ЗАНАТТЯ ШКОЛИ МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯДілова гра«Адаптація молодого вчителя»Для вчителів усіх предметів, 1-й рік роботи
Номер слайду 2
Особливості адаптації молодого педагога до роботи в школіАнтичні мудреці казали: «Хочеш розвивати державу – виховуй молодь, адже саме молодь, за якою майбутнє, покликана зміцнювати державу». Ці слова сміливо можна перефразувати «Хочеш розвивати школу - поповнюй її кадри молодими спеціалістами, адже саме вони охоче і швидко сприймають усе нове, вони відкриті, незаангажовані та сповнені ідеями,а це важлива складова подальшої результативності роботи школи та її руху вперед.
Номер слайду 3
Що відчуває молодий вчитель коли приходить на роботу:1. розгубленість перед особливостями педагогічної праці, такими як жорсткий розклад навчальних занять, швидкість зміни видів своєї діяльності, необхідність постійного спілкування з колегами, учнями, батьками,2. емоційну нестійкість перед потоком різноманітних обов’язків, чисельних шкільних подій, 3. невпевненість у своїх силах, 4. недостатню методичну компетентність,5.подекуди , страх перед дитячим колективом, батьками чи шкільною адміністрацією. Як знайти себе в потоці обов’язків та справ?Що означає поставити себе?Як домогтися взаєморозуміння з учнями?Як завоювати авторитет?Як знайти своє місце в педагогічному колективі?До кого звернутися за допомогою, коли виникають тисячі запитань?Як зробити єдиним навчання й виховання учнів?Як відбудеться зустріч з батьками (вони ж досвідчені, а я сама іще дитина)
Номер слайду 4
Професійна адаптація вчителя - процес пристосування і звикання до реальних умов педагогічної діяльності у молодого педагога, випускника педагогічного навчального закладу, що прийшов на роботу в школу. Справжнє становлення вчителя відбувається саме з приходом до школи, а не в університеті. Тільки зайшовши у клас, серед учнів людина розуміє чи покликана вона бути вчителем, чи хоче вона ним бути. Досвід показує, що успішна адаптація молодого вчителя та його ефективне становлення залежить не тільки від його професійної підготовки і особистих якостей, а й від того у який колектив він потрапить, які умови праці й побуту йому створять, як надаватимуть методичну та психологічну допомогу, як стимулюватимуть його ініціативність. Професійне становлення та зростання молодого педагога можна умовно поділити на три етапи адаптації: Перший етап — ознайомлення з вимогами до професії, його включення в самостійну професійну діяльність, зіставлення рівня готовності до роботи з вимогами навчально-виховного закладу. Другий етап — процес подолання труднощів у навчальній діяльності і початок формування майстерності. Третій етап — етап високої адаптованості, яка склалася як результат ефективної діяльності вчителя на попередньому етапі. Молодий педагог характеризується високим рівнем самостійності, творчим підходом до навчальної діяльності.
Номер слайду 5
План проведення педагогічного квестуІ раунд. Психологічна розминка Вправа „ Добрий день...”Завдання : по одному представнику з команди звертається до команди суперників у ролі новопризначеного класного керівника, закінчуючи фразу „Добрий день...”, виражаючи свої почуття голосом, жестом і т. д. Час на підготовку – 1 хв. Оцінювання : 3 бали.
Номер слайду 6
ІІ раунд. Психологічний портрет сучасного вчителя. Завдання : створити модель психологічного портрету сучасного вчителя, вказавши риси:інтелектуальні,моральні,вольові. Час на підготовку – 5 хв. Час на захист – 2 хв. Оцінювання : 10 балів.
Номер слайду 7
Хвилина відпочинку „ Подарунок жестом” Жест – безумовно важливий знак спілкування. Він допомагає правильніше, точніше зрозуміти мовця. А в деяких випадках він може виступати і єдиним засобом спілкування, коли ми, наприклад, не знаємо мови. Завдання: кожна команда робить подарунок суперникам на невербальному рівні – жестами показує, що саме хоче подарувати.
Номер слайду 8
ІІІ раунд„Мозковий штурм”Кожна команда одержує великий аркуш паперу із заданою темою:Інновація Завдання: Записати слова, які мають будь-яке відношення до заданого терміну. Через 3 хв. Лідер команди проводить звіт по „мозковому штурму”.
Номер слайду 9
Естафета Перевірка теоретичних знань з питань сучасних педагогічних технологій. Ведучий пропонує закриті картки, на яких написано терміни:Інновація. Педагогічна технологія. Концепція. Метод навчання. Оптимізація. Гуманізм. Прийом навчання. Диференціація. Завдання: Лідер групи витягає картку. Через хвилину один з учасників команди дає відповідь визначення заданого поняття.
Номер слайду 10
Психологічна пауза . Тест „Чи вміємо ми слухати?” V раунд. Команди отримують картки з завданням розв’язати конфліктні ситуації. час 5 хвилин. Етапи вирішення конфліктної ситуаціїВстановити дійсних учасників. Проаналізувати не тільки зовнішню проблему, а й глибину, (потреби, мету, побоювання). Розглянути стосунки, що існували між учасниками до конфлікту. Визначити істину, глибинну причину конфлікту. З’ясувати ставлення до конфлікту осіб, що з ним не пов’язані. Відзначити варіанти імовірних розв’язувань . Визначити способи за допомогою яких ви особисто можете роз’язати проблему.
Номер слайду 11
VІ раунд. Педагогічні технології у вашій практиці Цей конкурс проводиться у вигляді міні – захистів технологій навчання, які використовують вчителі викладання своїх предметів. Кожна група пропонує одну технологію. Оформлені анотації по мірі „Захисту” вивішуть на дошці. На захист кожній групі дається 5 хвилин.
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Найважливіший результат – бажання вчителів втілити ту чи іншу технологію.