Орфографічний словник як джерело для перевірки орфограм. Будова словника та прийоми роботи з ним.

Про матеріал

Розробка уроку з української мови для 2 класу за системою розвивального навчання Д. Б. Ельконіна – В. В. Давидова до «Робочого зошиту № 2». Матеріалами можуть користуватися вчителі початкових класів, що працюють за даною системою, а також вчителі, які працюють за традиційною системою навчання.

Перегляд файлу

Тема уроку. Орфографічний словник як джерело для перевірки орфограм. Будова словника та прийоми роботи з ним.

Мета уроку: постановка задачі знаходження способу позначення орфограми голосних на письмі за допомогою словника;

з’ясувати принцип побудови орфографічного словника та принцип роботи з ним;

формувати контрольно-оцінювальні дії під час роботи зі словниковими словами;

виховувати культуру спілкування (в ході парної роботи).

Обладнання: робочий зошит №2  з української мови для 2 класу за системою розвивального навчання Д. Б. Ельконіна – В. В. Давидова,

орфографічний словник, картки із зображенням тварин і птахів.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

Продзвенів дзвінок,

Скликав на урок.

Щоб урок пройшов не марно,

Попрацюємо старанно!

Мову рідну ми вивчаємо

І знання ми добрі маємо.

ІІ. Створення навчальної ситуації.

1.Аналіз підсумкової роботи.

  • Який у нас є спосіб, щоб без помилок записувати слова з орфограмами слабких позицій (ОСП) звуків? (Письмо з пропусками.)
  • На місці яких орфограм ви робили пропуск? (Проміжний звук, [х] перед глухим, дзвінкий перед дзвінким.)
  •      Подивіться на свої роботи. Чи всім вдалося написати розповідь без помилок?

2. Хвилинка каліграфії

Тт

то    ти   тнтв    от   ст

тигр   кріт    беркут     тхір

  • Яке слово є зайвим і  чому? (Беркут. Це назва птаха, а решта – назви звірів.
  • Як одним словом замінити ті слова, що залишились? (Тварини.)
  • - Складіть про це речення й запишіть його. (Тигр, кріт, тхір – це тварини.)
  • Чи виникли проблеми з написанням.?(Ні. немає орфограм слабких позицій.)

 

ІІІ. Постановка навчальної задачі.

1.Створення ситуації успіху.

  • Плямс одержав завдання з наукового центру своєї планети – надіслати листа з назвами найпоширеніших на Землі тварин . Давайте допоможемо Плямсу виконати це завдання

 

  • Лист треба написати літерами. Давайте запишемо буквами назви цих тварин.

 

2. Здійснення контрольно-оцінювальних дій.

  • Порівняйте свій запис із записом Петрика та Яринки. (Запис на дошці).

Собака, слон, кіт, тигр, в_дмідь, ол_нь, щигл_к.

 

  • Чи погоджуєтесь ви з таким записом?

 

3. Організація загально-класної дискусії.

      - Плямс подивився і розгубився: як же ж  так, науковці на Плямсиді не зможуть занести тварин планети Земля до космічного довідника, адже в довіднику не можуть бути слова з пропусками. Що робити? Що б ви запропонували Плямсу?

 

 

  • Чому не можна записати на місці пропусків будь-яку букву?
  •    Які букви можуть позначати орфограми слабкої позиції голосних? (Е, И)
  • Як же вибрати: Е чи И писати в цих словах?

(Учні висловлюють різні пропозиції. Хтось з учнів, можливо, запропонує знайти ці слова в книжці про тварин. Та потрібних слів діти там не знаходять).

  • А можливо хтось знає таку книжку, за якою можна перевіряти слова? (Хтось з учнів може згадати про словник.)

IV. Ознайомлення з принципом побудови словника.

          1.Відкриття « таємниці словника».

Виконання завдання 2, с 4.

  • Знайдіть в орфографічному словнику назву першої тварини, записаної з пропуском.
  •  На якій сторінці словника ви знайшли потрібне слово?
  • Невже для того, щоб його знайти треба прочитати всі слова на попередніх сторінках?
  • Чи здогадалися ви про таємницю словника? (Слова розташовані в алфавітному порядку.)

2. Ознайомлення з послідовністю роботи зі словниковими словами.

Вправа 1.

 Послідовність роботи визначає вчитель (за зразком в підручнику)

Після виконання учні оцінюють свою роботу за критерієм «легко – важко».

V. Фізкультхвилинка.

VI.Застосування нового способу дій.

  1.                    Виконання вправи 2.

 

 

 

2.Перевірка впр.2.

Три пари, що першими виконали вправу, називають, букву, яку вони написали на місці ОСП та слово, яке в словнику записане раніше .

  • Яку ще таємницю словника ви відкрили, працюючи з останньою парою слів? ( Працюючи зі словником, слід орієнтуватися не тільки першу літеру, а й на наступні.)
  • Оцініть роботу в парі за критерієм « легко - важко».
  • Що ускладнювало роботу пари? (Якщо знайдуться пари, яким важко було працювати.)

VI. Домашнє завдання.

  Вправа 3.

Вдома вам  необхідно продовжити список Плямса. А чи знаєте ви тварин? Відгадайте загадки:

В мене довгий хоботок,

З квіт збираю я пилок.

Ще яскраві крильця маю,

Безтурботно я літаю. (Метелик.)

 

У хаті зачинилася,

Тихенько причаїлася,

Та сидить німа від страху.

Ви впізнали … (черепаху)?

 

Величезний цей хижак

На людей наводить жах.

Проживає в річці Ніл

Небезпечний…(крокодил).

 

Я вночі дзижчу на вухо,

Та не джміль я, і не муха.

Непомітно вас я -  кусь!

Й крові вашої напюсь. (Комар.)

 

  • Під час написання яких слів ви звернетеся до словника? Чому? (В них є ОСП голосних звуків).
  • Що вам допоможе швидко відшукати слова в словнику? (Гарне знання алфавіту).
  • Продовжіть вдома список тварин.

 

VII. Підсумок уроку.

 

  • Що нового ви сьогодні дізналися на уроці?(Перевіряючи  слова за словником, можна писати без пропусків).
  • Чому виникла потреба звернутися до словника? (Бо якщо писати з пропусками – не всім зрозуміло).
  • Яку задачу ми поставимо перед собою на подальші уроки? (Навчитися писати без пропусків).
  • Що вам допоможе вдома записати правильно слова? (Словник.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумкова робота, вправа 86. Робочий зошит з української мови № 1, 2 кл.

 

 

На дошку вивішуються картки із зображенням тварин і птахів та їх назв, записаних звуками.

 

 

Самостійна робота учнів

Самоперевірка.

 

 

 

 

Для обговорення проблемного питання можна використати розмову Яринки та Петрика (§1, завд. 1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Парна робота.

Один учень перевіряє перше слово з кожної пари, а другий – друге слово.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На дошку вивішуються картки, з зображенням тварин.


Тема уроку. Алгоритм роботи зі словниковими словами

Мета уроку: формувати уміння працювати зі словниковими словами за алгоритмом;

формування контрольно-оцінювальних дій відносно до даного алгоритму;

формування уміння працювати в групі за типом «Естафета»;

виховувати комунікативні навички, культуру спілкування в ході групової роботи;

прищеплювати бажання допомагати батькам, виконувати домашні обов’язки.

 

Обладнання: орфографічний словник, таблиця «Алгоритм роботи зі словниковими словами».

 

Хід уроку

І. Організація класу.

Зараз сядемо за парти рівно,

За роботу візьмемось сумлінно!

ІІ. Перевірка домашнього завдання та створення навчальної ситуації.

  1.                   Опитування учнів
  •         Зачитайте назви тварин, якими ви продовжили вдома список Плямса.
  •         Під час написання яких назв вам довелося звертатися до словника?
  •         Яких правил ви дотримувалися, працюючи зі словниковими словами.
  1.                   Створення ситуації успіху.
  •         Петрик вирішив написати листа бабусі про своє шкільне життя й почав так:

«Я люблю школу. У цьому році в нашому класі новий учитель.»

  •         Яке слово слід перевірити за словником? (Учитель.)
  •         Давайте його перевіримо.

 

 

 

  •         Звірте свій запис із записом Петрика:

«Я люблю школу. У цьому році в нашому класі новий учитиль.»

(Учні знаходять помилку.)

  •         Яринка теж побачила помилку й зауважила: «Треба було перевірити слово за словником!» Та Петрик відповів, що перевіряв. Як ви гадаєте, чому Петрик записав слово з помилкою? (Можливі припущення учнів: неправильно прочитав у словнику; забув, як правильно, поки писав.)
  •         Чи ніхто з вас не припустився такої помилки, як Петрик?
  •         Перевірте, чи всі склади ви написали.
  •         Підкресліть в написаному слові орфограми.
  •         Звірте орфограми в написаному слові з підкресленими вами у словнику.

ІІІ. Ознайомлення з алгоритмом роботи зі словниковими словами.

  •         Подивіться на таблицю пригадайте послідовність нашої роботи з перевірки слів за словником. ( Кожний крок алгоритму на плакаті показаний у вигляді умовної позначки. З умовними позначками в  учні знайомі з попередніх алгоритмів.)
  1.            (записую слово з пропуском орфограми)

 

  1.            (знаходжу слово в словнику, підкреслюю орфограми))

 

  1.            … (читаю його орфографічно)

 

  1.            (повторюю орфографічно по складах, не дивлячись у словник)

 

  1.            (диктую собі орфографічно за складами й записую)

 

  1.            (читаю слово, що записав, по складах)

 

  1.            (підкреслюю в написаному слові орфограми)

 

  1.            (звіряю свій запис із записом у словнику)

 

- Давайте порівняємо наш алгоритм з памяткою, яку для себе склали  Петрик, Яринка та Плямс, щоб, перевіряючи слова за словником,не забути виконати всі потрібні дії. («Роб зош.№2, с. 5.)

ІV. Фізкультхвилинка.

V.Відпрацювання роботи зі словниковими словами.

1. Виконання вправи 5.

  •         Прочитайте завдання до вправи.
  •         Виконання яких пунктів алгоритму допоможе вам підготуватися до записування слова без пропусків? (2, 3, 4.)

 

2. Виконання вправи 6.

  •         Чи подобається вам допомагати батькам?
  •         Чому треба допомагати їм?
  •         Чим саме ви можете допомогти? Які у вас є домашні обовязки?
  •         Яринка вирішила зробити приємність батькам: доки ті на роботі, приготувати смачний обід. Вона, як справжня господиня, вже почала різати картоплю, коли зрозуміла, що певних продуктів бракує . Щоб дізнатися яких, відгадайте загадки:

Не вогонь, а обпікає.

Не борець, а силу має.

Як його зачепиш ти,

Може добре допекти. (Перець.)

 

Є сусідонька в морквиці,

Худорлява, білолиця.

Добре знають борщ і юшка,

Що сусідку звуть…( петрушка)

 

Має шкір сім,

Витинає сльози всім. (Цибуля.)

  •         Яринка вирішила послати Петрика за тим, чого не вистачає, і, щоб він нічого не забув, написала список. Але й тут виникли труднощі: у назвах необхідних продуктів були ОСП звуків. Отже, треба брати словник та ще й пам’ятати про алгоритм! Допоможіть Яринці записати назви тварин без пропусків. Щоб не гаяти часу, працюйте у четвірках:

1-й учень відповідає за 1, 5 пункти

2-й учень – за 2, 6 пункти

3й учень – за 3, 7 пункти

4-й учень за 4, 8 пункти

Якщо під час перевірки виявляються помилки, слід з’ясувати на якому етапі алгоритму вони з’явилися.

  •         Виконання яких пунктів алгоритму допомагають перевірити запис слова (6, 7, 8)

VІ. Домашнє завдання.

  •         Правопис яких словникових слів ви вже запам’ятали? Виконайте вдома вправу 7 і перевірте себе.

VІІ. Підсумок уроку.

  •         Чим корисний був для вас сьогоднішній урок? (Дізналися, щоб не помилитися під час роботи зі словниковими словами, слід дотримуватись алгоритму.)
  •         Які пункти алгоритму допомагають правильно записати слово? (2 – 5.)
  •         Які пункти алгоритму допоможуть вам перевірити, чи правильно ви записали слова в домашній вправі? (6 – 8.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні перевіряють це слово за послідовністю, вказаній у вправі 1.

Контрольно-оцінювальні дії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні повторюють алгоритм, спираючись на таблицю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконується фронтально.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Групова робота за типом «Естафета».

 


Тема уроку. Алгоритм роботи зі словниковими словами

Мета уроку: відпрацювання алгоритму роботи зі словниковими словами;

формування контрольно-оцінювальних дій відносно наявного способу;

розширювати знання учнів про лелеку як символ України;

формування комунікативних умінь в ході парної роботи;

 

Обладнання: орфографічний словник, таблиця «Алгоритм роботи зі словниковими словами», картинка із зображенням лелеки.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

Уже дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

І ми часу не гаємо,

Роботу починаємо.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  •                Прочитайте, які слова відгадки ви записали вдома. Яку букву ви написали на місці ОСП.
  •                Які пункти алгоритму вам допомогли перевірити правильність свого написання?
  •                Кому вдалося всі слова відразу написати без помилок?

ІІІ. Створення навчальної ситуації. Конкретизація наявного способу дій.

  1. Хвилинка каліграфії

Лл

Лели   ля   елол

лялляллял

лебідь   ластівка    дятел 

  • В якому із слів є ОСП звуків.(Дятел.) підкресліть її.

 

  1.            Виконання вправи 8

а) відгадування загадки;

б) бесіда;

- Що ви знаєте про лелеку? Де живе цей птах? Чим живиться?

- Згадайте з уроків позакласного читання, чому лелеки мають такий окрас (оповідання «Лелечник»,

С. Прудник )

- Лелека – символ України. За народним повір’ям, якщо лелека зів’є кубло на хаті, то в ній буде щастя. А якщо розсердити лелеку, то він і хату може спалити.

в) робота зі словником;

- Давайте запишемо відгадку

- Чи є слово-відгадка серед слів на ли-?

- А серед слів на ле-?

- Чому відразу не можна сказати, де шукати це слово? (Тому, що ОСП голосного може позначатися, як буквою е так і буквою и)

- Давайте перевіримо це слово.

 

ІV. Відпрацювання алгоритму роботи зі словниковими словами.

1 Виконання вправи 9.

  • Як визначити, яке слово записане раніше в словнику? (Працюючи з першою парою (вересень, вечір), учні відразу визначають, а з другою парою (виразно, вечір) – ні.)
  • Чому в другому випадку до перевірки орфограми не можна сказати, яке слово у словнику надруковане раніше.
  • Давайте перевіримо ці слова за словником.

 

 

  1. Виконання вправи 10
  • Діти перевіряли орфограми в словах диктант і дитина. Петрик шукав ці слова серед тих, що починаються на де-, але їх там не було. Хлопчик вирішив, що цих слів у словнику немає. Яринка з ним не погоджується. Хто з дітей має рацію? ( Яринка.) Як би ви діяли?
  • Перевірте слова за алгоритмом

1-й учень «відповідає» за 1-4 пункти алгоритму;

2-й учень «відповідає» за 5-8 пункти алгоритму.

  • Чому Петрик не знайшов цих слів у словнику? Чи можна відразу, не дивлячись у словник,сказати, яка буква пишеться у цих словах після букви д?

V. Фізкультхвилинка.

VI. Контрольно-оцінювальні дії.

  • 1.Виконання вправи 11.

 

 

2 Перевірка вправи.

  • Як ви вважаєте, чому хлопчикові не вдалося запамятати слова, з якими він уже працював.( Не дотримувався алгоритму роботи.)
  • Нагадайте йому алгоритм.

VII.Домашнє завдання.

Вправа 12.

VIII.Підсумок уроку.

  • Що нового ви дізналися сьогодні про перевірку слів за словником?

 

  •  Як ви будете вдома перевіряти слова за словником? (Якщо в словнику немає слова з буквою е на місці ОСП, то слід перевірити варіант цього слова з буквою и на місці ОСП.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фронтальна робота

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні працюють за алгоритмом.

 

 

Фронтальна робота

 

 

 

 

 

Учні коментують кожен пункт алгоритму.

 

 

 

 

 

 

Парна робота.

Пара, яка першою впорається з роботою, презентує її.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Групова робота за типом «Мікродискусія».

Здійснюється фронтально.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Тема уроку.Перевірка орфограм слабких позицій за допомогою словника. Відпрацювання алгоритму роботи зі словниковими словами.

Мета уроку: застосування наявного способу дій в нових умовах  (перевірка слів за словником, що називають багато предметів);

відпрацювання алгоритму роботи зі словниковими словами;

формування контрольно-оцінювальних дій відносно способу перевірки ОСП звуків за словником;

формування почуття відповідальності за виконання колективно-розподільної  роботи в ході групової роботи за типом «Вулик».

Обладнання: орфографічні словники, таблиця «Алгоритм роботи зі словниковими словами».

Хід уроку

І. Організація класу.

               Всі сідайте, діти, тихо.

               Домовляймось не шуміти,

               На уроці не дрімати

               І активно працювати.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація знань учнів.

  1. Хвилинка каліграфії.

Чч

чи      че     чл.    ич     ач

читання     читанка      чобіт     четвер

  • В яких із слів є ОСП звуків? Підкресліть їх.
  • Як ви перевіряли їх написання вдома? (За словником.)
  • Як ви це робили?
  1.  Формування контрольно-оцінювальних дій.
  • Порівняйте свою роботу з роботами Петрика та Яринки.

Петрик:                                 Яринка:

вулиця                                         вулиця

читання                                       читання

читвер                                          четвер

 

  • Хто припустився помилки?
  • Як ви думаєте чому?
  • Що ви порадите Петрикові? (Працювати за алгоритмом.)

ІІІ. Створення навчальної ситуації.

  • Петрик одержав завдання написати розповідь про свою родину. І він розпочав:
  • « Моя мама – учитель, а тато – шофер. Старший брат – спортсмен. У нього є м_едалі.»
  • Чи погоджуєтеся ви із записом Петрика?

ІV. Постановка навчальної задачі.

  • В яких словах в з записі Петрика є ОСП? (Учитель, медалі.)
  • Петрик чомусь слово учитель перевірив за словником, а слово медалі – ні. Можливо ви йому допоможете? Відкрийте словник і знайдіть слово медалі.(Учні його в словнику не знаходять.)
  • Згадайте, які нам раніше доводилося перевіряти слова? Яка різниця між ними й словом медалі?(Попередні слова називали один предмет, а слово медалі називає багато предметів.)
  • Отже, яке нове питання у нас виникає? (Як перевірити слово, що називає багато предметів?)

 

V. Розвязання навчальної задачі.

 - Відкрийте словник і прочитайте перші пять слів на букву М.

  • Які зміни слів записані в словнику - ті, що називають один предмет, чи ті, що називають багато предметів?
  • Яку зміну цього слова ви будете шукати? (Медаль.)
  • Запишіть це слово без пропуску ОСП за алгоритмом.

 

 

 

 

VІ. Фізкультхвилинка

VІІ. Відпрацювання алгоритму перевірки словникових слів.

  1. Виконання вправи 13.

– Прочитайте слова. Які зміни слів ви будете шукати в словнику?

 

 

 

  1. Перевірка групової роботи.
  • Яку букву написали на місці орфограми?
  • Як записати ці слова в алфавітному порядку?

 

VІІІ. Домашнє завдання.

Вправа 14.

 

ІХ. Підсумок уроку.

  • Чи можете ви тепер відповісти на питання, яке у нас виникло на початку уроку?
  • Як же перевірити орфограму в словах, що називають багато предметів?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні читають запис, що на дошці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Питання фіксується на дошці за допомогою моделі.

 

 

 

 

 

 

Учні працюють в зошиті, по черзі коментуючи хід своєї роботи.

 

 

 

 

Групова робота за типом «Вулик». Кожен учень в групі «відповідає» за одне слово. Групи по 4 чоловіки.

Здійснюється фронтально.


Тема уроку. Перевірка  орфограм слабких позицій звуків за словником. Відпрацювання алгоритму роботи зі словниковими словами.

Мета уроку: застосування наявного способу дій в нових умовах (перевірка слів, що називають ознаки предметів);

відпрацювання алгоритму роботи зі словниковими словами;

формування контрольно-оцінювальних дій відносно наявного способу дій та алгоритму списування;

формування в учнів в ході взаємоперевірки обєктивності та взаємоповаги.

Обладнання: орфографічні словники.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Повторення вивченого.

  • Чим ми зараз займаємося на уроках мови? (Перевірка ОСП звуків за словником.)
  • Правопис яких слів ви вже запамятали?
  • Обміняйтеся зошитами й перевірте домашнє завдання один в одного. Оцініть роботу товариша за критеріями «Правильно» й «Охайно». (Вдома учні також за цими критеріями оцінювали свою роботу.)
  • Чи співпала ваша оцінка з оцінкою товариша?

 

 

 

ІІІ. Актуалізація знань учнів.

  • Утворіть від слів, що називають предмети, слова, що називають ознаки.

Дуб -  …(дубовий);

школа... (шкільний).

-А від яких слів утворилися  ці слова?

Липовий - … ;

М(е,и)талевий - … .

  • Запишіть останню пару без пропусків орфограм.

 

 

 

  • Що ви помітили? Який звязок між словами в цих парах? (Вони повязані за змістом.)

 

 

 

ІV. Застосування наявного способу дій в нових умовах.

  1. Відпрацювання алгоритму перевірки написання слів за словником. (Вправа 16.)

Давайте допоможемо Плямсові перевірити слово в(е,и)р(е,и)снева.

  • Яке слово  буде для нього перевірним? (Вересень.)
  • А хто вже запамятав, як пишеться це слово й вимовить його орфографічно?
  • -  Давайте подивимося в словник, чи не помилився ваш товариш і запишемо це слово.?

 

 

  1. Самостійна робота учнів.(Текст впр. 16)

 

V. Фізкультхвилинка.

VІ. Формування контрольно-оцінювальних дій.

  1. Виконання вправи 17.

 

  1. Перевірка самостійної роботи.

 

– Яких помилок припустився Петрик? Як ви гадаєте, чому?

  • Як уникнути цих помилок? ( Працювати за алгоритмом.)

 

VІІ. Домашнє завдання.

Вправа 18.

  • Що називають слова, записані у вправі? (Ознаки)
  • Які слова для перевірки ви будете шукати в словнику? (Диван, герой, березень.)

 

VІІІ. Підсумок уроку.

  • Які слова ми перевіряли на уроці? (Що називають ознаки,)
  • Як їх можна перевірити за словником? (Знайти слово, від якого вони утворились.)

 

 

 

 

 

 

 

Взаємоперевірка.

 

 

 

Якщо  в когось оцінка не співпала, обговорити, чому виникли розбіжності.

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні здійснюють перевірку за словником відповідно до алгоритму.

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні, які ще не запамятали алгоритм, користуються таблицею.

Повторити алгоритм списування тексту.

 

 

 Учні виконують самостійно.

 

 

 

 

 

 

Здійснюється фронтально. Учні заповнюють таблицю в робочому зошиті.


Література

  1. Програма для початкових класів загальноосвітніх шкіл. Система розвивального навчання Д.Б. Ельконіна-В. В. Давидова. - Харків: ННМЦ «Розвиваюче навчання», 2009.-166 с.
  2. Добробут у рідномудомі: Збірник кращих загадок для дітей 5-9 років. Уклад.. Гридина В.Т., БАО, 2004 р.
  3. Перепилицина О. А. Формування дії оцінки та самооцінки в учнів початкової школи. – Харків: ННМЦ «Розвиваюче навчання», 2010 р.
  4. Позакласне читання. 2 клас / Уклад. Гордієнко Н. М.: 2-ге вид., перероб. – Харків: ФОП Співак Т. К., 2010.
  5. Репкин В. В., Репкина Н. В. Развивающее обучение: теория и практика. - Томск: Пеленг, 1997 г.
  6. Танцоров С. Групповая работа в развивающем обучении.- Рига: Пед. Центр «Эксперимент», 1997г.


 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 липня 2020
Переглядів
1931
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку