Презентація "Пам’ятки історії як джерело історико-культурної інформації. Пам’ятник як витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу"

Про матеріал
Презентація «Пам’ятки історії як джерело історико-культурної інформації. Пам’ятник як витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу» для 5 класу з предмету «Вступ до історії», укладена відповідно діючої програми з предмету "Історія України. 5-9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти» зі змінами відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.02.2019 № 236. Мета: ознайомити з поняттями «пам'ятки» і «пам'ятники», здійснити віртуальну екскурсію пам'ятниками, які є у рідному місті; розвивати уміння працювати з текстовими та візуальними матеріалами, виділяти головне, висловлювати власну думку, доводити її, читати/ складати ментальну карту; сприяти вихованню поваги до пам’яток історії як скарбу, гордості і надбання народу.
Перегляд файлу

 

—Пригадаймо матеріал

І семестру

 

 

—Розв'яжіть історичне рівняння 

Історичне рівняння № 1 

З + К

imageimageimageimageimage−+= ? ГЖЛ + М

—  А – кількість літер у назві установи, у якій зберігаються, експонуються, вивчаються пам'ятки природи, історії тощо.

—  Б – кількість літер у назві установи, у якій зберігаються, вивчаються писемні  пам'ятки.

—  В – кількість літер у назві співробітника архіву.

—  Г – кількість літер у назві богинь- покровительок поезії, мистецтва й наук у давньогрецькій міфології.

 

 

З + К

imageimageimageimageimage−+= ? ГЖЛ + М

—  Д – кількість літер у назві предмету, який виставляють для огляду в музеї.

—  Е – кількість літер у слові, що означає розміщення експонатів у певному порядку.

—  Ж – кількість літер у назві матеріалу для письма, виготовленого з телячої шкіри.

 

З + К

imageimageimageimageimage− += ?

ГЖЛ + М

—  З – кількість літер у назві країни, у якій вперше з'явилося абеткове письмо.

— 

image

К – кількість літер у назві країни,  що нині вважають батьківщиною сучасного паперу.

—  Л – кількість літер у назві матеріалу для письма, на якому писали у Давньому Межиріччі.

—  М – кількість літер у назві матеріалу для письма з кори берези.

 


                                                                                                                                                  Г Історичне рівняння № 2 

imageimage∗∗ Е = ?

Д

—  А – кількість літер в імені князя, який першим на Русі розпочав карбувати власні монети (златники і срібники).

—  Б – кількість літер у назві науки, що досліджує монети як історичні джерела.

—  В – кількість літер у назві науки, що вивчає минуле за допомогою речових пам'яток.

 

imageГ

image∗      ∗ Е = ? Д

—  Г – кількість літер у прізвищі археолога, який відкрив світові скіфську пектораль.

—  Д – кількість літер у прізвищі археолога, який є першовідкривачем Трипільської культури.

—  Е – кількість літер у слові, що означає запис подій за роками.

 

image

imageРозв'яжіть ребус і визначте тему уроку

image

image

image

http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator&enter=1

imageПам’ятки історії як джерело історико-культурної

інформації. Пам’ятник як витвір мистецтва для

imageувічнення пам’яті про подію або особу.

Калашник Т.О.

imageМета 

—  Ознайомити з поняттями «пам'ятки» і «пам'ятники», здійснити віртуальну

екскурсію  пам'ятниками, які є у рідному місті;

—  розвивати уміння працювати з текстовими та візуальними матеріалами, виділяти головне, висловлювати власну думку, доводити її, читати/ складати  ментальну карту;

—  сприяти вихованню поваги  до пам’яток історії як скарбу, гордості і надбання народу.

 

image

image

image

imageПрокоментуйте 

Минуле, що зберігається в пам’яті,            є частиною сьогодення. 

Т. Котарбінський

Запитання 

1.              Якими можуть бути спогади у пам’яті народу. Наведіть приклади з історії. 

2.              А кого (що) люди увічнюють у своїй пам’яті та яким чином?

imageРобота з підручником (с. 92)

image

Замок Паланок 

(м. Мукачево, 

Закарпатська область)

Пам’ятник Лесі Українці (м.Ковель, Волинська область)

1.                   На якій з ілюстрацій зображено пам’ятник, а на якій – пам’ятка історії?

2.                   Як ви думаєте, у чому полягає відмінність між пам’ятниками та пам’ятками історії?

image

—  пам'ятка культури

—  місця, пов'язані з важливими історичними подіями

—  місця, пов'язані з життям та діяльністю відомих осіб

—  споруди, їх комплекси

—  окремі поховання та некрополі 

—  місця масових поховань померлих/загиблих

—  місця бойових дій

—  місця загибелі кораблів, морських та річкових суден тощо

 

imageСловник (с. 93) 

Пам'ятки історії — визначні місця, пов’язані з важливими історичними подіями, з життям і діяльністю відомих осіб, культурою та побутом народів.

imageПлутанина 

                                                                                          вшанування         та

події

                                                                                                                                            про   пам’яті

для 

споруда 

людей

скульптурна

Пам’ятник — скульптурна споруда для вшанування пам’яті про людей та події

image

1.          Поясніть, яку інформацію про минуле нашого народу «розповідають» пам’ятки історії.

2.          Чому потрібно оберігати пам’ятки історії?

imageКиєві. 

[

Вул. Воскресенська 

 

image Пам'ятник  Степану image Супруну

Автори пам’ятника: скульптор Я.С. Ражба, архітектор М.К.Іванченко

                  1947 р.                                                     Вул. Троїцька 

image«Пам'ятний знак

imageзагиблому студентувоїну»

 

Скульптор – Олексій Шевченко.

Відкриття пам'ятного знаку відбулося 02.09.2019 р.

Поблизу  СумДУ

 

image

 

image


image

        Автори монумента –   скульптор Борис Фомич Никончук, архітектори Семен Павлович Тутученко та Анатолій Іванович

                    Дейнека.                                                                   1967 р. 

        Поблизу залізничного вокзалу 

image1957 р. 

 

image

Центральний цвинтар 

image


image

imageimageМеморіал

Вічної Слави 

Автори пам’ятника скульптор

В.П.Вінайкін, 

архітектор-художник                           

В.Г. Гнєздилов

Вул. Герасима  Кондратьва  1975 р.

imageПам’ятник  жертвам  концтаборів

Автори – архітектор

Олександр Антонович Дяченко, скульптор Богдан Йосипович Люклян.

Вул. Герасима  Кондратьва  1998 р.

image

Автори пам’ятника скульптори О. Прокопчук і В. Буків

                                                                                                          Вул. Воскресенська       2010р.

imageПам'ятник 

Івану Микитовичу

 Кожедубу 

Автор – скульптор Олег Григорович. Прокопчук

2 вересня 2005 р.

 

image

Автори проекту - скульптори О. Прокопчук та І. Абрамов; архітектурна прив'язка О. Дяченко. 

Поблизу автовокзалу

Пам'ятник воїнам

Сумсько-Київських дивізій   

Автори -   арх. Ю.О.Кобиляков,

imageскульптор Б.Й.Люклян

 

Сквер вул. Зеленко

 

1983 р.

image


image

image

image

20.05.2016

Скульптор Руслан Торяник

image

23.10.2019 р.

Вул. Іллінська 

image

Центральний цвинтар 

imageПрочитай ментальну карту і складіть власну*

Як працювати над створенням ментальної карти  

         1. Напиши свою тему посередині аркуша (у зошиті) та обведи її. 

         2. Намалюй кілька ліній, що йдуть від кола. На кожній лінії напиши підтему, що відповідає основній темі в центрі.

         3. Від  підтем можна провести додаткові тонші лінії для підкатегорій або питань до підтем.

         Намагайся знайти якомога більше понять та правильно розмістити їх на мапі.

 

image

Калашник Т.О.

image

1899 року за проектом скульпторів О. М. Опєкушина та А. Круазі

imageІван Харитоненко

—  Народився в с. Нижня Сироваткам  у багатодітній родині купця, військового обивателя Герасима Омеляновича. 

—  Навчався в місцевій церковно-приходській школі, служив конторщиком у бакалійних лавках купців.

—  Предметом законної гордості торгового будинку «Харитоненко з сином» були ліси, де разом з вирубками проводилися лісокультурні роботи, існували лісорозсадники, вирубані площі засаджувалися цінними породами дерев.

—  Головна контора торгового будинку «Харитоненко з сином» знаходилася в Сумах. Контори були у Москві, Харкові, Томську, Владивостоці, Туреччині, Персії. 

image

Перший бетонний міст у Сумах через річку

Сумку був побудований на кошти П. І. Харитоненка у 1910 році, — якраз навпроти головної контори.

image


image

Притулок для дівчат-сиріт

На кошти родини Харитоненків засновано дитячий притулок для дівчат-сиріт, названий в народі «пансионом благородных девиц» за рівень освіти і виховання в ньому, селянський банк

 

image

image

Церква Тихона Задонського в с. Нижня Сироватка

image

Заповідав збудувати в Сумах дитячу лікарню, виділив гроші для заснування кадетського корпусу. Були численні пожертвування навчальним закладам, духовенству для роздачі бідним, пенсії, стипендії.

 

image

Значні кошти виділялися для розширення будівлі Сумського окружного суду, богадєльні біля церкви на кладовищі. 

 

image

Пам'ятники в родовому похованні Харитоненків.

 

Скульптор Арістід Круазі.

Центральний цвинтар 

image

Калашник Т.О.

 image

Міцкус Максим

imageВисновки 

1.              Пам’ятки історії – джерело історикокультурної інформації. 

 

2.              Пам’ятник є і витвором мистецтва,  увічнює пам’ять про подію або особу.

image


imageДомашнє завдання 

—  Опрацювати матеріал § 17

—  Використавши план (с. 96), підготувати ментальну карту*/презентацію* про історичну пам'ятку/пам'ятник за власним вибором (індивідуально або у

парі з другом)

 

– Підручник: Власов В.С. Вступ до історії: Підруч. для 5 кл. закладів загальної середньої освіти. К.: Оріон, 2018.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Здоровцова Юлія Іванівна
    Величезне дякую! Надихаєш на подальшу роботу!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
12 січня 2021
Переглядів
1768
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку