КИТАЙСЬКА ОПЕРА Виникла на базі давнього китайського народного музичного театру. Мало схожа на європейську. Поєднує у собі елементи музики, співу, діалогу, танцю, акробатики і вправ військового мистецтва з майстерно написаним текстом і технікою втілення. Дія в китайській опері не обмежена ні в часі, ні в просторі. Реалії іноді представлені символічно. Обстановка, в якій проходить спектакль, зображується виключно рухами актора (ефект сильніший)
ПЕКИНСЬКА ОПЕРА Найвиразніша форма китайського мистецтва – початок 18ст. Складається з музики, танцю, театральної уяви, акробатики, бойових мистецтв. Музичний супровід – оркестр – чіткий ритм. Вокал – мовлення та спів. Речитатив виголошується серйозними персонажами, звичайне мовлення – молодими героїнями та комічними персонажами. Репертуар – більше 1000 сюжетів:повчальні, філософські, військові, історичні, комічні змісти.
Символіка рухів Виконавці кружляють по колу з батогом в руках – їдуть верхи на конях, Переміщення в екіпажі позначається прапорцями із зображенням коліс, які тримають по боках сцени спеціальні актори. Хід по колу – довга подорож Вхід чи вихід з дому, підйом східцями, переправа через річку.
АМПЛУА (РОЛІ) Ролі диференціюються за віком та індивідуальністю героїв. Комічні герої – з великою білою плямою на обличчі, Загрозливі персонажі – розмальовані обличчя. Кожне амплуа – свій стиль – 4 стилі: хуалянь– чоловічі персонажі з розфарбованим обличчям(цзин - первертні) – лиходії, зрадники… шен – чоловічі; данину – жіночі персонажі; чоу – комічні персонажі. Субамплуа: шен у капелюсі – чиновники у імператорському палаці, шен з віялом – інтелігент з віялом, шен з фазановим пір'ям в головному уборі – видатний талант.
Китайський костюм Формою, конструкцією, орнаментом, кольором висловлює давню космологічну символіку природного чергування Світла і Темряви, злиття Неба і Землі в акті створення світу. “Манпао” – парадне брання персонажів з панівного класу - шиється з атласної тканини з вишивкою ручної роботи – виріз горловини круглий, поли і рукави довгі. Орнамент – з драконів і тигрів, понизу – пейзаж моря та скель. Кольори: імператор – одяг жовтого кольору, принци – абрикосово-жовтого, старі сановники – яскраво-коричневого або білого, князі – червоного. Чесні і справедливі персонажі – червоний і зелений колір, грубі і підступні – чорний колір.
ВИСНОВОК Існує безліч культурних світів, кожен з яких має свої ідеали,власну систему цінностей, моральних і духовних Глобалізація сучасного суспільства, різного роду міграційні процеси, розширення взаємодії культур і народів – усе це призводить до того, що сучасна людина повинна навчатися сприймати і оцінювати навколишній світ не тільки з точки зору власної культури.