Презентація до уроку Я досліджую світ з теми "Ощадливе використання природних матеріалів" за підручником Я досліджую світ: частина 2, 3 клас. Автори: І. Жаркова, Л. Мечник, Л. Роговська, Л. Пономарьова, О. Антонов.
Пригадуємо!Щоб захиститися від небезпечних тварин, потрібно... Щоб не заблукати в лісі, потрібно ... Щоб не нашкодити в лісі рослинам і тваринам, потрібно... Місця для відпочинку серед природи потрібно облаштовувати... Щоб не турбувати та не лякати тварин, потрібно... Щоб не засмічувати природу, потрібно... Щоб не завдавати шкоди рослинам, не можна... Щоб не отруїтися, не можна... Щоб не завдавати шкоди тваринам, не можна...
Номер слайду 3
Яке значення має природа в житті людини? Чи зможе людина жити без природи?
Номер слайду 4
Людина і природа невід'ємні одне від одного й тісно взаємодіють. Для людини природа є середовищем життя і джерелом необхідних для господарської діяльності ресурсів. Потреби у продуктах харчування, воді, одязі, житлі, фізичному і духовному розвитку людина задовольняє завдяки природним ресурсам.
Номер слайду 5
Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, які природні ресурси людина використовує в своїй діяльності. Ви збагатите свої знання про необхідність і заходи ощадливого використання природних ресурсів.
Номер слайду 6
Ощадливе використання природних ресурсів
Номер слайду 7
Існування людини пов'язане з використанням природних ресурсів. Природні ресурси — це тіла живої та неживої природи, які людина використовує у своїй діяльності для виготовлення необхідних їй речей.
Номер слайду 8
Подумай, які природні ресурси використовує людина в своїй діяльності. Поміркуйте, які природні ресурси відновлюються, а які – ні.
Номер слайду 9
У природі є величезні запаси природних ресурсів. Це вода, повітря, ґрунт, корисні копалини, рослини, тварини, сонячна енергія. Деякі природні ресурси, частково і ґрунт, можуть відновлюватися, а корисні копалини та ті рослини і тварини, які зникли, не відновлюються.
Номер слайду 10
Для яких потреб людина використовує природні ресурси? Наведіть приклади.
Номер слайду 11
Природні ресурси людина використовує: Корисні копалини;вода;повітря;рослини;тварини. Для отримання енергії Для отримання продуктів харчування Для виробництва необхідних їй речей Ґрунт;рослини;тварини. Паливні корисні копалини;енергія Сонця;енергія вітру; енергія текучої води.
Номер слайду 12
Із давніх-давен людина використовує природні ресурси, а з розвитком техніки та технологій — і поготів. З часом перед людством постало питання їх ощадливого використання, адже деякі з них, наприклад, корисні копалини, не відновлюються, а кількість їх щоразу зменшується. Крім того, значне використання природних ресурсів є причиною забруднення навколишнього середовища. У господарстві вкрай важливе дбайливе й економне використання природних ресурсів. Перед людством постала проблема їх збереження.
Номер слайду 13
Поміркуйте, як розв'язати проблему, що виникла. Як домогтися ощадливого використання природних ресурсів людиною?
Номер слайду 14
Заощадити природні ресурси можна, якщо:переробляти й повторно використовувати відходи. Для цього речі з паперу, скла, пластику, металів потрібно збирати окремо й переробляти, а з отриманих матеріалів робити нові речі;старі речі та відходи з пластику використовувати повторно, створюючи різноманітні корисні саморобки.
Номер слайду 15
Завдяки повторному використанню матеріалів людина не лише зменшує вирубування лісів, видобування корисних копалин, а й забруднення природи сміттям.
Номер слайду 16
Розгляньте світлину. Прокоментуйте, що на ній зображено.
Номер слайду 17
Особливу небезпеку становить забруднення довкілля виробами з пластику. Якщо паперове сміття розкладається впродовж двох років, то пластикове — понад сто.
Номер слайду 18
Поміркуйте, як домогтися ощадливого використання природних ресурсів у побуті?
Номер слайду 19
Ощадливо використовуючи воду й електроенергію в побуті, ви можете зробити свій внесок у збереження природних ресурсів планети. Адже запаси прісної води на Землі обмежені, а для отримання електроенергії людина спалює вугілля, запаси якого щоразу зменшуються. Крім того, під час спалювання вугілля повітря забруднюється шкідливими газами, пилом і сажею.
Номер слайду 20
У кожному будинку, квартирі люди використовують для власних потреб побутову електричну техніку: телевізор, праску, пральну машину, комп’ютер, магнітофон, пилосос та інші. З кожним роком кількість таких приладів зростає. Для роботи кожного з цих приладів витрачається багато електроенергії. Найбільше електроенергії витрачається на штучне освітлення приміщень.
Номер слайду 21
Енергозбереження. Що на вашу думку означає слово
Номер слайду 22
Енергозбереження – це раціональне використання енергії. Електроенергію використовують у будинках для роботи електроприладів та освітлювання приміщень. Для цього потрібно багато електроенергії. Саме тому потрібно економно використовувати електроенергію. Економити електроенергію неважко.
Номер слайду 23
Для економії електроенергії вдома потрібно виконувати наступні правила: У електрочайнику води кип‘ятіть рівно стільки, скільки вам потрібно. Позбавляйтеся вчасно від накипу, він істотно збільшує витрату. Варто замінити у приміщеннях звичайні лампи на енергозберігаючі. Лампа вдень не повинна горіти. Домашнє завдання робити при денному світлі. Чергові у класі повинні слідкувати і вчасно вимикати світло. Вночі треба економити світло.
Номер слайду 24
Не залишати праску ввімкнену без діла, своєчасно вимикати. Довгий перегляд телевізора шкодить здоров’ю і може викликати пожежу. Довга робота за комп'ютером може викликати погіршення зору та неекономне споживання електроенергії. Холодильник потрібно своєчасно розморожувати, щоб менше споживав електроенергії.
Номер слайду 25
Збереження тепла і електроенергії дозволяє: Заощадити гроші – адже за енергоресурси ми багато платимо, а також допомагає знизити внесок людства у зміну клімату. Отримати необхідні нам енергетичні послуги і при цьому зберегти природні ресурси, які безповоротно спалюються для отримання тепла і електрики, забруднюючи при цьому навколишнє середовище.