Відповідно до пункту 28 Державного стандарту початкової освіти отримання даних, їх аналіз та формулювання суджень про результати навчання учнів здійснюється у процесі:1. Формувального оцінювання, мета якого – відстеження особистісного розвитку учнів й опанування навчального досвіду; 2. Підсумкового оцінювання, мета якого – співвіднести навчальні досягнення учнів з обов'язковими/очікуваними результатами навчання, визначеними Держстандартом або освітньою програмою.
Формувальне оцінювання розуміється як інтерактивне оцінювання учнівського прогресу, що дає змогу вчителям визначати потреби учнів, адаптуючи до них процес навчання,дає можливість учням усвідомлювати й відслідковувати особистий прогрес і планувати подальші кроки з допомогою учителя. Для педагога формувальне оцінювання означає бути поруч з учнем і вести його до успіху.
Діагностувальна робота з математики. Розв’яжи задачу. У садівника були саджанці троянд. Коли 12 саджанців він висадив біля порога будинку, то в нього залишилось ще 8 саджанців. Скільки трояндових саджанців було в садівника спочатку? Обчисли. 35 – 15 = 44 – 23 + 7= 68 – 35= 13 + 36= 70 + 30 – 100= 80 – 1 + 10=Порівняй : 3 дм 25 см 1 грн 50 к 1м 8 дм Богдану 7 років, а його брат на 4 роки старший. На скільки років старший буде його брат через 5 років?
7{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ГРУПА ЦИФРОВИХ ІНСТРУМЕНТІВПРИКЛАДИ ЦИФРОВИХ ІНСТРУМЕНТІВСервіси для створення вікторин, опитувальників, онлайн тестуваньkahoot.com, socrative.com, mentimeter.com, onlinetestpad.com, quizlet.com, quizizz.com, Віртуальні дошкиpadlet.com, trello.com, twiddla.com, whiteboard.org, realtimeboard.org. Мультисервіси для створення інтерактивних завданьlearningapps.org, studystack.com. Сервіси для створення хмар слівanswergarden.ch, wordart.com, tagхedo.com. Формувальне оцінювання та цифрові технології
8{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ГРУПА ЦИФРОВИХ ІНСТРУМЕНТІВПРИКЛАДИ ЦИФРОВИХ ІНСТРУМЕНТІВСервіси для створення карт знаньmindmeister.com, mindmapninja.com, coogle.it, bubble.us, mindomo.com, mind24.com, wisemapping.com, spiderscribe.net. Сервіси для створення інфографіки та візуалізаціїpiktochart.com, canva.com, visual.ly, prezi.com, thinglink.com. Google-сервісиgoogle-документи, google-презентації, google-таблиціпродовження. Цифрові технології та інструменти дають можливість відразу отримати зворотній зв'язок.!
ПІДСУМКОВЕ (ТЕМАТИЧНЕ) ОЦІНЮВАННЯ здійснюється. За результатами тематичних діагностувальних робіт- у формі тестівкомбінованих робіт, практичних робіт-усного опитування, тощо( оцінюється кожен окремий навчальний результат з предмету вербальною або рівневою оцінкою, в журналі не фіксується)
Під час проведення підсумкового (тематичного, семестрового та річного) оцінювання визначається рівень сформованості кожного загального навчального результату, визначеного Державним стандартом початкової освіти, у відповідності до логіки та послідовності його формування згідно з навчальною програмою.
Діагностувальна робота1) Задача. З першої ділянки зібрали 240 кг картоплі, а з другої — у 2 рази менше. Всю картоплю розклали в 6 однакових мішків. Скільки кілограмів картоплі в кожному мішку?2)Обчислити письмово128 х 5; 678 : 3; 23 х 45.3)Виконати обчислення2см – 2 мм =4)Рівняння. С х 2 = 1405)Накресли відрізок КМ завдовжки 12см. Познач на ньому точку О, щоб відрізок КО становив ¼ відрізка КМ. № завдання Рівень. МАО1 Застосовує математику для розв’язання життєвих ситуацій 1. . 4. 5 МАО2 Розв’язує задачі з використанням різних стратегій 1. 5 МАО3 Аналізує дані, процес та результат розв’язання навчальних і практичних задач, критично їх оцінює 2. 3 1 МАО4.1 Класифікує, порівнює, узагальнює об’єкти 3 МАО4.2 Встановлює кількість об’єктів, позначає результат лічби числом, порівнює числа 1 МАО4.3 Здійснює обчислення усно та письмово 2 МАО4.4 Орієнтується на площині і в просторі 5 МАО4.5 Розпізнає геометричні фігури 5 МАО4.6 Будує геометричні фігури, конструює 5 МАО4.7 Вимірює величини, перетворює їх 3 ,5 Оціни себе. Завдання були для мене: о Дуже легкими о Легкими о Складними
ПІДСУМКОВЕ (семестрове,річне) ОЦІНЮВАННя здійснюється. Шляхом узагальнення усіх видів оцінювання : Педагогічного спостереження, вербального, формувального та підсумкового (тематичного)( оцінюється рівень сформованості кожного з обов’язкових результатів навчання з предмету за рік рівневою оцінкою, середня оцінка не виводиться, фіксується в журналі та в свідоцтві досягнень)
Підсумкову (семестрову,річну) оцінку фіксують у класному журналі і свідоцтвах досягнень учнів. Рівень результату навчання позначають буквами:“початковий” (П)“середній” (С)“достатній” (Д)“високий” (В)З метою забезпечення вільного вибору педагогічними працівниками методик, технологій навчання підходи до оцінювання в різних класах можуть мати відмінності, що спрямовані на реалізацію обраних освітніх програм. Особливості організації оцінювання в певному класі можуть ініціюватися вчителем і бути затвердженими на засіданні педагогічної ради
Підставою для зарахування учнів до 5 класу є свідоцтво досягнень учня, у якому результати навчання можуть бути схарактеризовані вербальною або рівневою оцінкою, що залежить від вибору вербального або рівневого оцінювання закладом загальної середньої освіти, що затверджене рішенням педагогічної ради.
Стаття 54 Закону « Про освіту» вказує, що педагоги мають право на “академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі”. Подані в додатках 1, 2 (“ Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 3-4 класів “ Наказ МОН №813 від 13,07 2021р) зразки свідоцтв досягнень учнів можуть бути доповненими з урахуванням особливостей освітньої програми закладу загальної середньої освіти.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ГРУПА ЦИФРОВИХ ІНСТРУМЕНТІВПРИКЛАДИ ЦИФРОВИХ ІНСТРУМЕНТІВСервіси для створення вікторин, опитувальників, онлайн тестуваньkahoot.com, socrative.com, mentimeter.com, onlinetestpad.com, quizlet.com, quizizz.com, Віртуальні дошкиpadlet.com, trello.com, twiddla.com, whiteboard.org, realtimeboard.org. Мультисервіси для створення інтерактивних завданьlearningapps.org, studystack.com. Сервіси для створення хмар слівanswergarden.ch, wordart.com, tagхedo.com. Система оцінювання має відповідати концептуальним засадам Нової української школи та сприяти досягненню обов’язкових результатів навчання учня, визначених у Державному стандарті початкової освіти. Державний стандарт початкової загальної освіти прийнято на засіданні Кабінету Міністрів України 21.02.2018.
Принципи Державного стандарту Презумпція талановитості дитини. Всі діти обдаровані і талановиті. Тому завдання НУШ - підтримувати цю талановитість, плекати і розвивати індивідуальність кожної дитини. Забороняються будь-які форми дискримінації. Не допускається відокремлення дітей на підставі попереднього відбору.