Розробка уроку до написання переказу містить загадки, прислів"я, орфографічну, лексичну, пунктуаційну підготовку, план та опорні слова.В презентації багато ілюстрацій до даної теми
Урок зв′язного мовлення. Переказ “Петрусева пшениця”Підготувала вчитель початкових класів КЗ Верхівцевського НВК Попова Л. П.
Номер слайду 2
Маю жовтий вусок, золотий колосок, Буде з мене мука й паляниця м'яка. (Пшениця)
Номер слайду 3
Чому текст називається “Петрусева пшениця”?
Номер слайду 4
Петрусева пшениця Задумав Петрусь великий колосок пшениці виростити. Він поклав у землю зернину й водичкою поливав.
Номер слайду 5
Виросла пшениця вища за хлопчика. Колосок був великий і важкий. Щодня бігає Петрик дивитися, чи не дозріла пшениця. Татові хвалиться, що його колосок найбільший у світі.
Номер слайду 6
Одного разу Петрусь навідався до пшениці. Хлопчик мало не заплакав. Вітер зламав стебло. Тато заспокоїв сина. Він повів Петруся в поле й показав широкий океан пшениці. Вітер котив нивою золоті хвилі. .
Номер слайду 7
Хлопчик дізнався від тата, що одна стеблина – беззахисна. Коли їх багато, вони одна одну підтримують. І вирішив посіяти Петрик цілу жменю зернин.
Номер слайду 8
- Що задумав виростити Петрусь? - Що хлопчик зробив із зерниною? - Яка виросла пшениця? - Який був колосок? - Чому бігає щодня Петрик дивитись на пшеницю? - Чим хвалиться хлопчик татові?
Номер слайду 9
Номер слайду 10
- Куди одного разу навідався Петрик?- Що зробив вітер?- Куди повів тато Петруся і що показав?
Номер слайду 11
- Що котив вітер нивою? - Про що дізнався хлопчик від тата? - Коли стеблини підтримують одна одну? - Що вирішив зробити Петрик?
Номер слайду 12
План.1. Петрусь задумав виростити пшеницю.2. Вітер зламав стебло.3. Один колос – беззахисний.4. Вирішив хлопчик посіяти жменю зерна.
Номер слайду 13
Словникова робота:зернина, Петрусь, пшениця, поливав, хвалиться, мільйон. Одна стеблина, беззахисна, одна одну підтримують,
. Прислів′я. Яка пшениця, така й паляниця. Без хліба половина обіда. Де хліб і вода, там нема голода. На чорній землі білий хліб родить. Найсмачніший хліб од свого мозоля .
Номер слайду 16
Не кидайсь хлібом... Не кидайсь хлібом, він святий! –в суворості ласкавій,бувало каже дід стариймалечі кучерявій.- Не грайся хлібом, то ж бо гріх! - іще до немовляти,щасливий стримуючи сміх,бувало каже мати. Бо красен труд, хоч рясен піт,бо жита дух медовийжиття несе у людський світі людські родить мови. Хто зерно сіє золоте,в землі палку невтому,той сам пшеницею зростена полі вселюдському.
Номер слайду 17
Коли починаємо писати з абзацу? Пригадай!
Номер слайду 18
написаний переказ, уважно перевір. Виправ помилки, якщо вони є (с. 56) Перечитай написаний переказ, уважно перевір. Виправ помилки, якщо вони є .