система взаємовідносин, які відбуваються в процесі певної спільної діяльності; спосіб взаємодії і взаємин, організованих на принципах рівності, добровільності та доповнюваності всіх її учасників; спосіб взаємовідносин, за яких зберігаються права кожної із сторін, чітко узгоджені і злагоджені дії учасників спільної справи, що ґрунтуються на засадах взаємовигоди та рівноправності. Термін «партнерство» переважно визначається як:
Педагогіка партнерства ґрунтується на таких принципах: повага до особистості; доброзичливість і позитивне ставлення; довіра у відносинах; діалог – взаємодія – взаємоповага; розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього); принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей)
«10 заповідей партнерства» Легко входити в контакт із дітьми. Зацікавлювати нестандартними ситуаціями, рольовими іграми, проблемними запитаннями. Вислуховувати відповіді та особисту думку дітей уважно, зацікавлено. Доброзичливо відноситись до учнів. Стримувати свої емоції. Вміти керувати емоціями своїми та учнів. Добре володіти програмовим матеріалом. Вільно володіти мовою спілкування. Виявляти зацікавленість до висловлювань учнів. Тактовно підтримувати бесіду в межах обговорюваної теми.
В умовах партнерського навчання кожен учень може: розвинути здібності критичного мислення й незалежного висловлювання; розкривають перед ним нові горизонти пізнання; розвивати спроможність приймати самостійні рішення; оволодівати необхідними навичками з базових та профільних предметів; навчитись радіти навчанню й поважати освіту; розвивати свій емоційний інтелект та самосвідомість; отримати необхідну індивідуальну підтримку; зберегти і зміцнити моральне, фізичне і психічне здоров’я.
Методи технології партнерства, які заохочують виражати думки учнів: активні та інтерактивні технології, організація дослідної роботи, стимулювання самоосвітньої діяльності учнів, метод проєктів, діалогічні методи, стимулювання висловлювання власних думок, створення проблемних ситуацій; методи самооцінки і взаємоперевірки
ПАРТНЕРСТВО ЗАРАДИ УСПІХУ ДІТЕЙ Партнерські взаємини між учителем та батьками дають можливість оперативно реагувати на актуальні виклики та проблеми, а саме відстежувати зміни у поведінці дитини, краще розуміти її вподобання та життєві орієнтири. Педагоги можуть допомагати батькам відкривати нові таланти школярів, стимулювати їхні інтереси та освітні можливості. Батьки як найперші вчителі дитини, здатні допомогти знайти з нею спільну мову.
постійна комунікація, яка дозволяє оперативно реагувати на будь-які зміни та проблеми (створення чатів чи груп у соціальних мережах та месенджерах, проведення відеобесід); неформальне спілкування (спільне святкування визначних подій та свят, які мають важливе значення для життя дітей та школи); усебічна допомога й участь батьків у організації та проведенні свят, тематичних та позашкільних заходів; участь батьків у навчальному житті своїх дітей (добровільна допомога під час створення навчальних матеріалів та формування освітнього середовища, обмін життєвим та професійним досвідом) ЕЛЕМЕНТИ ВЗАЄМОДІЇ МІЖ УЧИТЕЛЕМ ТА БАТЬКАМИ В РАМКАХ ПЕДАГОГІКИ ПАРТНЕРСТВА :