Вимоги до підготовки робочого місця продавця до роботи: Робоче місця продавця повинно відповідати таким вимогам: - надавати максимум зручностей покупцю для огляду товарів і примірювання; - забезпечувати раціональну організацію праці; - забезпечувати зберігання якості товарів; - надавати можливість зручно, красиво розмістити асортимент товарів та їхні запаси.
Підготовка робочого місця до роботи: - Вдягти форму або спеціальний одяг. - Звільнити робоче місце від тари та інших непотрібних речей, які не використовуються під час роботи. - Перевірити достатність освітлення робочої зони. - Перевірити справність торгово-технологічного обладнання, інвентарю і пристроїв, за наявності пошкоджень або несправності повідомити керівника. - До початку робочого дня перевірити наявність і повноту асортименту товарів. - Поповнити недостатній асортимент із резервного запасу, розмістити і викласти товар на обладнанні у торговельному залі. - Перевірити наявність цінників і правильність їх оформлення. - Розмістити товар, інвентар таким чином, щоб забезпечувалась зручність в роботі. - Перевірити, щоб обладнання, яке живиться від електромережі, мало справне захисне заземлення.- Матеріали, необхідні для пакування, розмістити під прилавком.
Приймання товарів за кількістю та якістю: Під час приймання трикотажних товарів за кількістю ця операція проходить в 2 етапи: за кількістю товарних місць; кількістю товарних одиниць. А також перевіряють маркування транспортної та споживчої тари, цілісність упакування. Якість перевіряють за органолептичними показниками: зовнішній вигляд.
Зберігання товарів: Умовами для зберігання виробів з вовняних, шовкових, льняних і бавовняних тканин, а також зі штучної шкіри, хутра й нетканих матеріалів вважають відносну вологість 65+-5% і температуру +20+-5% С. Вироби зі світлих тканин мають бути в тканинному або поліетиленовому чохлі, що оберігає вироби від пилу і інших забруднень. Для зберігання головних уборів використовують картонні коробки, які встановлюють на підтоварниках. Вироби з вовни та вироби з хутра потрібно оберігати від молі. Проходи між кронштейнами й стелажами мають бути не менше 70 см.; висота укладання товарів – відповідно до вимог техніки безпеки і охорони праці.
Підготовка до продажу: Продавець перевіряє якість і комплектність виробів, вилучає неякісні або некомплектні товари. Швейні зім’яті вироби прасують з урахуванням режиму волого-теплової обробки тканини, з якої пошитий виріб. За потреби пришивають ґудзики до виробів і перевіряють наявність маркувального ярлика. Вироби на манекенах чистять щіткою зверху донизу. Хутряні коміри струшують і складають хутром усередину. Головні убори чистять від пилу, прасують. Фетрові шляпи чистять щіткою по колу. Хутрові убори розчісують за ворсом. Деформовані головні убори вирівнюють на болванках. Трикотажні вироби панчохи та шкарпетки ретельно оглядають на столі з підсвіченим склом для виявлення спущених петель. Вироби очищають від пилу щіткою та пилососом. Зім’яті вироби прасують слабо нагрітою праскою.
Розміщення і викладка швейних виробів. Швейні вироби розміщують за асортиментними ознаками: Стать і вік, група,вид, розмір, зріст, ціна. Для кожного розміру визначають постійне місце. На кронштейнах закріплюють маркувальні ярлики з розмірами та зростом. На полицях гірки та вішалах вироби розміщують за асортиментними ознаками: призначенням, видами, розмірами, ціною.
Розміщення і викладка хутряних виробів: Під час розміщення хутряних виробів застосовують такі принципи: Вивішують на вішалах (кронштейнах) нещільно (відстань між виробами не менше 20 см.);Для вивіщування хутряних виробів використовують профільну і фронтальну вивіски;Хутряні вироби групують за ціновою категорією, кольором, стилем, методами вичинки хутра.
Розміщення і викладка головних уборів: Головні убори розміщують за асортиментними ознаками: вік і стать, вид, фасон, розмір і ціна. Шляпи, незалежно від виду матеріалу, викладають на полицях гірок стосами не більше п’яти або розміщують на гірках із кронштейнами. Головні убори із хутра викладають на полицях гірок за видами, фасонами, не більше трьох. Чоловічі кепі розміщують на полицях гірок стосами, рівними рядами. Рукавиці,шарфи та хустки розміщують на полицях відповідно до їхнього стилю, розміру й кольору.
Завдання: Приймання товарів за кількістю та якістю: Ви працюєте у відділі “Трикотажні товари” продавцем 3 розряду. Вам надійшов товар: Майка чол. за ціною 52 грн. Три упаковки по 10 шт. Джемпер жін. за ціною 270 грн. дві упаковки по 3 шт. Шкарпетки дит. за ціною 16 грн. дві упаковки по 20 пар. Складіть прибуткову накладну від постачальника: Запорізька оптова база. Підрахуйте суму кожного товару, загальну суму, визначити ПДВ 20%, суму разом. Оформіть усі потрібні реквізити.
Показ і консультування покупця, надання порад: Покажіть вироби на кронштейні ( сукні, светри); покажіть вироби на манекені ( сукні, пальта, жакети ); запропонуйте покупцю взяти виріб руками, щоб він мав уяву про товар, його якість та витонченість; покажіть виріб на плечиках; прикладіть трикотажний виріб до себе або до покупця.
Проблемні вирбничі торгові ситуаціі 1. Вирішити проблемну виробничу торгову ситуацію: У секції «Трикотажні товари» покупець просить здійснити обмін пари шкарпеток, які придбав днем раніше, чек у наявності. Ваші дії.2. Вирішити проблемну виробничу ситуацію: У секції «Швейні товари» покупець придбав чоловічу сорочку. Наступного дня покупець звернувся з проханням обміняти сорочку на більшу за розміром. Ваші дії.3. Вирішити проблемну виробничу торгову ситуацію: У секції «Овчинно-шубні товари» продавець при підготовці товарів до продажу з’ясовує, що на двох шубах не всі ґудзики. Які дії. продавця?