За підручником К. Пономарьової
Тема. Мала буква щ. Читання слів і тексту з вивченими літерами.
Мета: ознайомити учнів із буквою «ща», що позначає два звуки, навчити аналізувати слова з виучуваними звуками, робити їхній звуковий аналіз, друкувати букву,удосконалювати навичку читання, уміння аналізувати текст, добирати заголовок до нього, розвивати мовлення , критичне мислення, формувати компетентності спілкування державною мовою, соціальну, громадянську компетентності, виховувати почуття любові до рідної землі.
Обладнання: цеглинки LEGO, звукові фішки, картка з друкованою буквою «ща».
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, здоров`язбережувальна.
Хід уроку.
І. Вступна частина.
1. Організація класу.
Доброго ранку бажаю вам я,
Дітки кмітливі, ви – дружня сім`я.
Бачу,що ви працювати охочі,
Сяють тому допитливі очі.
Одні одним усміхнімося
І мерщій до роботи берімося!
2. .Актуалізація опорних знань.
* Гра « Назви звуки даної букви». Вчитель показує букву, діти називають звуки, які позначає дана буква.
* Робота в парах. На картках з алфавітом діти кольоровими олівцями обводять букви:
червоним- букви, що позначають голосні звуки;
синім – букви, що пом`якшують попередню приголосну на письмі;
зеленим – букви, що можуть позначаюти два звуки.
ІІ. Основна частина
- До нас сьогодні завітала гостя. Хто вона допоможе здогадатися відгадка на загадку.
Що тут казати – хижа вкрай,
У неї апетит найкращий.
Карасику, ти не дрімай,
А то в її потрапиш пащу!( Щука)
Мозковий штурм: -Що вам відомо про щуку?
-Наша гостя задоволена вашими знаннями про неї. Тому просить допомогти їй вивчити першу літеру її назви.
Очікувані результати:
- Чи бажаєте ви допомогти щучці?
- Що для цього слід зробити? (Вивчити букву, яка є першою у слові щука)
- Чому ще можемо навчити щучку на уроці?
Звуковий аналіз відгадки: щука.
Побудова на дошці звукової схеми слова.
Повідомлення, що перші два звуки в цьому слові [щч] позначаються однією буквою щ.
Гра « Злови звук [шч] в словах, визнач його позицію( на початку. посередині, в кінці)
(Діти хлопками ловлять слова із даним звуком і визначають його позицію.)
Повідомлення, що перші два звуки в цьому слові [щч] позначаються однією буквою щ.
Показ букви «ща», аналіз її будови.
Друкування її у зошиті.
Робота за сторінкою букваря(58)
(Повторення правил поведінки під час роботи в групах.).
1-ша група: визначити односкладові слова, скласти з ними речення;
2-га група - двоскладові слова, скласти речення;
3-я група – трьохскладові слова, скласти речення.
Щука вчила щученя зуби чистити щодня:
-Швидко щіточку бери, не лінуйся, гарно три.
Зуби треба берегти, ми ж бо щуки – я і ти.
-Чому навчала щука щученя?
- Як треба доглядати за зубками?
- Чим треба чистити зуби?
8) Робота над змістом тексту. (с.59)
- Які ж ще бувають щітки і для чого їх використовують, підкаже нам текст на с.59 букваря.
Для цього треба уважно його послухати.
А) Читання тексту вчителем.
Б) Бесіда за змістом тексту.
-Про що сперечалися щітки?
- Для чого їх використовують?
- Яка ж шітка найпотрібніша? Чому?
В) Читання тексту « ланцюжком».
Г) Читання « Фінішом».
Д) Вибір заголовка тексту.
ІІІ. Заключна частина. Рефлексія.
Рефлексія.
Вправа « Кольорова рефлексія»
В учнів на партах – цеглинки трьох кольорів.
Цеглинка зеленого кольору означає: я задоволений уроком; я розумів усе, про що йшлося на ньому; він був корисним для мене; я активно працював.
Цеглинка жовтого кольору: урок був цікавим, здебільшого корисним; під час виконання деяких завдань у мене виникали труднощі; на уроці був більш пасивним, ніж активним.
Цегланка червоного кольору: на уроці був пасивним; робив багато помилок; часто відволікався; розумів небагато з того, про що йшлося на ньому.
1