Презентація "Основні поняття"

Про матеріал
Деталі машин. Основні поняття. Основні терміни і поняття довговічності та надійності. Критерії роботоздатності і розрахунку деталей машин.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯДеталі машин

Номер слайду 2

Розділ технічної механіки «Деталі машин»

Номер слайду 3

ДЕТАЛЬ(франц. detail – шматочок) – виріб, виготовлений з однорідного по найменуванню й марки матеріалу без застосування складальних операцій (ГОСТ 2.101-68). ЛАНКА група деталей, що утворює рухливу або нерухливу відносно один одного механічну систему тіл.

Номер слайду 4

СКЛАДАЛЬНА ОДИНИЦЯ виріб, складові частини якого підлягають з'єднанню на підприємствівиготовлювачі за допомогою складальних операцій (ГОСТ 2.101-68). ВУЗОЛ закінчена складальна одиниця, яка складається з деталей загального функціонального призначення.

Номер слайду 5

МЕХАНІЗМ система деталей, яка призначена для передачі й перетворення руху. АГРЕГАТ (лат. aggrego – приєднувати) уніфікований функціональний вузол, який має повну взаємозамінність.

Номер слайду 6

ПРОЕКТУВАННЯ створення прообразу об'єкта, що представляє загалом його основні параметри. КОНСТРУЮВАННЯМ весь процес від ідеї до виготовлення машин

Номер слайду 7

КРЕСЛЕННЯ точне графічне зображення об'єкта, що містить повну інформацію про його форму, розміри й основні технічні умови виготовлення. ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА текстовий документ (ГОСТ 2.102-68), що містить опис пристрою й принципу дії вироби, а також технічні характеристики, економічне обґрунтування, розрахунки, вказівки по підготовці виробу до експлуатації

Номер слайду 8

СПЕЦИФІКАЦІЯ текстовий табличний документ, що визначає склад виробу (ГОСТ 2.102-68). РОЗРАХУНОК чисельне визначення зусиль, напружень і деформацій у деталях, установлення умов їх нормальної роботи; виконується в міру необхідності на кожному етапі конструювання

Номер слайду 9

Вимоги до машин і критерії їх якостівимоги до машин можна умовно розділити на основні взаємозалежні групи: технологічні вимоги; економічні вимоги; експлуатаційні вимоги.

Номер слайду 10

Основні вимоги до деталей і машин. ТЕХНОЛОГІЧНІСТЬ ЕКОНОМІЧНІСТЬ ПРАЦЕЗДАТНІСТЬ НАДІЙНІСТЬ

Номер слайду 11

ТЕХНОЛОГІЧНІСТЬ - виготовлення виробу при мінімальних витратах праці, часу й засобів при повній відповідності своєму призначенню. ЕКОНОМІЧНІСТЬ - мінімальна вартість виробництва й експлуатації.

Номер слайду 12

ПРАЦЕЗДАТНІСТЬ - стан об'єкта, при якому він здатний виконувати задані функції. НАДІЙНІСТЬ - властивість об'єкта зберігати в часі здатність до виконання заданих функцій (ГОСТ 27.002-83).

Номер слайду 13

Основними критеріями якості машин вважають: ПОТУЖНІСТЬ КОЕФІЦІЄНТ КОРИСНОЇ ДІЇ ГАБАРИТИ ЕНЕРГОЄМНІСТЬ МАТЕРІАЛОЄМНІСТЬ ПЛАВНІСТЬ ХОДУ

Номер слайду 14

ПОТУЖНІСТЬ - швидкість перетворення енергії; ПРОДУКТИВНІСТЬ - обсяг роботи (продукції, інформації), виконуваної в одиницю часу;ГАБАРИТИ - граничні розміри; КОЕФІЦІЄНТ КОРИСНОЇ ДІЇ - частка енергії (потужності), що дійшла до споживача;ЕНЕРГОЄМНІСТЬ - витрата палива або електрики віднесений до обсягу роботи (пройденій відстані, зробленій продукції);

Номер слайду 15

МАТЕРІАЛОЄМНІСТЬ - кількість конструкційного матеріалу машини, зазвичай віднесеної до одиниці потужності;ПЛАВНІСТЬ ХОДУ - мінімальні прискорення при роботі машини. ТОЧНІСТЬТОЧНІСТЬ - здатність максимально відповідати заданому положенню (швидкості й т.п.);

Номер слайду 16

Умови нормальної роботи деталей і машин полягає в забезпеченні роботоздатності й надійності. РОБОТОЗДАТНІСТЬ деталей і машин визначається як властивість виконувати свої функції із заданими показниками й характеризується наступними критеріями:

Номер слайду 17

МІЦНІСТЬ - здатність деталі чинити опір руйнуванню або незворотній зміні форми (деформації); ЗНОСОСТІЙКІСТЬ - здатність зберігати первісну форму своєї поверхні, без зношування; ЖОРСТКІСТЬ- здатність деталі чинити опір будь-якій деформації; ТЕПЛОСТІЙКІСТЬ - здатність зберігати свої властивості при дії високих температур; ВІБРОСТІЙКІСТЬ - здатність працювати в потрібному діапазоні режимів без неприпустимих коливань.

Номер слайду 18

відмова - втрата роботоздатності внаслідок руйнування деталей або порушення їхньої правильної взаємодії. Відмови бувають: повні й часткові; раптові (поломки) і поступові (зношування, корозія); небезпечні для життя; важкі й легкі; усувні й неусувні; приробочні (виникають на початку експлуатації) і пов'язані з наявністю дефектних деталей; відмови через зношування, утоми й старіння матеріалів.

Номер слайду 19

Надійною можна вважати машину, яка має наступні властивості. Надійність важко розрахувати кількісно, вона зазвичай оцінюється як імовірність безвідмовної роботи на підставі статистики експлуатації групи ідентичних машин.

Номер слайду 20

БЕЗВІДМОВНІСТЬ - здатність зберігати свої експлуатаційні показники протягом заданого наробітку без змушених перерв. РЕМОНТОПРИДАТНІСТЬ - пристосованість виробу до попередження, виявленню й усуненню відмов і несправностей за допомогою техобслуговування й ремонту. ДОВГОВІЧНІСТЬ - здатність зберігати задані показники до граничного стану з необхідними перервами для ремонтів і технічного обслуговування. ЗБЕРІГАЄМІСТЬ - здатність зберігати необхідні експлуатаційні показники після встановленого строку зберігання й транспортування.

Номер слайду 21

Загальні принципи розрахунків на міцність Розрізняють проектувальні й перевіряльні розрахунки. Проектувальний розрахунок виконується, коли за очікуваними навантаженнями, з урахуванням властивостей матеріалу визначаються геометричні параметри деталей. Перевіряльний розрахунок виконують, коли відома вся "геометрія" деталі й максимальні навантаження, а з урахуванням властивостей матеріалу визначаються максимальні напруження, які повинні бути менше допустимих.

Номер слайду 22

Математичне формулювання умови міцності будь-якої деталі дуже проста: σ ≤ [ σ ], τ ≤ [ τ ] . Або, говорячи технічною мовою: НАПРУЖЕННЯ В МАТЕРІАЛІ ДЕТАЛІ МАЮТЬ БУТИ МЕНШИМИ ЗА ДОПУСТИМІ У якості допустимих не можна призначати граничні напруження, при яких наступає руйнування матеріалу. Різниця між допустимими й граничними напруженнями схожа на різницю між краєм платформи метро та «білою лінією», проведеної приблизно за півметра перед краєм. Перехід через «білу лінію» загрожує зауваженням від чергового, а стояння на краю - загибеллю. Напруження, що допускаються, слід приймати менше граничних, "із запасом": [ σ ] = σ граничне / n, де n - коефіцієнт запасу (зазвичай 1,2 < n < 2,5) .

Номер слайду 23

КЛАСИФІКАЦІЯ ДЕТАЛЕЙ МАШИН деталі машин класифікують на типові групи за характером їх використання. ПЕРЕДАЧІ передають рух від джерела до споживача. ВАЛИ і ОСІ несуть на собі обертові деталі передач. ОПОРИ служать для установки валів і осей. МУФТИ з'єднують між собою вали й передають крутильний момент. З’ЄДНУВАЛЬНІ ДЕТАЛІ (З'ЄДНАННЯ) з'єднують деталі між собою. ПРУЖНІ ЕЛЕМЕНТИ зм'якшують вібрацію й удари, накопичують енергію, забезпечують постійний стиск деталей. КОРПУСНІ ДЕТАЛІ організують усередині себе простір для розміщення всіх інших деталей, забезпечують їх захист.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кобцева Наталя Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
4 січня 2023
Переглядів
585
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку