе­мою, символом тощо), а потім прокоментувати результат. Формування особистості, її базових якостей відбувається у процесі практичної, твор­чої і пізнавальної діяльності, мета якої — навчи­ти дитину орієнтуватися в інформації, успішно її використовувати, творчо, нешаблонно мис­лити. Тут стане у пригоді багатофункціональне обладнання, працюючи з яким дитина пізнає нове, порівнює, систематизує, співвідносить, лічить тощо. Зразком такого обладнання є ко­ректурні таблиці, нові підходи до роботи з якими запропонувала Н. Гавриш.

Номер слайду 19

Коректурні таблиці — це інформаційно-ігрове поле з різною кількістю клітинок (від 9 до 25), заповнених предметними картинками (цифрами або буквами; цифрами і буквами; символами чи знаками, геометричними фігурами). Картинки добирають за змістом тематично. Тематична палітра коректурних таблиць може бути досить широкою. Вона майже не змінюється в різних вікових групах, розширюється лише змістове наповнення та урізноманітнюються зв'язки між елементами теми.

Номер слайду 20

Геоборд це багатофункціональна, універсальна геометрична дошка, проста у використанні, і в той же час функціональний ігровий матеріал, який дозволяє конструювати на площині безліч різних зображень (цифри, геометричні фігури, різноманітні візерунки та ін.).

Номер слайду 21

В інтернет ресурсах, книгах можна зустріти різні назви цього дидактичного посібника, конструктора з резинок – геометрик, геоборд або ж просто – математичний планшет, який лише зараз набуває актуальності та популярності у нашій країні. Насправді ж це класична дидактична гра відома у зарубіжних країнах ще з 50-х років XX століття. Її прототип під назвою Geoboard («геометрична дошка») винайшов у 1954 році єгипетський математик, філософ, магістр мистецтв Калеб Гаттегно, який створив «поле для малювання» резинками з 25 штирями. Геоборд складається з плоского поля і штирів, розташованих на полі рівновіддалено один від одного по горизонталі і вертикалі. Для роботи з геобордом також потрібні канцелярські гумки для грошей. Основна дія в цій грі - «малювання резиночками».

Номер слайду 22

Цікаво!Геоборд можна використовувати з дітьми від 2 років, потрібно лише визначитися з розміром ігрового поля відповідно віку дитини:для дітей 2-3 років - 3х3 з відстанню між штирями 5 см;від 3 до 4років - 5х5 з відстанню між штирями 5 см; від 5 до 8 років - 8х8, 10х10 (та інших варіаціях, більших за 5х5) з відстанню між штирями 3 см.

Номер слайду 23

ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
28 вересня 2022
Переглядів
1084
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку