Умовистворення позитивного настрою для навчання;відчуття рівного серед рівних;забезпечення позитивної атмосфери в колективі для досягнення спільних цілей;можливість вільно висловити свою думку і вислухати свого товариша;учитель не є засобом «похвали і покарання»;. вчитель- порадник, старший товариш.
Інтерактивна вправа «Мовний клубочок»Робота в малих групах. Складання тексту на тему: «Краса природи після літнього дощу»Етапи роботи:оголошення теми; бесіда;розподіл завдань ;обговорення;створення творчого настрою та ситуації успіху;творча робота в групах;презентація групами своїх робіт;об’єднання речень у текст;оформлення кінцевої творчої роботи та розміщення її в добірці творчих робіт « Мовні перлинки».
Інтерактивна вправа «Мова наша веселкова» Складання тексту з теми: «Краса природи після літнього дощу»Установка1. Працює 7 груп.2. Кожна група отримуює по одному кольору з семи «веселкових».3. Скласти красиве речення, яке починається на літеру з котрої починається назва кольору . Ч-П-Ж-З-Г-С-Ф-
Складання тексту на тему: «Краса природи після літнього дощу»Чарівним пензлем пише надзвичайно красиві картини природи художник. Помітити казкову красу природи після літнього дощу може лише та людина, яка надзвичайно любить свій край, свою землю, свою Батьківщину. Жадана мить настає для всього живого на планеті Земля, коли, нарешті, пішов теплий, лагідний літній дощ. Звичайно, його очікували зів’ялі під пекучим сонцем рослини, замучені спекою тварини, заморена від сухості земля, знесилені від спеки люди. Грайлива, барвиста, різнокольорова, чарівна, незвичайної краси веселка з’являється в небі після або під час дощу. Сміється все навкруги: привітне небо, щаслива земля, свіжі рослини, здивовані тварини, зачаровані люди. Фантастика та й годі: лише мить - і дощ надає природі яскравості, виразності, неперевершеної краси, бажання жити , творити, радіти.
Висновок. Працюючи з учнями початкових класів, я постійно в пошуках педагогічних ідей. Мета - зробити мовлення дітей змістовним, правильним, чітким, виразним, багатим. Для розвитку мовленнєвої компетентності учнів розробляю різні вправи. На мій погляд, їх впровадження в практичну діяльність дають можливість формувати в дітей національну свідомість, духовно багату мовну особистість, розвивати творчість, уміння правильно будувати висловлювання, реалізувати задум у процесі продуктивної мовленнєвої діяльності.