Тема педради : «Адаптуюча педагогіка: робота з дітьми, схильними до девіантної поведінки» Епіграф педагогічної ради: «Люди діють і відчувають не відповідно до дійсних фактів, а відповідно до своїх уявлень про ці факти» (Ерік Берн) Девіз засідання педагогічної ради: «Від адаптації – до успіху»
План проведення педагогічної ради з питання «Адаптуюча педагогіка: робота з дітьми, схильними до девіантної поведінки» І. Оголошення теми та мети педради ІІ. Про технологію нестандартної форми педради «Педрарда-консіліум» ІІІ. Ознайомлення з планом проведення педради: Вступне слово директора школи щодо актуальності теми педради.(Владімірова Л.П. до 15 хв.). Виступ від мікрогрупи «Практики» – що таке адаптуючи педагогіка та девіантна поведінка, як з цим працювати . Результати стартового опитування членів педагогічного колективу з метою виявлення системи стосунків між вчителями та учнями .(Акименко С.М. 15 -20 хв.). Виступ від мікрогрупи «Дослідники-практики» соціального педагога Данчук О.О. інформативна довідка про стан вивчаємого итання (до 15 хв.). Відкритий мікрофон з проблеми «Застосування змісту адаптуючої педагогіки у моїй практичній діяльності» - Наполова Г.В., Дем’ян І.В., та інші за бажанням. Ведуча Мітіна Г.С. (до 7 хв). Ознайомлення з проектом рішення педради (Владімірова Л.П. (5хв) ІV. Рефлексія моніторингові листівки «Обличчя педради»
Стартове опитування членів педагогічного колективу Шановні колеги, уважно перечитайте поради Девіда Льюїса і позначте знаком «+», які Ви використовуєте у стосунках з дітьми: Я даю зрозуміти дитині, що люблю її такою, якою вона є, а не за її досягнення. Я надаю дитині можливість виявляти турботу. Я допомагаю дитині будувати її плани і приймати рішення. Я намагаюся показати дитині цікаві місця. Я допомагаю дитині поліпшувати результати її роботи. Я допомагаю дитині нормально спілкуватися з дітьми і радий(а) бачити їх у себе вдома. Я ніколи не кажу дитині, що вона гірша від інших дітей. Я ніколи не караю дитину приниженням. Я привчаю дитину самостійно мислити. Я привчаю дитину до читання з дитинства. Я пробуджую фантазію й уяву дитини. Я уважно ставлюся до потреб дитини. Я знаходжу час, аби щодня побути з дитиною наодинці. Я хвалю дитину за навчальну ініціативу. Я ніколи не сварю дитину за невміння й помилки. Я спонукаю дитину вчитися розв'язувати проблеми самостійно. Я вчу дитину вільно спілкуватися з дорослими. У заняттях дитини я знаходжу гідне похвали. Немає тем, які я не обговорюю з дитиною. Я допомагаю дитині бути особистістю. Я допомагаю дитині знаходити телепрограми. Я розвиваю в дитині позитивне сприйняття її здібностей. Я ніколи не відмахуюся від невдач дитини. Я заохочую в дитині максимальну незалежність від дорослих. Я вірю в здоровий глузд дитини і довіряю їй.
Якщо ви згодні з 20 % цих порад, то вам необхідно терміново подумати над пошуком іншого місця роботи, або ж кардинально змінити сценарій всієї роботи. Якщо поради влаштовують вас і відповідають вашій програмі виховання на 40 %, у вас може вийти, досить непоганий результат роботи, якщо ви урахуєте свої сильні сторони в роботі. Якщо поради влаштовують вас і відповідають вашій програмі виховання на 60 %, у вас усе має вийти, бо є на це досить реальні шанси. Якщо поради влаштовують вас і відповідають вашій програмі виховання на 80 %, у вас усе повинне вийти, якщо ви, не зрадите самі себе та свої позиції. Якщо ви виконуєте ці поради понад 90 % дайте більше волі дитині й собі – бо зайвий контроль не завжди є добре.
ОПИТУВАЛЬНИК ДЛЯ УЧНІВ «СХИЛЬНІСТЬ ОСОБИСТОСТІ ДО ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ» 1. Що таке, на ваш погляд, здоровий спосіб життя? 2. Чи вважаєте ви за необхідне для себе дотримуватися принципів здорового способу життя? 3. Якби ви дізналися, що ваш товариш (подруга) вживає алкоголь, наркотики, ви б: 4. Чи вважаєте ви проституцію прийнятним способом заробляти гроші? 5. З якого віку, на вашу думку, можна розпочинати статеве життя: 6. Як ви ставитеся до проблеми ранньої вагітності? 7. Наскільки ви обізнані щодо засобів безпечного сексу? 8. Чого ви боїтеся понад усе в житті?
Кількість дітей ЗОШ №2, які мають девіантну поведінку Початкова школа Середня школа Старша школа 1-4 класи 5-8 класи 9-11 класи 9 учнів 11 учнів -------------- Кількість дітей ЗОШ №2, які стоять на внутрішкільному обліку Початкова школа Середня школа Старша школа 1-4 класи 5-8 класи 9-11 класи ------------- 4 учнів --------------
Класифікація девіантної поведінки з аспекту соціальних витоків Адиктивна поведінка-це поведінка людини, для якої притаманне прагнення до відходу від реальності шляхом штучної зміни свого психічного стану завдяки прийому різноманітних хімічних речовин чи постійній фіксації уваги на певних видах діяльності з метою розвитку та підтримання інтенсивних емоцій. Розрізняють ІІІ групи адиктивної поведінки: нехімічні адикції (комп’ютерна адикція, схильністьдо азартних ігор, трудоголізм), хімічні адикції (вживання та вдихання психоактивних речовин: тютюну, алкоголю), проміжні форми адикції (анорексія,булімія). Делінквентна поведінка- це сукупність протиправних вчинків людини, за які в особливо важких випадках накладається покарання згідно статей цивільного та кримінального кодексів.
Рекомендації, щодо подолання проблем, які виникають під час навчально-виховного процесу з девіантними підлітками Під час зустрічі з молодими людьми говоріть : «Привіт!» Запитуйте їхню думку. Давайте їм відчути себе прийнятими. Запитуйте їх про них самих. Вислуховуйте їх. Займайтеся їхніми проблемами та конфліктами до того, як вони стануть великими. Дозволяйте робити помилки. Допомагайте їм вчитися на власних помилках. Створюйте безпечні та відкриті взаємовідносини. Розмовляйте з ними відкрито. Станьте їхнім прибічником. Дайте зрозуміти, що ви завжди поряд, у їхньому розпорядженні. Під час розмови дивіться їм в очі. Скажіть їм, що готові вислухати їх у будь-який час. Заохочуйте їх високо ставити „планку". Вітайте їхні пропозиції. Прощайте їх. Завжди давайте їм ще один шанс. Радьтеся з ними. Дякуйте їм. Будьте чесними. Дайте їм зрозуміти, що ви їхній друг. Розділяйте разом з ними їхню радість та хвилювання. Допоможіть їм повірити в себе. Запитайте, про що вони мріють, заохочуйте їх, переконуючи в тому, що мрії можуть стати реальністю. Називайте їх тільки на ім'я. Вислуховуйте їхні історії та розповіді. Дайте підлітку відчути відповідальність. Часто й невимушено говоріть компліменти. Будьте доброзичливим учителем для підлітка.
Проект рішення засідання педагогічної ради з питання «Адаптуюча педагогіка: робота з дітьми, схильними до девіантної поведінки» 1) З метою гармонізації стосунків учасників НВП та покращенню рівня знань учнів, дотриматись принципів адаптивної педагогіки. (Всім вчителям. Постійно.) 2) Поновити банк даних про учнів з девіантною поведінкою. (січень-лютий, Данчук О.О., Акименко С.М.) 3) Продовжити спостерігати за даною групою учнів та систематично заносити данні діагностування в особові картки психолого-соціально-педагогічного спостереження. (Постійно, шкільний психолог Акименко С.М., соціальний педагог Данчук О.О.) Розробити програму тренінгів з коригування поведінки групи учнів з девіантною поведінкою. (Шкільний психолог Акименко С.М.) 5) Запровадити в дію тренінги коригування поведінки групи учнів з девіантною поведінкою. (Постійно. Шкільний психолог Акименко С.М.) 6) На годинах спілкування обговорювати конфліктні ситуації і формувати в учнів протидії, негативне ставлення до асоціальної поведінки. (Постійно, класні керівники 1-11 класів) 7) Підготувати методичний бюлетень-абетку з питання педради. (Заступник директора з НВР Мітіна Г.С., Яланська О.В.) 8) Творчій групі розробити алгоритм роботи з учнями , які мають девіантну поведінку. 9) Провести малі педради у класах де навчається 2 та більше дітей з девіантною поведінкою. (Протягом ІІІ періоду . Шкільний психолог, соціальний педагог, класні керівники, вчителі- предметники) 10) На психолого-педагогічному семінарі розглянути питання «Девіантна поведінка: її прояви та корекція ».