Презентація "Особливості оцінювання здобувачів освіти НУШ"

Про матеріал
Презентація містить корисний матеріал для вчителів 1-4 класів про особливості оцінювання здобувачів освіти в НУШ
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Особливості оцінювання здобувачів освіти НУШПідготувала вчитель початкових класів Терлич Леся Йосипівна

Номер слайду 2

Оцінювання. Оцінювання це надзвичайно важливий складник освітнього процесу адже воно не лише дає змогу відстежувати прогрес учнів у навчанні, але є й потужним засобом їхньої мотивації. Оцінювання рекомендується розглядати як процес отримання даних про стан сформованості результатів навчання учнів, аналіз отриманих даних та формулювання на його основі суджень про об'єкт, який оцінюють.

Номер слайду 3

Об'єктами оцінювання є результати навчання учня/учениці, у тому числі процес їх досягнення ним/нею. Відповідно до пункту 22 статті 1 Закону України “Про освіту”Результати навчання – це знання, уміння, навички, способи мислення, погляди, цінності, інші особисті якості, набуті у процесі навчання, виховання та розвитку, які можна ідентифікувати, спланувати, виміряти і оцінити та які особа здатна продемонструвати після завершення освітньої програми або окремих освітніх компонентів..

Номер слайду 4

Знання про предмети і явища навколишнього світу, взаємозв'язки і відношення між ними, уміння і навички оперувати знаннями, уміння застосовувати набутий досвід навчальних дій, досвід творчої діяльності, що відображено в обов'язкових результатах навчання, визначених в освітній програмі ЗЗСО.активність, ініціативність;старанність, наполегливість;комунікабельність, здатність співпрацювати;самостійність, відповідальність;ціннісні ставлення, які він/вона виявляє у процесі досягнення результату навчання. Результати навчання. Об'єктивні результати навчання. Особистісні надбання учня/учениці

Номер слайду 5

Функції оцінюванняформувальна(відстеження динаміки навчального поступу учня)діагностувальна (передбачає визначення рівня компетентності учнів)мотиваційна (дає можливість активізувати зовнішні та внутрішні мотиви навчання)коригувальна(спрямовувати зусилля учнів на подолання труднощів, які виникли у процесі навчання) прогностична(дає змогу висувати цілі навчання на майбутнє)розвивальна(проявляється в бажанні та потребі самовдосконалюватися: самоконтроль та самооцінка)виховна(налаштувати учнів на розвиток власної організованості, відповідальності, сумлінності…) управлінська (надати достатньо інформації для ухвалення рішень)

Номер слайду 6

Форми оцінювання. Усне (безпосереднє)спілкуванняоцінювання здійснює вчитель абовчителька усновзаємооцінювання учнів,яке здійснюється в парі абомікрогрупі однокласниками абооднокласницями усносамооцінювання, яке здійснюєбезпосередньо учень або учениця усно. Письмове (опосередковане)спілкуванняоцінювання здійснює вчитель або вчителька письмововзаємооцінювання учнів,яке здійснюється в парі абомікрогрупі однокласниками або однокласницями письмовосамооцінювання, яке здійснюєбезпосередньо учень або учениця письмово

Номер слайду 7

Однією з ключових змін в оцінюванні є підхід до вираження оцінки. На заміну узагальненій бальній оцінці запропоновано використовувати вербальну оцінку, яка окрім оцінювального судження про досягнення може ще називати і рівень результату навчання. Оцінювальне судження називається вербальна оцінка,оцінювальне судження із зазначенням рівня результату – рівнева оцінка.

Номер слайду 8

ВИДИ ОЦІНЮВАННЯСумативне(підсумкове)Формувальне. Оцінювання результатів навчання. Підсумкове,ДПА,ЗНОФормувальне оцінювання в багатьох країнах вважається одним з найбільш перспективних напрямків реформування освіти. Оцінювання для навчання

Номер слайду 9

Номер слайду 10

◦ Як далеко просунулися учні?◦ В якому напрямку їм потрібно рухатися далі?◦ У який спосіб це зробити краще?Формувальне оцінювання дає змогу зрозуміти: Сумативне та формувальне оцінювання не виключають одне одного, а лише доповнюють

Номер слайду 11

11 Коли кухар готує суп і куштує його, – це формувальне оцінювання. Коли страву пробує клієнт – це підсумкове оцінювання. Пол Блек, експерт з оцінювання

Номер слайду 12

це не оцінка, а механізм формування навчального процесу;це інструмент підтримки, а не контролю;відбувається під час навчання і є його частиною; оцінює процес навчання; завжди є позитивним; індивідуалізоване; забезпечує зворотний зв'язок, який допомагає зрозуміти наступні кроки в навчанні;усвідомлення самим учнем дистанції між тим, чого він хоче досягти, і тим, де він знаходиться в даний момент; планування того, що учень повинен зробити, щоб цю дистанцію скоротити; зміцнює впевненість у тому, що можна поліпшити результати. Чим є формувальне оцінювання та чим воно не є:

Номер слайду 13

13 Результати формувального оцінювання: відслідковується динаміка розвитку учня на всіх етапах навчання;забезпечуються найбільш комфортні умови для кожного учня;формується адекватна самооцінка учня;підвищується мотивація до навчання; формуються навички самостійного оцінювання. 

Номер слайду 14

ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ у молодшій школі Завдання вчителя – розкрити потенціал кожної дитини, а не перевірити її на відповідність певному стандарту. Оцінювання досягнень учнів необхідно спрямовувати на формування позитивної їх самооцінки. Доцільно акцентувати увагу лише на позитивній динаміці досягнень учнів. Про труднощі у навчанні необхідно говорити з учнем індивідуально, аби не створювати ситуацію колективної зневаги до дитини. Формувальне оцінювання не повинно містити частки НЕ, жодних негативних суджень чи критики. Формувальне оцінювання діагностує сфери, які потребують покращення, і допомагає покращити їх. 

Номер слайду 15

Доцільно вчити дітей взаємооцінюваннюпри цьому формувати уміння коректно висловлювати думку про результат роботи однокласника, давати поради щодо його покращення. Важливо не протиставляти дітей одне одному. Стимулюючим має бути порівняння роботи (відповіді, дії тощо) з тим, як працювала дитина раніше. Формувальне оцінювання не може складатися з балу, цифри, букви чи лише одного слова. Вчитель має надавати батькам пояснення, письмово чи словесно.

Номер слайду 16

Техніки формувального оцінювання Таблиці З-Х -Д

Номер слайду 17

Рефлексія{69 CF1 AB2-1976-4502-BF36-3 FF5 EA218861}Що зрозумів, чому навчився на уроці?Було цікаво…Що було цікаво, складно, вдалося?Було важко…Мені ще потрібно повчитися…Тепер я можу…За що можу похвалити себе?Я навчився…Навіщо нам потрібен був цей урок?Я зміг…Що найбільше вразило?Я спробую…Що є потрібним для запам’ятовування?Мене здивувало…Над чим треба ще попрацювати?  Урок дав мені для життя…

Номер слайду 18

Сигнали рукою. Спершу вчитель/-ка домовляється з учнями про використання сигналів. Наприклад:«Я розумію і можу пояснити» — це великий палець руки вгору«Я все ще не розумію» __ — великий палець відвести вбік«Я не зовсім упевнений чи впевнена у __» — помахати рукою. Поки вчитель/-ка пояснює матеріал дітям, вони використовують сигнали,щоб показати, зрозуміло їм чи ні. Ознайомившися з сигналами, учитель/-ка опитує учнів: «Що саме ви незрозуміли? У чому відчуваєте невпевненість? Що ви зрозуміли й можетепояснити?»Усні техніки

Номер слайду 19

Світлофор. У кожного здобувача знань є картки трьох кольорів світлофора, де кожен колір має своє значення – колір розуміння матеріалу:розумію - зелений ,частково розумію - жовтий не розумію - червоний Після сигналу учитель з’ясовує: що зрозуміли? Що не зрозуміли?

Номер слайду 20

Вимірювання температури. Метод використовують для виявлення того, наскільки учні правильно виконують завдання. Для цього діяльність учнів призупиняється запитанням: «Що ми робимо?». Відповідь на поставлене запитання – демонстрація розуміння завдання  або процесу його виконання. У разі роботи в парах або групах учитель просить пару або групу продемонструвати процес виконання завдання. Інші спостерігають.

Номер слайду 21

Бесіда. Техніка передбачає індивідуальну бесіду, у якій учень або учениця обговорюють з учителькою/-ем, наскільки їм вдалося опанувати певні вміння. Висновок про свій рівень опанування умінням учні роблять на основі виконаного завдання, визначаючи свої сильні та слабкі сторони

Номер слайду 22

Письмові техніки Однохвилинне есе. Техніка, яка використовується з метою представлення учнями зворотного зв’язку про вивчене з теми. Для написання есе вчитель може поставити такі запитання: Що найголовніше ти дізнався сьогодні?Які питання залишилися для тебе незрозумілими?

Номер слайду 23

Ведення щоденників. Це класичний та ефективний спосіб для учнів подумати про власніпочуття, думки та питання щодо розвитку міжособистісних навичок. Портфоліо. Надає учням змогу самостійно оцінювати результати своєї діяльності. Коли дитині дають можливість обирати свої роботи, то створюють ситуацію,у якій саме дитина визначає критерії, за якими її роботи будуть оцінювати. Знаючи мету зберігання тієї чи тієї роботи, діти починають розуміти певніхарактеристики своєї роботи. У портфоліо можуть зберігатися бланки з самооцінювання щодо роботиабо поведінки в школі.

Номер слайду 24

Мовні зразки (підказки)Учитель періодично дає учням мовні зразки (вислови, підказки), які допомагають будувати відповідь. Наприклад: Основною ідеєю  (принципом, процесом) є _________, тому що___________.  

Номер слайду 25

Техніки, що можуть бути й усними, і письмовими. Трихвилинна пауза. Учитель надає учням трихвилинну паузу, яка дає можливість учням обдумувати поняття, ідеї уроку, пов’язати з попереднім матеріалом, знаннями, досвідом, а також визначитися із незрозумілими моментами. Я змінив/змінила своє ставлення до…. Я дізнався/дізналася більше про…. Я здивувався/здивувалася тому, що …Я відчув/відчула…Я ставився/ставилася до …

Номер слайду 26

Тижневий звіт. У кінці навчального тижня кожному учневі пропонується дати відповіді на запитання «Чого я навчився за тиждень?», «Що для мене залишилося нез’ясованим?», «Які запитання я б поставив учням, якби був учителем?» тощо. 

Номер слайду 27

Дві зірки й побажання(взаємооцінювання)Застосовується для оцінювання творчих робіт учнів, творів, есе. Учитель пропонує перевірити роботу однокласника. Коли учні коментують роботи один одного, вони не виставляють оцінки, а вказують на два позитивні моменти – «дві зірки» – і на один момент, який потребує доопрацювання – «побажання»

Номер слайду 28

{5 DA37 D80-6434-44 D0-A028-1 B22 A696006 F}  Так НіЯ був активним в групі. Я відразу зрозумів, як треба виконати завдання. Я пропонував декілька способів виконання завдання. Я не відволікався від основної роботи. Я уважно слухав, які ідеї пропонують інші учасники групи. Я дуже хотів, щоб наша група виконала завдання правильно і швидко. Лист самооцінки роботи в групі

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кулак Ірина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
26 січня 2022
Переглядів
1202
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку