Особливості адаптаційного періоду учнів 5-х класів
У процесі навчання у школі дитина проходить через ті чи інші кризові етапи, кожен із яких має свою специфіку, свої проблеми, що потребують
особливої уваги педагогів, батьків та психологічної служби навчального закладу.
процес підлаштування до нових умов чи вимог середовища, результатом якої має бути пристосування, що є показником життєвої компетентності індивіда.
1.Набуття почуття дорослості.
2.Пошук власної унікальності.
3.Заміна провідного мотиву діяльності.
4.Підвищена стомлюваність.
5.Емоційна нестабільність.
6.Поява потреби у гідному становищі в колективі однолітків, в сім'ї.
1.Зміна умов навчання. 2.Ускладнення вимог. 3.Зміна позиції. |
1.Несформованість вміння аналізувати та синтезувати. |
Психологічні проблеми |
Навчальні проблеми |
2.Нерозвинута воля.
1.Задоволеність дитини процесом навчання.
2.Дитина легко справляється з програмою.
3.Задоволеність міжоособистісними стосунками з однокласниками і вчителем
1.Змучений, стомлений вигляд дитини.
2.Небажання дитини ділитися своїми враженнями про проведений день.
3.Скарги на ті чи інші події, пов'язані зі школою.
4Неспокійний сон.
Шкільне життя п'ятикласників ускладнюється часто невиправдано високими вимогами до них з боку вчителів. Цього не можна допускати щонайменше з трьох причин:
уповільнюється темп діяльності учнів; зміст навчальних предметів основної школи вибудовується систематично; високі вимоги до самостійності та відповідальності.
1.Працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи.
2.Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу.
3.Пріорітет віддавайте індивідуальній роботі.
4.Уникайте "гострих" кутів, проявляйте стриманість.
5.Вчасно й мудро підтримуйте дитячу активність.
6.Активно залучайте батьків і вчителів-предметників до життя класу.
1.Відвідуйте уроки в 4-му класі.Придивіться до своїх майбутніх учнів.Познайомтеся з методикою викладання в початкових класах.
2.Опрацюйте спеціальну психолого-педагогічну літературу.
3.Уникайте перенавантаження дітей.
4.Щоденна перевіряйте письмові роботи учнів, домагайтеся систематичної роботи над помилками.
5.Забезпечуйте систематичне повторення.
6.Використовуйте ігровий матеріал,інструктажі, пам'ятки, алгоритми, картки-опори.