Урок "Мала буква щ. Читання слів і тексту з вивченими літерами."

Про матеріал
Конспект уроку для першого класу НУШ призначений для озайомлення з буквою щ, її звуковим складом. Використані різні форми роботи з учнями: ігри, метод "Оцікуваних результатів", "Мозковий штурм", робота в парах, групах.
Перегляд файлу

 

За підручником К. Пономарьової

Тема. Мала буква щ. Читання слів і тексту з вивченими літерами.

Мета: ознайомити учнів із буквою «ща», що позначає два звуки, навчити аналізувати слова з виучуваними звуками, робити їхній звуковий аналіз, друкувати букву,удосконалювати навичку читання, уміння аналізувати текст, добирати заголовок до нього, розвивати мовлення , критичне мислення, формувати компетентності спілкування державною мовою, соціальну, громадянську компетентності, виховувати  почуття любові до  рідної землі.

Обладнання: цеглинки LEGO,  звукові  фішки, картка з друкованою буквою «ща».

 Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, здоров`язбережувальна.

Хід уроку.

І.  Вступна частина.

1. Організація класу.

Доброго ранку бажаю вам я,

Дітки кмітливі, ви – дружня сім`я.

Бачу,що ви працювати охочі,

Сяють тому допитливі очі.

Одні одним усміхнімося

І мерщій до роботи берімося!

2. .Актуалізація опорних знань.

* Гра « Назви звуки даної букви». Вчитель показує букву, діти називають звуки, які позначає дана буква.

* Робота в парах.  На картках з алфавітом діти кольоровими олівцями обводять букви:

червоним- букви, що позначають голосні звуки;

синім – букви, що пом`якшують  попередню приголосну на письмі;

зеленим – букви, що можуть  позначаюти  два звуки.

ІІ. Основна частина

- До нас сьогодні завітала гостя. Хто вона допоможе здогадатися  відгадка на загадку.

Що тут казати – хижа вкрай,

У неї апетит найкращий.

Карасику, ти не дрімай,

А то в її потрапиш  пащу!( Щука)

 

Мозковий штурм: -Що  вам відомо   про щуку?

-Наша гостя задоволена вашими знаннями про неї. Тому просить допомогти  їй вивчити  першу літеру її назви.

Очікувані результати:

- Чи бажаєте ви допомогти щучці?

- Що для цього слід зробити? (Вивчити букву, яка є першою у слові щука)

- Чому ще можемо навчити щучку на уроці?

Звуковий аналіз відгадки: щука.

Побудова на дошці звукової схеми слова.

Повідомлення, що перші два звуки в цьому слові [щч] позначаються однією буквою щ.

Гра « Злови звук [шч] в словах, визнач його позицію( на початку. посередині, в кінці)

(Діти хлопками ловлять слова із даним звуком і визначають його позицію.)

Повідомлення, що перші два звуки в цьому слові [щч] позначаються однією буквою щ.

 

  • Давайте познайомимося із буквою, що починає слово  щука

Показ букви «ща», аналіз її будови.

Друкування її у зошиті.

Робота за сторінкою букваря(58)

  1. Робота за ілюстрацією  на с.58 .
  • Кому на гачок попалася щука?
  • Чому саме  буква  «ща» зловила її?
  • -Навіщо мала буква взяла сачок?
  • Чи доводилося вам бути на риболовлі?
  • Які враження отримали? Чому?

 

  1. Складання речень за малюнками (с. 58)
  • Щучці дуже цікаво, які речення можна скласти за поданими малюнками?
  1. Руханка « Автобус»

 

  1. Читання складів . Утворення з ними слів.

 

  1. Читання слів с.58.  Робота в групах.

 

  • Щуки живуть  відокремлено від своїх родичів і не вміють працювати разом . А наша щучка дуже хоче навчитися правилам поведінки серед інших рибок.
  • Чи можемо ми навчити її цьому?
  • Давайте розкажемо як треба працювати в групах.

(Повторення правил поведінки під час роботи в групах.).

 

1-ша група: визначити односкладові слова, скласти з ними речення;

2-га група -  двоскладові слова, скласти речення;

3-я група – трьохскладові слова, скласти речення.

  • Ви гарно працювали, молодці.  Щучці сподобалася ваша робота в групах, і,вона неодмінно знайде собі друзів. Бо з друзями життя веселіше, цікавіше.
  1. Гра « Гірка» ( Спускаючись з гірки, діти  читають закличку )
  • Для  чого  дана закличка?
  • Коли її можна використовувати?
  1. Cлухання та аналіз тексту
  • Послухайте, чому  мама навчала нашу щучку.

 

Щука вчила щученя зуби чистити щодня:

-Швидко щіточку бери, не лінуйся, гарно три.

Зуби треба берегти, ми ж бо щуки – я і ти.

 

-Чому навчала щука щученя?

- Як треба доглядати за зубками?

-  Чим  треба чистити  зуби?

8)  Робота над змістом тексту. (с.59)

- Які ж ще бувають щітки і для чого їх використовують, підкаже нам текст на с.59 букваря.

Для цього треба уважно його послухати.

А) Читання тексту вчителем.

Б) Бесіда за змістом тексту.

-Про що сперечалися щітки?

- Для чого їх використовують?

-  Яка ж шітка  найпотрібніша?  Чому?

В) Читання тексту « ланцюжком».

Г) Читання « Фінішом».

Д) Вибір заголовка тексту.

ІІІ. Заключна частина. Рефлексія.

  • Уявіть, що до Вас припливла наша шучка і вам треба розказати, що нового цікавого ви дізналися на уроці?
  • Як ви гадаєте, чи вивчила наша гостя букву з якої починається її назва?

Рефлексія.

Вправа « Кольорова рефлексія»

В учнів на партах –  цеглинки  трьох кольорів.

Цеглинка зеленого кольору означає: я задоволений уроком;  я розумів усе, про що йшлося на ньому; він був корисним для мене; я активно працював.

Цеглинка жовтого кольору:  урок був цікавим, здебільшого  корисним; під час виконання  деяких завдань  у мене виникали труднощі; на уроці був більш пасивним, ніж активним.

Цегланка червоного кольору:  на уроці був пасивним; робив багато помилок; часто відволікався; розумів небагато з того, про що йшлося на ньому.

  • Дякую за роботу!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Мороз Лариса
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 березня 2021
Переглядів
1711
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку