Рідна мова як важливий засіб національно-патріотичного виховання майбутніх громадян

Про матеріал
Розробка для роботи МО класних керівників, вчителів -предметників гуманітарного циклу, для роботи заступника з ВР.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Рідна мова як важливий засіб національно-патріотичного виховання майбутніх громадян

Номер слайду 2

«Патріотичне виховання - це сфера духовного життя, яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується». (В. О. Сухомлинський).

Номер слайду 3

Рідна мова – найважливіший засіб патріотичного виховання. Вона була і є важливою сферою впливу на національну свідомість молоді, ідентифікаційним кодом нації.

Номер слайду 4

Патріотизм сьогодні – це не мода, а виклик сучасності, біль душі кожного свідомого українця, материнські сльози, знівечена земля, що терзається у тортурах, гуркіт гармат, новини телебачення та преси, які неможливо бачити і чути без страху, постійне відчуття неспокою та тривоги за прийдешній та завтрашній день, це молитва за долю країни, яка виривається із грудей стоголосим криком усього народу, в надії та сподіванні миру і спокою в кожному українському серці…

Номер слайду 5

Національне виховання – процес, суть якого не зводиться лише до загострення в учнів почуття національної гідності, а насамперед передбачає вироблення в них світоглядно-патріотичних принципів, які ґрунтуються на ціннісному осмисленні вітчизняних духовно – культурних тасуспільно – політичних процесів. Національне виховання – формування гармонійно розвиненої, високоосвіченої, соціально активної та національно свідомої людини, наділеної глибокою громадською відповідальністю, здоровими інтелектуально-творчими й духовними якостями, родинними й патріотичними почуттями, працьовитістю, підприємливістю та ініціативністю.

Номер слайду 6

Завдання НПВ

Номер слайду 7

Формування нового українця, що діє на основі національних та європейських цінностей:- повага до національних символів;- участь у громадсько-політичному житті країни;- повага до прав людини;- верховенство права;- толерантне ставлення до цінностей і переконань представників іншої культури, а також до регіональних та національно-мовних особливостей;- рівність всіх перед законом;- готовність захищати суверенітет і територіальну цілісність України.

Номер слайду 8

Мета національного виховання. Уроки української мови та літератури. Виховання громадянина, патріота

Номер слайду 9

Виховний вплив на особистість дитини ЛЮБОВКУЛЬТУРИСім’їІсторіїМОВИ

Номер слайду 10

- дотримання єдиного мовного режиму;- формування інформаційно й емоційно самобутнього україномовного простору; - виховання відповідального ставлення до рідної мови, свідомого нею користування;- сприяння вияву українського менталітету, способу самоусвідомлення і самоідентифікації, сприйняттю української мови як коду праісторичної пам’яті; - плекання розвитку духовної, емоційно-естетичної, інтелектуальної сфери саме на основі української мови; - через мовне посередництво долучати школярів до національної історії, до різних масивів національної культури, до глибинної сутності народного життя. Модернізація системи викладання української мови

Номер слайду 11

Важливо навчати любові до рідної мови не деклараціями, а вишуканими зразками української мови – багатої і гнучкої в передаванні найтонших відчуттів людини

Номер слайду 12

Роль української літератури в національному вихованні

Номер слайду 13

Основна мета навчання української мови – формування національно свідомої, духовно багатої мовної особистості - системне вивчення слів-символів.

Номер слайду 14

Збагачення учнівського словника колоритними фразеологічними одиницями

Номер слайду 15

Методичний інструментарій. В основу системи патріотичного виховання на уроках української літератури потрібно покласти правдиве слово про свій народ, його споконвічне прагнення розбудовувати Українську державу. Національно-патріотичне виховання на уроках літератури має здійснюватися на основі проблемного вивчення художніх текстів, де є активна чи пасивна позиція героїв у ставленні до проблем національного відродження; їхньої системності, де домінантою є настанови до національного відродження.

Номер слайду 16

Збагачення словника учнів вишуканими зразками української мови

Номер слайду 17

Пріоритетне завдання словесника – руйнування стереотипу неповноцінності української мови

Номер слайду 18

Аби учні сприймали українську мову як сучасну, європейську, багату, культурну, розвинену, треба широко й системно демонструвати повнокровність і спроможність нашої мови в усіх сферах життя. Використання сучасних текстів у шкільних підручниках української мови сприяє руйнуванню згаданого вище стереотипу щодо можливостей і спроможності сучасної української мови.

Номер слайду 19

Форми. ЕкскурсіїТеатральні виставки. Літературні гуртки. Радіодиктанти. Зустрічі з цікавими людьми

Номер слайду 20

Із вільних джерел інтернету

Номер слайду 21

Отже, сутністю викладача має бути висока культура, непохитна національна свідомість, глибоке розуміння тих складних завдань, які сьогодні потрібно розв’язувати незалежній Українській державі. Усе це він не тільки повинен передати своїм вихованцям, а бути беззаперечним зразком для наслідування

Номер слайду 22

pptx
Додано
29 жовтня
Переглядів
53
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку