Презентація "Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів у поемі «Євшан-зілля»."

Про матеріал
Презентація до другого уроку за поемою М.Вороного "Євшан-зілля" "Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів у поемі" містить коструктивні і творчі завдання, що спонукають аналізувати поетичний твір, висловлювати та обгрунтовувати власну думку, дискутувати, обирати позицію, сприяють формуванню навичок уважного та осмисленного читання художнього твору.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Всі народи рівні. А земля. Там найкраща, де вродився ти. Виростай, дитино, й пам’ятай: Батьківщина – то найкращий край! Дмитро Павличко. Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів у поемі «Євшан-зілля».

Номер слайду 2

Доведіть, що твір Миколи Вороного «Євшан-зілля» – це поема. Хто є героями твору?На скільки частин можна поділити поему?Чому в поемі відсутнє ім'я юнака?Твір Миколи Вороного «Євшан-зілля» є поемою, адже написаний віршованою мовою, він емоційний, що є ознакою ліричного твору. До того ж цей твір має такі ознаки епічного твору як сюжет та яскравих персонажів: половецький хан, гудець, Володимир Мономах. Розкриття свого походження для ханського сина є значною подією, як і його повернення додому для батька. Героями твору є гудець, половецький хан, його син та Володимир Мономах. Поему можна поділити на чотири частини: пролог (розповідь про те, як ханський син потрапив до Мономаха); зустріч хана з гудцем та прохання про допомогу; зустріч гудця із сином хана, прозріння; епілог (звертання до українців). Аналізуємо. Сюжет поеми має узагальнений характер.

Номер слайду 3

Знайдіть в тексті слова, які показують муки хана без сина. Знайдіть в тексті слова, які показують шлях гудця до Києва. Знайдіть в тексті слова, що показують спів гудця, чи скрізь він однаковий? ... Вдень не їсть,а серед ночіПлаче, бідний, та зітхає, Сну не знають його очі... …Йде він три дні і три ночі,На четвертий день приходить В місто Київ опівночі... Спів гудця неоднаковий. Спочатку він сильний: ... Мов скажена хуртовина, Мов страшні Перуна громи, Так ревли - стогнали струни... А потім стає ніжним: ... Але ось затихає Бренькіт дужий акордовий –І на місто його чути Спів народний колисковий...... Наче лагідна молитва, Журно пісня та лунає… Аналізуємо

Номер слайду 4

Який жанр фольклору вам нагадує спів гудця? Чи випадково це?Знайдіть в тексті слова, які показують реакцію юнака на пахощі євшан-зілля. Знайдіть в тексті слова, що показують прозріння ханського сина. Спів пісень гудця подібний до історичних народних пісень, до колискових. Ця схожість невипадкова. Цим автор надав твору українського історично - побутового колориту.…Твар поблідла у небоги, Затремтів,очима блиснув,І зірвавсь на рівні ноги...…Краще в ріднім краї милім Полягти кістьми,сконати, Ніж в землі чужій,ворожій В славі й шані пробувати!.. Чому тільки євшан-зілля розбудило в хлопця спогади про рідний край?Коли хлопець понюхав євшан-зілля, він згадав «...степу вільного привілля», нещасного батька, рідні шатра, рідних людей. Чому поема закінчується риторичним питанням?І в час написання Вороним поеми, і в наш час багато українців виїхало за кордон на постійне проживання. Деякі забули про те, хто вони, звідки, їх не цікавить доля рідного краю. Аналізуємо

Номер слайду 5

• Експозиція: • Зав’язка: • Кульмінація: • Розв’язка: Композиція «Євшан-зілля»пророкування, суть якого буде розкриватися у творі. Критика тих, хто край свій рідний «…зацурали, занедбали…».ханський син потрапив з ясиром до князя Володимира; бажання половецького хана за допомогою гудця повернути єдину дитину на Батьківщину.хлопець згадав рідний край за допомогою євшан-зілля роздуми автора над складною долею українського народу, який потрапив у полон до хана і не має вже шляху вороття додому.

Номер слайду 6

Підсумуємо. Тема:Ідея: Основна думка: Жанр:зображення перебування у Володимира Мономаха ханського сина, який потрапив до Русі разом з ясиром; повернення хлопця на Батьківщину за допомогою євшан-зілля. возвеличення любові до рідного краю, його безмежних просторів, природи, народу; засудження тих, хто занедбав свою країну і відцурався від неї. щастя можна знайти тільки на рідній землі; Краще в ріднім краї милім Полягти кістьми, сконати, ніж в землі чужій, ворожій В славі й шані пробувати.ліро-епічний твір, поема

Номер слайду 7

Символ вільного степу. Символіка євшан-зілля. Символ рідного краю, батька нещасного, Батьківщини. Символ чудодійної сили, яка пробуджує історичну пам’ять. Символ пробудження самосвідомості людей, які втратили своє національне коріння.

Номер слайду 8

В поемі «Євшан-зілля» проблема, яку піднімає автор, є актуальною і сьогодні, бо розкидала мачуха-доля українців по різних куточках земної кулі. «І є нашого цвіту та й по всьому світу». Але хочеться, щоб кожен завжди пам’ятав предковічну, прадідівську землю, що відома всюди своїми рясними щедротами: хлібом-сіллю і піснею, чесною звитягою і милосердям до скривджених. Вислови думку. У чому полягає актуальність поеми?

Номер слайду 9

Створюємо сенкан1 іменник2 прикметники3 дієслова. Речення із 4 слів, яке містить ідею.5. 1 іменник (синонім до 1-го рядка)Євшан-зілля. Чудодійне, приворотне. Направляє, будоражить, пробуджує. Символ пробудження самосвідомості людей. Оберіг.

Номер слайду 10

Домашнє завдання. Підготуйте роздум на тему«Що може виконувати роль євшан-зілля для сучасних українців?»

pptx
Додано
7 жовтня 2022
Переглядів
1699
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку