Презентація "Ознайомлення з жанром сонати крізь призму казки"

Про матеріал
  • Презентація для учнів 2 року навчання у музичній школі.Можна використовувати, як наочний приклад до теми "Будова сонатно-симфонічного циклу", застосовані елементи інтерактивної форми:"урок-казка".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Ознайомлення з формою сонати крізь призму казки»Виконала: вчитель музично-теоретичних дисциплін МКЗК “ДДМШ № 3” м. Дніпра. Таган Ярослава Іванівна

Номер слайду 2

Розмова піде про сонатну форму. (або форма сонатного allegro) – одна із складних форм музичних творів. В її основі лежить принцип конфліктного розвитку, що виникає із зіткнення суперечливих образів. Сформувалась сонатна форма у творчості «Віденських класиків»(композиторів 18-початку 19 ст): Гайдна, Моцарта, Бетховена

Номер слайду 3

Ось так виглядає схема сонатної форми

Номер слайду 4

Експозиція – знайомство з головними героями (зав'язка сюжету)Головна партія (Г. П.). звучить в основній тональності, зазвичай чітка, активна, частіше танцювального або маршевого характеру. Звязуюча- здійснює перехід в нову тональність П. П. Побічна партія (П. П.) частіше лірична. Її м'яке звучання протиставляється енергійній головній партії. Тональність Побічної партії у експозиції встановлена правилом: в мажорному творі звучить в домінантовій тональності (в мінорному творі - у паралельній мажорній тональності. Заключна партія (З. П.) завершує перший розділ.

Номер слайду 5

Розробка більш напружена,у творі змінюються події, що впливають на героїв (головна та побічна теми), таким чином розкриваються їх основні риси. Характер музичних тем в розробці змінюється за рахунок зміни тональності, регістрів, динамічних відтінків. Третій розділ – реприза – повертає основні теми, але в видозміненому варіанті (“примирення”)У музиці - повторює в тому ж порядку теми першого розділу в основній тональності. Також часто сонатна форма завершується кодою, яка підсумовує музичний розвиток.

Номер слайду 6

Для кращого засвоєння сонатної форми, представимо її у вигляді казки, Ш. Перро “Червона Шапочка»Використані фрагменти відео:з балету П. Чайковського “Спляча красуня”, опери-казки Ц. Кюї “Червона шапочка”.

Номер слайду 7

Експозиція. Вступ. Жила-була в одній селі дівчинка краси небаченої: мати від неї без розуму була, і бабуся її теж любила. Головна тема – дівчинка Червона Шапочка. Зв'язуюча тема. Раз мати вийняла з печі пироги і каже їй відвідати бабусю. Побічна тема. У лісі жив злий і голодний вовк. Зустрів він на стежці Червону Шапочку і хотів було її з'їсти, та не посмів, бо поблизу були дроворуби чутні. https://youtu.be/671r39 GXUXU

Номер слайду 8

Розробка. Ліс, розвиток образу Червоної Шапочки та хитрого Вовка- О, далеко! - відповідає Червона Шапочка. - За тією млином, що геть-геть видніється попереду, а там буде первиё будинок, як увійдеш у село.- Знаєш що, - каже їй вовк, - піду-но і я до бабусі. Я піду цією дорогою, а ти йди тією: подивимося, хто з нас швидше дійде. Але Червона Шапочка була доброю і довірливою дівчинкою. Вона не знала, що з вовками небезпечно зупинятися і розмовляти. А злий і кровожерливий вовк кинувся чимдуж бігти по найкоротшій дорозі до дому бабусі. Він кинувся на стареньку і разом проковтнув її, тому що більше трьох днів нічого не їв. Передягнувся у речі бабусі і став чекати Червону Шапочку. Коли вона прийшла-прокотнув і ії.https://youtu.be/O_p. HVXgqw. Ns

Номер слайду 9

Реприза. Повз проходили дроворуби, почули шум в будинку, зайшли і вбили вовка. Розпороли йому живіт. Звідти вийшли бабуся й Червона Шапочка живі і неушкоджені. Червона Шапочка віддала бабусі періжки і повернулась додому.https://youtu.be/Bp. VVtlub. TJs

Номер слайду 10

Давайте підсумуємо: сонатну формуможна знайти не лише у музичних, але і літературних творах. Характерні риси: експозиція основних персонажів, розвиток яскравих рис характеру, розв'язка та підсумок подій. Перевір себе. Визначи яку з цих форм можна віднести до сонатної?А)Б)

Номер слайду 11

Самостійне завдання:виберіть улюблену казку, оповідання або мультфільм і створіть розповідь у сонатній формі; Експозиція: визначити основних персонажів (які з них будуть темою: головної, зв'язуючої, побічної та заключної партій). Розробка: як вони розвиваються. Реприза-підсумок (як закінчується казка).

Номер слайду 12

Дякую за увагу!Використані джерела: Лисянська Е. Методичні рекомендації з викладання музичної літератури для ДМШ (музичних відділень шкіл мистецтв). - М., 1990. Способін І. Музична форма: Підручник. - М., 1984. Царьова Н. Слухання музики: Методичний посібник. -, 2002

pptx
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
1292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку