Виступ на педагогічній раді

Про матеріал
Виступ на педагогічній раді. містить як загальні відомості так і конкретний матеріал.
Перегляд файлу

«Соціальний захист дітей, попередження правопорушень, бездоглядності серед здобувачів освіти »

Проростає у полі зернина.

Будем мати ми хліб на столі.

А до школи приходить дитина –

Це майбутній господар Землі.

Ти береш її зразу ж за руку

І крокуєш тернистим шляхом,

І стаєш їй учителем, другом,

А ще мамою й класним керівником.

Ну хіба ж є щось краще на світі,

Ніж прожити дитяче життя?

Їхні душі відчуть, зрозуміти,

Й разом з ними іти в майбуття?!

Тетяна Шубіна

Дитина – це цілий світ. Лише ставши дорослим, кожен з нас усвідомлює,     наскільки цінне дитинство та як сильно залежить формування особистості від емоцій, які переживає дитина. Психологи вважають, що гра є грою, але наші відчуття та переживання в ній та ми самі завжди справжні. Озирнувшись в минуле та згадуючи своє дитинство, ми завжди знайдемо багато радісних спогадів маленьких трагедій. І ми, вже дорослі, розуміємо, що цих маленьких, але насправді важливих для нас радостей могло бути значно більше, а трагедій, сліз, розчарувань можна було б уникнути.

Дорослі інколи занадто швидко забувають чи не хочуть згадувати своє дитинство. Але ж насправді ми багато чого можемо зробити, щоб захистити дітей від несправедливості й жорстокості.

На сьогодні захист прав дітей, забезпечення їхнього повноцінного розвитку – проблема національного рівня, яку необхідно вивчати, розглядати й розв’язувати різними способами.

Одним з найважливіших напрямів виховної роботи з дітьми та молоддю є соціальний захист здобувачів освіти, превентивне виховання та профілактична робота з подолання злочинності серед неповнолітніх, попередження  безпритульності та бездоглядності серед учнів.

Робота з соціального захисту здобувачів освіти у нашому закладі, побудована відповідно до Конвенції ООН про права дитини, Конституції України, Сімейного Кодексу України, Закону України від 01.06.2000 року №1768-III «Про охорону дитинства» (із змінами і доповненнями), Закону України від 28.02.1991 року       № 796-ХІІ “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” (із змінами і доповненнями), Закону України від 21.11.1992 року №2811-ХІІ «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» (із змінами і доповненнями), Закону України від 16.11.2000 року №2109-ІІІ «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам» (із змінами і доповненнями), Закону України від 13.01.2005 року №2342-ІV «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», Закону України від 02.06.2005 року №2623-ІV «Про основи соціального захисту бездомних громадян і безпритульних дітей» та інших.

Основними завданнями є :

- створення сприятливих умов для фізичного, психічного, соціального і духовного розвитку дітей, забезпечення їх правового та соціального захисту;

- допомога в розвитку творчих і потенціальних здібностей дітей;

-  соціальний захист дітей пільгового контингенту.

На початку навчального року кожним класним керівником складаються соціальні паспорти сімей класу, що дає можливість вивчити стан житлово-побутових умов проживання дітей у сімї, зробити висновок,  у яких умовах проживає родина, проаналізувати, яка з сімей потребує допомоги та контролю , а також визначити дітей пільгового континенту. З метою забезпечення прав неповнолітніх, захисту їх від жорстокості та насильства, з метою забезпечити дітям щасливе дитинство і користування для їх власного блага правами та свободами, наказом № 115 від 31.08.2020 р. «Про призначення громадського інспектора з охорони прав дитини», було призначено  громадським інспектором  ЗДВР школи Курдибаху О.В.

На початку навчального року на основі соціальних паспортів класів було сформовано соціальний паспорт навчального закладу. Відповідно до цього було виявлено, що у Пеньківському ЗЗСО  навчається 86 дітей із багатодітних сімей, яких налічується 30. Також у нашій школі навчається чотирнадцять дітей, батьки яких перебували чи перебувають у зоні АТО – Гнатюк В.(6-Б кл.),Чайковський Б.(6-Бкл.),      Сабардак В.(8 кл.), Остапов О.(10), Остапова А(4 - Б), Остапова В.(1 - Б),     Габров Д.(10 кл.), Бенедюк Д.(4- А кл. ) , Гавадза А.(5 – А кл.),Байда Н. (5 –А кл.), Ведецька Ю.(4 – Б кл.), Ведецька Н. (1 – Б кл.), Возний В. (8 кл.), Возна Є (7 кл.), Дубчак Є.(3 – А кл.), Олійник М. (2 кл.), Василик Б.(2 кл.), Світлак І.(1 – Бкл.).    У Пеньківському ЗЗСО здобувають знання сім дітей з інвалідністю , а саме : Федоренко Д. (8 кл.), Тичинська Д. (9 – А кл.), Приянчук О. (9 – Б кл.),  Брезденюк В.(1 – А кл.), Кучер В.(9 - А), Цигольнік Г.(4 – Б кл.), Сімінько Л .       (2 кл.) , а також  троє дітей-напівсиріт : Бойчук Д. (6 – Акл.), Бегар І.(8 кл.), Вергелес Д.(10 кл.). і одна дитина , яка народжена на території України, забрудненої під час аварії на Чорнобильській АЕС – Коваль А. (7 кл.).

Для дітей пільгових категорій, таких як : малозабезпечені, діти бійців АТО, діти з інвалідністю, діти, які  потерпіли у наслідок Чорнобильської катастрофи, а також діти, які знаходяться на інклюзивній формі навчання – виділено державою  кошти і вони харчуються безкоштовно.

 Особлива увага приділяється сім’ям, які  перебувають у складних життєвих обставинах: Подмастєрчик, Цигольнік. Систематично обстежуються матеріально-побутові умови даних сімей, проводяться бесіди, ведеться індивідуальна робота.

 Щоб створити  сприятливі умови для фізичного, психологічного і духовного розвитку дітей  з особливими освітніми  потребами, у школі організовано інклюзивне навчання, наказ  № 119 від 01.09.2020 р. «Про організацію інклюзивного навчання», для учня 7 класу Кожана Дмитра наказом №121  від 01.09.  2020 року «Про створення команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами» було  створено команду супроводу дитини у складі:  Жураховської І.В. (ЗДНВР),  Курдибахи О.В. (ЗДВР),  Проданець Н.Ф. (кл.керівник, вч. математики та фізики, ), а також вчителів- предметників Чорнопищук О.В., Каргальськової Т.М., Горобець І.В.,          Заволович О.В.,  Стеранчук І.П., Власенка А.В., Жураховського М.І.,          Абасова М.Р. та асистента вчителя Бенцій Р.В. Педагоги у роботі з дитиною, яка має особливі освітні потреби, намагаються якомога більше залучити до творчої роботи здобувача знань. Наприклад, вчитель географії Заволович О.В. пропонує учневі розв’язувати індивідуальні завдання на картках та стимулює до пошукової роботи (Що ми знаємо про вулкани? Де найглибше місце на землі?), вчитель біології       Горобець І.В. намагається зацікавити учня, показуючи зв'язок біології з навколишнім середовищем. Вчитель історії Чорнопищук О.В. стимулює до написання повідомлень з тих тем, які найбільш цікаві  дитині («Зброя часів Київської Русі»), асистент вчителя  Бенцій Р.В. розробляє індивідуальний план розвитку дитини, проводить просвітницьку діяльність спрямовану на формування негативного ставлення до протиправних дій : «Жорстокість та насилля серед підлітків», «Скажи наркотикам – НІ! » та інші. Проводить консультації з батьком дитини та співпрацює з фахівцями з КУ ІРЦ. 

У школі також діє індивідуальна форма навчання, за якою навчається один учень – Кучер В. (9-Акл.)

Ще одним важливим аспектом виховної роботи нашого закладу є превентивне виховання підростаючого покоління, попередження правопорушень, бездоглядності та безпритульності серед  здобувачів освіти.

Система правового виховання в нашому навчальному закладі базується на правових актах і документах, таких як Конституція України, Конвенція про права дитини, Декларація прав дитини, Сімейний Кодекс, Закон України «Про охорону дитинства», Указ Президента України «Про Національну програму правової освіти населення», включає правоосвітню роботу та роботу по попередженню правопорушень.

Уваги заслуговує робота вчителів початкових класів, які проводять ранню діагностику: визначають сім’ї, в яких вихованню дітей не приділяється належна увага, знайомляться із сімейними умовами, визначають, яка допомога потрібна батькам у вихованні дитини.

Добре відомо, що молодші школярі сумлінніше, ніж дорослі, дотримуються правил гри і дитячого кодексу поведінки (не бреши, не донось, не будь жадібним, не будь боягузом). На ці риси дитячої справедливості і спираються у правовому вихованні молодших школярів наші педагоги. Класоводи закладу систематично проводять роботу щодо превентивного виховання школярів. Наприклад :  Мандибура І.В., класовод 4 – Б кл., проводила бесіди: «Конфлікт: правила уникнення конфлікту», «Попереджуємо правопорушення разом», а також проводила бесіди з батьками «Сімейний захист дітей», «Сім’я – без насилля ». Класовод 4- А Снігур Т.П.  проводила бесіди: «Умій сказати – НІ!», «Правила безпечної поведінки», «Права дитини». Харітонова Л.І. , класовод 1 – Б класу, проводила бесіду «Права та обов’язки дитини в Україні», годину спілкування «Знаємо права, виконуємо обов’язки », конкурс малюнків «Мої права» та лекцію для батьків «Насильство у сім`ї ». Класовод 1 – А класу Копайгородська Л.П. проводила годину спілкування «Права та обов’язки дитини». Класовод 2-го класу Стаєцька С.В.  проводила з дітьми спортивне свято «Спортивним бути здорово» та вікторину «Права дітей». Класовод 3 – А класу Романюк С.В. проводила з дітьми бесіду «Захист дітей у сім`ї », «Права і обов’язки маленької людини ». Власенко Л.П. розповідала дітям про те, як захистити себе у інтернет-середовищі та проводила виховну годину «Здоровий спосіб життя», разом із дітьми створювали буклет «Шкідливі та корисні звички».

Правове виховання й оволодіння системою правових знань має особливе місце в комплексі практичних заходів, спрямованих на подолання негативних явищ в учнівському середовищі середньої школи. Провідне місце займає профілактична робота. У закладі  склалась своєрідна система профілактичної роботи.

Первинна профілактика:

- контроль за відвідуванням учнями школи (ведеться класними керівниками в журналі обліку відвідування);

- розроблені правила учнів, які вивчаються на годинах класного керівника;

- проводяться по класах цикли бесід на правову тематику.

Вторинна профілактика:

- наказом  № 130 від 03.09 2020 року, було створено комісію із запобігання правопорушень, злочинності та бездоглядності та наказом № 134 від 04.09.2020, було створено раду профілактики правопорушень у складі: ЗДНВР -  Жураховської І.В., ЗДВР - Курдибахи О.В., керівника методоб’єднання класних керівників  - Горобець І.В., педагога організатора – Мотрук Л.П., вчителя  історії Чорнопищук О.В., голови ради школи – Литвиненка Д.М., та президента школи Тимофієвої К. Робота ради профілактики ведеться відповідно до плану. Так у вересні 2020 року на засіданні ради профілактики правопорушень було визначено списки дітей, які потребують  підвищеної педагогічної уваги. Це такі учні : Ситник Сергій  (6 – А кл.), Кожан Дмитро(7 кл.), Оренбургський Максим (9 – А кл.), Побережний Максим (9 – Б кл.), Лисоконь Ілля (7 кл.), Скотенюк Максим(7 кл.), Возна Єва(7 кл.), Теріце Костянтин (8 кл.), Крикун Даніїл (10кл.), Побережний Михайло (7 кл.), Бондар Микола (11 кл.), Шаповал Олександр (7 кл.), Лаврик Сергій (9-А кл.). Наказом від 11.09. 2020 року щодо даних учнів було призначено вчителів-наставників , відповідно класних керівників класів, у яких навчаються учні, які потребують підвищеної педагогічної уваги. З даними дітьми проводиться постійна виховна робота. Вчителі наставники ведуть щоденники спостережень за учнями, які потребують підвищеної педагогічної уваги, проводять індивідуальні бесіди , як із самими учнями так і з батьками. На жаль, в умовах карантинних обмежень,спілкування з батьками проходить у форматі онлайн та у телефонному режимі. ЗДВР та педагог-організатор намагаються залучати вихованців до позакласної роботи. Цікаво зазначити, що вони байдуже ставляться до навчання та часто порушують правила поведінки в школі (Бондар Микола, Крикун Даниїл),але брали участь у конкурсі «Проліски надії 2021» та беруть активну участь у спортивних змаганнях.  Для  активізації діяльності вихованців закладу у школі функціонує шкільна республіка ТЕМП, наказ від 03.09. 2020р. «Про розвиток учнівського самоврядування». Члени ТЕМПу проводять рейди : «Вчасно на урок», «Урок», «Твій зовнішній вигляд», а також усні журнали та лекторії на теми: «Булінг в учнівському середовищі» (9-ті класи), «Небезпеки інтернету»    (6-ті класи та 10 клас). Для попередження порушень дисципліни, у закладі здійснюється  чергування.

Варто наголосити, що є окремі діти, які також своєю поведінкою та навчанням наближаються до дітей із групи ризику. Це такі учні як : Черватюк Елеонора, Цигольнік Кіріл, Цабій Роман, Шумер Георгій.  Для того  щоб зацікавити  та залучити до активної діяльності, Черватюк Елеонору було запропоновано у члени ТЕМПу (центр інформації). З Цабієм Романом, Шумером Георгієм та Цигольніком Кірілом проводяться  бесіди.

З метою попередження правопорушень, покращення поведінки та  успішності здобувачів освіти, класні керівники постійно наголошують про дотримання правил поведінки згідно Статуту закладу та наказів внутрішнього розпорядку : наказ від 04.09.2020р. «Про дотримання загальних правил поведінки та зовнішнього вигляду учнями закладу»,  наказ від 01.09.2020р. «Про заборону тютюнопаління та вживання алкогольних напоїв в школі», систематично проводять виховні години, години спілкування , бесіди, тренінги і т.д.  Наприклад  класний керівник 5 – А класу Заволович О.В.  проводила тренінг «Скажи наркотикам – НІ!», на якому діти дізналися про негативний вплив наркотиків на організм людини. Проведено бесіду  «Права та обов’язки неповнолітніх», «Як не стати жертвою злочину». Часто спілкується класний керівник і з батьками, зокрема на тему : «Бездоглядність дітей та її наслідки». У 5 – Б класі класний керівник Герейло К.А. проводила зі своїми вихованцями годину спілкування «Як поводити себе з незнайомими людьми»

Класний керівник 6-А класу Мотрук Л.П. систематично проводить  бесіди та години спілкування на правову тематику «Права дітей та батьків», «Як захистити себе від булінгу», онлайн-бесіду з батьками  «Безпека дітей в інтернет-середовищі». Горбатюк В.В. у 6 – Б класі проводила диспут «Чи потрібно рахуватись із чужою думкою?», виховну годину «Формування моральної поведінки школяра в сучасних умовах».

Класний керівник 7 кл. Проданець Н.Ф. проводила анкетування серед учнів свого класу для  виявлення негативних проявів у сім`ї   «Ставлення до дітей у сім`ї». За результатами анкетування було визначено, що троє дітей почувають себе у сім`ї некомфортно. Відповідно з дітьми та батьками були проведені бесіди з даного питання. Також Наталя Федорівна проводить бесіди та години спілкування на такі теми : «Поведінка з незнайомими людьми», «Спілкування підлітків із ровесниками та дорослими».

У цьому навчальному році погіршилась поведінка учнів 8 класу. У зв’язку із цим класним керівником Горобець Інною Володимирівною було проведено ряд заходів для попередження подальшого погіршення поведінки вихованців. Зокрема: для бесіди були викликані батьки найбільш проблемних учнів -       Теріце Костянтина та Цигольніка Кіріла. Також було проведено бесіди та години спілкування на теми: «Чи можуть бути права без обов’язків? », «Підлітковий алкоголізм, як його попередити?». Інна Володимирівна проводить онлайн-бесіди   з батьками: «Як уберегти дитину від біди?», «Стосунки в сім`ї , де є підліток».

      Питання соціального захисту, попередження правопорушень, безпритульності  є дуже важливим  для старшокласників. Саме тому класні керівники 9 – 11 класів систематично проводять бесіди, диспути, круглі столи, тренінги на дану тематику. Наприклад : класний керівник 9 – А Чорнопищук О.В. систематично проводить індивідуальні бесіди з Оренбургським Максимом та Лавриком Сергієм, годину спілкування «Недопустимість випадків «дідівщини». Каргальськова Т.М., класний керівник 9 – Б класу, проводила виховну годину «Правова поведінка підлітків». Класний керівник 10 класу Стеранчук І.П зі своїми вихованцями організовувала круглий стіл на тему: «Кримінальна відповідальність неповнолітніх», диспут «Профілактика вживання підлітками наркотиків та алкоголю», тренінг «Як не стати жертвою злочину».Також Інна Петрівна, у формі бесіди, ознайомила дітей із переліком організацій, до яких можна звернутися з приводу насилля у сім`ї. Класний керівник 11 класу Приянчук Л.М.  проводила бесіди та години спілкування «Конфлікт», «Країна права», «Молодь проти злочинності».

На уроках правознавства у 9 х класах вчитель правознавства Мотрук Л.П. звертає увагу здобувачів знань на такі теми як : «Що таке правопорушення» , «Відповідальність неповнолітніх за скоєні правопорушення», «Злочин. Як не стати жертвою злочину». На уроках Громадянської освіти у 10 класі вчитель також звертає увагу на питання правового та соціального спрямування, а саме: «Права дитини. Захист прав людини та  дитини», «Толерантність та інклюзія на шляху до суспільства рівних можливостей».

Не залишається осторонь даного питання і бібліотекар школи Чепка А.С. , яка проводить тематичні виставки та бібліотечні уроки на дану тему, наприклад:  4 жовтня проходила тематична виставка «Підліток і закон», 10 жовтня проходив бібліотечний урок у 4 – Б класі « Подорож до країни доброти»., 19 листопада бібліотечний урок у 3- Б класі «Права маленької людини»

Адміністрація школи співпрацює із ювенальною поліцією та  дільничним інспектором Олійником М.М., якого було запрошено до школи для індивідуальної бесіди з Оренбургським Максимом (учень 9 - А), також поліцейський зустрічався з вихованцями 8 класу, що досить позитивно вплинуло на їх поведінку.

На жаль, в умовах карантинних обмежень зменшено кількість позакласних та позашкільних заходів, які позитивно впливали на виховання здобувачів освіти.

У сучасних умовах розходження між сім'єю і школою посилюється. У сім'ї йде переорієнтація на інші цінності, діти включаються у ринкові відносини і нові ідеологічні установки, що часто призводять до конфліктів у стосунках батьків і дітей.

Школа ж продовжує захищати ідеали добра і безкорисливості, чесності, порядності і милосердя. Її мета і зміст завжди будувалися на вічних духовних істинах, якими живе людство. Тому роботі з батьками педагогічний колектив школи приділяє особливу увагу.

У центрі особливої уваги - неблагонадійні сім'ї та сім'ї, де виховуються підлітки, схильні до правопорушень.

Система правового виховання, що створена в закладі , багатогранна й дієва. Тому протягом останнього року правопорушень, здійснених нашими учнями, не зафіксовано.

Колектив – єдиний організм, де кожен школяр – яскрава індивідуальність. Можливо, слід замислитися над словами Я. Корчака: «Що більше в дитині волі, то менше необхідності в покаранні. А що більше похвал, то менше покарань». Якими сформуємо дітей фізично, морально – таке суспільство й матимемо.    «Діти – живі квіти землі», - зазначав М. Горький. І як кожній квітці потрібні погідні умови для цвітіння, так і нашим дітям потрібно створити умови для їхнього повноцінного життя, розкриття талантів і здібностей. Наші діти – майбутні громадяни України. Майбутнє дітей залежить від нас, наше майбутнє – від них. Тому потрібно працювати так, щоб наші діти почували себе корисними суспільству й були щасливі.

 

 

 

 

 

 

Рішення педагогічної ради

1. Проаналізувати стан роботи закладу щодо попередження правопорушень і шкідливих звичок серед учнів.

Заступник директора з виховної роботи,

до 15.05.2021 року

2. Здійснювати просвітницько-пропагандистську роботу серед учнів, батьків, учителів, щоб розкрити зміст понять «жорстоке поводження», «торгівля людьми», «насильство», «фізична занедбаність».

 вч. правознавства, класні керівники.

постійно

3. Продовжувати проводити індивідуальну роботу з учнями девіантної поведінки, здійснювати соціально-педагогічний патронаж дітей із таких сімей.

Кл.керівники, адміністрація школи.

постійно

4. Своєчасно виявляти сім’ї, у яких діти зазнали різних форм насильства та повідомляти про ці випадки у відповідні інстанції.

Кл. керівники, ЗДВР

постійно

5. Провести цикл бесід з учнями з питань дотримання правових і моральних норм поведінки.

Кл. керівники 1 – 11 класів

6. Не допускати випадків фізичного, психологічного насильства, образ, недбалого та жорстокого поводження з дітьми.

Кл. керівники 1-11 класів,

постійно

7. Формувати правосвідомість, правову поведінку, моральну культуру в батьків та учнів.

Кл. керівники 1-11 класів,

постійно

8. Формувати навички розв’язання конфліктів у дитячому колективі мирним шляхом.

Кл. керівники 1-11 класів,

постійно

9. Підтримувати постійний контакт з батьками, надавати їм педагогічну допомогу, яка б сприяла підвищенню рівня їх виховної культури.

Кл. керівники 1-11 класів,

постійно

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
17 листопада 2021
Переглядів
2653
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку