Слайд 1
Сьогодні у нашому супільстві як николи виникла потреба в творчих, діяльних і обдарованих, інтелектуально й духовно розвинених громадянах. Кожна цивілізована країна дбає про творчий потенціал суспільства загалом і кожної людини зокрема.
Тому завдання школи не тільки виявляти, а розвивати таких учнів, привертати увагу до них науковців, психологів, друзів, колег, батьків.
Тому давайте зараз звернемося до питання технології розвитку творчої активності учнів.
_____________________________________________________________Слайд 2
Кожна дитина по-своєму неповторна. Вона приходить у цей світ, щоб творити своє життя, знайти себе, самореалізуватися: хтось здібний до музики, образотворчого мистецтва, художньої праці, хтось пише вірши, оповідання.
Скільки дітей – стільки й здібностей, які залежать від психолого-фізіологічних особливостей людини, соціального оточення, сім'ї та школи.
Важливим компонентом розвитку здібностей дитини є творчість.
_____________________________________________________________
Слайд 3
Творчі діти відрізняються своїм розумом та неповторністю бачиння світу, відношенням до справ і активною життевою позицією, прагненням до самовдосконалення.
_____________________________________________________________
Слайд 4
Важлива роль у вихованні дітей, розширенні й поглибленні іхніх знань, розвиткові творчих здібностей належить школі, спеціально організованій виховній роботі у позанавчальний час. Таку роботу ми називаємо позакласною та позашкільною
_____________________________________________________________
Слайд 5
В творчості людина реалізує в усій повноті свої знання, уміння та здібності, а отже отримавши можливості випробувати себе в різних видах діяльності, наочно переконуєються в наявному арсеналі знань, умінь та здібностей і цим самим адекватно оцінює свої можливості, що, безумовно, сприяє в майбутньому правильному вибору професії.
_____________________________________________________________
Слайд 6
Технологія формування творчого учня орієнтована на особистість. Це означає, що здібності учнів можуть розвиватися лише у процесі творчої діяльності, яку організують у школі.
Розвиток творчої активності полягає в організації життя дитини, де однією з важливих функцій є стимулювання позитивної мотивації кожного учня в процесі організації різних видів діяльності.
_____________________________________________________________
Слайд 7
Процес розвитку творчої активності учнів здійснюється поетапно.
У дітей молодшого шкільного віку необхідно розвивати пізнавальну і самоуправлінську активність, формувати якості, які сприяють саморегуляції і самопізнанню.
_____________________________________________________________
Слайд 8
Творчі можливості молодших школярів реалізуються в різних видах діяльності: у грі, розвагах, спілкуванні, трудовій діяльності.
Чим раніше починається розвиток здібностей, тим більше шансів на їх розкриття. У дитячому віці учень більше здатний до творчості, ніж у зрідлму, тому що на нього не впливають різного роду стереотипи.
_____________________________________________________________
Слайд 9
Основне завдання на першому етапі - допомогти дитині розкрити свої творчі здібності. Хто ж, як не вчитель початкових класів, може побачити в кожній дитині неповнотну особистість.
_____________________________________________________________
Слайд 10
Класним керівникам початкових класів слід докладно і точно інструктувати дітей, контролювати кожен крок іхньої діяльності, вчасно підсказувати правільні рішення. Вимоги завжди мають відповідати реальним силам і здібностям учнів.
_____________________________________________________________
Слайд 11
Підлітковий вік особливий для формування потреби в особовому і професійному самовизначенні і розвитку "персонального лідерства".
_____________________________________________________________
Слайд 12
Класні керівники, працюючи з дітьми середніх класів, повинні обмежуватись тим, що дають саме завдання і не втручаються у процес виконання. Тільки після його виконання контролюють роботу учнів.
_____________________________________________________________
Слайд 13
У старшій ланці виникає необхідність в отриманні інформації про управлінські технології і використання їх для успішної самореалізації.
Завдання класного керівника полягають у включенні окремих відпрацьованих дій у систему діяльності класу в цілому. Таким чином доручається виконання цілого розряду робіт, де потрібно, дивлячись на умови, самостійно діяти.
_____________________________________________________________
Слайд 14
Так формується в учнів самостійне орієнтування в умовах роботи й уміння правильно вибирати потрібні засоби і прийоми для вирішення завдань, що виникають.
_____________________________________________________________
Слайд 15
Творочі здібності учнів можуть розвиватися лише у процесі творчої діяльності, яку організовують у школі.
Тому питання про формування та розвиток творчої активності учнів- одне з найактуальніших у теорії педагогічної науки і в практиці шкільного навчання.