Презентація: "Особливості виховного процесу в спеціальному закладі"

Про матеріал
Особливості виховного процесу в спеціальному закладі. Принципи корекційно-виховної роботи, принципи наочності та практичної діяльності з реальними предметами тощо.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Виконала: Біліченко Ніна Анатоліївна. КЗО "Спеціальна школа №12" ДОР«Особливості виховного процесу в спеціальному закладі освіти»

Номер слайду 2

Виховання — процес формування особистості. Його особли­востями є цілеспрямованість, довготривалість, безперервність, систематичність, комплексність. Наслідки ураження центральної нервової системи у дітей з особливими потребами значно ускладнюють виховну роботу з ними. Проте в цих дітей є і багато можливостей для розвитку. У процесі виховання в дітей формують систему знань, переконань, навичок, якостей і рис особистості, стійких звичок поведінки, які слугуватимуть їм основою для подальшого самостійного життя. Проте реалізуються загальні виховні напрямки і цілі з ура­хуванням у дітей особливостей роз­витку. Тобто загальні виховні завдання мають поєднуватись із корекційними.

Номер слайду 3

Загальною метою виховної роботи для дітей з особливими освітніми потребами є відновлення й розвиток пізнавальних та емоційно-вольових процесів, забезпечення максимально повної адаптації особистості в суспільстві, формування позитивних рис особистості, варіативна адаптація до змінених умов, корекція пізнавальної й емоційно-вольової сфер особистості; формування адекватної самооцінки та рівня домагань.

Номер слайду 4

Корекційно-виховний вплив вихователя сприяє розвитку пізнавальних та психічних процесів дитини, її мовлення, сенсорики, моторики тощо. Основна мета виховної роботи зосереджується на формуванні особистості дитини, її соціалізації. Тому у практичному плані корекційне виховання сприяє розвитку потреби дитини в комунікації, емоційному пізнанні навколишнього світу. Адже ця потреба не є вродженою, і за умови нормального перебігу розвитку виховується в ранньому дитячому віці.

Номер слайду 5

- Формування саморегуляції та самоконтролю;- Формування адекватних реакцій;формування соціально-побутових навичок;- Розвиток загальної та дрібної моторики;- Розвиток мовлення (імпресивного та експресивного);- Розвиток здатності до активного використання мовлення. Напрями роботи

Номер слайду 6

Головний принцип – практична спрямованість всього виховного процесу (формуванню у дітей навичок поведінки у суспільному середовищі, санітарно-гігієнічних навичок і навичок самообслуговування). Корекційно-виховна робота з дітьми в спеціальній школі повинна включати в себе такі заняття, як самообслуговування, соціально-побутове орієнтування, предметно-практична діяльність і ручна праця у молодших вікових групах, господарсько-побутова і продуктивна праця – в старших. Принципи корекційно-виховної роботи в спеціальній школі

Номер слайду 7

Домогтись повноцінного використання даного принципу під час організації роботи з дітьми, які мають помірні інтелектуальні порушення, практично неможливо. Принцип усвідомленості і активності в навчанні

Номер слайду 8

Принципу наочності і практичної діяльності з реальними предметами Всі операції, які діти виконують повинні бути на практичному матеріалі, оскільки в них практично повністю відсутня здатність до абстрактного мислення Всі завдання, які даються для вирішення цим дітям повинні знаходитись у зоні ближнього розвитку їхніх пізнавальних можливостей. При цьому вихователю потрібно враховувати, що зона ближнього розвитку дітей з інтелектуальними порушеннями надзвичайно «вузька» .

Номер слайду 9

Програвання нескладних побутових ситуацій, на основі яких проводиться пояснення навчального матеріалу. Принцип доступності

Номер слайду 10

Вихователь повинен враховувати стан уваги, пам’яті, стомлюваності, темпу роботи кожної дитини для того, щоб підібрати відповідні завдання. У кожному віковому періоді необхідно розвивати в освітньому процесі індивідуальні особливості учнів з проблемами розвитку: інтересів, схильностей, спрямованості, цінностей, життєвих перспектив тощо. Принципу індивідуального підходу

Номер слайду 11

Принцип розширення соціальних зв’язків

Номер слайду 12

Принцип гуманності і довіри до дитини

Номер слайду 13

Реалізація основних принципів під час виховання дітей в спеціальній школі дозволяє певною мірою розвинути пізнавальну діяльність дітей з інтелектуальними порушеннями, прищепити їм навички трудової діяльності, деякою мірою соціально адаптувати, духовні й соціальні цінності.

Номер слайду 14

Звичайно, школа є провідною ланкою у здійсненні виховання учнів спеціальних закладів освіти. Проте педагоги мають зробити своїми спільниками батьків вихованців, залучати до цієї справи громадські організації.Єдність педагогічних вимог спеціальної школи, сім'ї, громадськості

Номер слайду 15

Вся система виховного процесу в спеціальній школі покликана реабілітувати і соціально адаптувати учнів з особливими освітніми потребами до реалій навколишнього світу, зробити його повноправним і активним трудівником, який нарівні з усіма людьми може включитися в трудову та суспільне життя та приносити користь суспільству

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Інкл
Додано
3 лютого
Переглядів
104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку