Про матеріал
Інклюзивне навчання, мета, завдання. Особливості роботи з учнями на інклюзивному навчанні.
Інклюзивне навчання (англ. inclusive education) — навчання учнів або студентів із особливими потребами шляхом залучення їх до загального освітнього середовища за місцем їхнього проживання. Інклюзивне навчання розглядається як альтернатива інтернатній системі (коли дітей з особливими потребами утримують та навчають окремо від інших дітей) та навчанню вдома.
Інклюзивне навчання (англ. inclusive education) — навчання учнів або студентів із особливими потребами шляхом залучення їх до загального освітнього середовища за місцем їхнього проживання. Інклюзивне навчання розглядається як альтернатива інтернатній системі (коли дітей з особливими потребами утримують та навчають окремо від інших дітей) та навчанню вдома[джерело?].
Функції інклюзивної освіти:
1. Правова:
- забезпечення права дітей з ООП на здобуття освіти в умовах звичайних закладів освіти за місцем проживання дитини
- попередження і боротьба з виключенням в освіті
- виявлення й усунення чинників, що перешкоджають реалізації права дитини з ООП на освіту на умовах рівності і доступності.
2. Соціалізації:
- засвоєння дітьми з ООП широкого кола цінностей, соціальних ролей і очікувань, на основі яких складається повсякденне життя людей,а також цінностей, що пропагуються закладом освіти
- формування людської особистості на основі засвоєння дітьми з ООП знань, навичок, цінностей культурної спадщини, накопичених соціумом
- включення дітей з ООП у соціокультурний простір класу, школи, громади, держави.
3. Виховна:
- формування позитивного і толерантного ставлення суспільства до осіб з ООП як до рівних, створення соціокультурного середовища
- формування у дітей з ООП почуття поваги і власної гідності, усвідомлення, що вони є повноцінними членами суспільства.
4. Освітня:
- засвоєння дітьми з ООП системи знань, умінь і навичок, необхідних для розвитку потенціалу та подальшої успішної інтеграції у суспільство.
5. Економічна:
- підготовка осіб з ООП до трудової діяльності, розвиток і використання їхнього потенціалу на ринку праці
- зменшення кількості громадян, що перебувають на соціальному забезпеченні у держави.