Презентація "Петриківський розпис у творчості українських ілюстраторів"

Про матеріал

Петриківський розпис у творчості українських ілюстраторів

Підготувала: Здражевська Тетяна Вікторівна,

вчитель української мови і літератури та зарубіжної літератури Юріївського НВК

В 2013 році унікальне мистецтво петриківського розпису внесли до Списку нематеріальної культурної спадщини ЮНЕСКО.

•Історія виникнення петриківського розпису цікава та захоплююча. Традиція прикрашати оселю та одяг декоративними петриківськими розписами зародилася в Україні задовго до появи християнства. Люди вірили, що в красивих орнаментах криється магічна сила, яка захищає господарів від злих сил та негараздів. Ось чому петриківськими розписами у якості оберегів часто розписували зброю та курені запорозькі козаки.

Самобутній петриківський розпис

•Сучасна техніка самобутнього петриківського розпису виникла у ХVII ст. разом з приходом у Петриківку, що на Дніпропетровщині, перших поселенців. З того часу петриківський розпис став невід'ємною частиною українського побуту. Люди, будуючи світлі хати-мазанки, розписували їх пишними квітковими малюнками, створюючи цілий художній ансамбль, адже прикрашався не лише інтер'єр будинку (стіни, піч), але й зовнішній фасад, а ще посуд, весільні скрині, меблі та інше хатнє начиння.

•Господарів, чиї оселі не були розписані яскравими орнаментами, в селі не поважали, вважаючи їх морально убогими та не гідними навіть вітань односельців.

Засновники школи петриківського розпису

•Тетяна Пата

•Орина Пилипенко

•Надія Білокінь

•Поліна Глущенко

•Ганна Ісаєва

•Надія Тимошенко

В 1936 році було відкрито в Петриківці школу декоративного малювання, яка почала готувати художників-виконавців та інструкторів для роботи в різних галузях художньої промисловості

Марфа Ксенофонтівна Тимченко – українська художниця, майстриня

25 березня 1922 року народилася Марфа Ксенофонтівна Тимченко. Художниця з великої літери. Її картини вражають самобутністю, а життя достойне роману. Жінка малювала завжди, скільки себе пам'ятала. Робила фарби з буряку, ягід, а мама майструвала для неї «кошачки»…

Кудіш Тамара Григорівна (13. 01. 1948, с. Петриківка, нині смт Дніпроп. обл.) – майстриня художнього розпису, графік.

Навч. петриків. декор. розпису у матері. Закінчила філіал Дніпропетровськоїхудожньоїдитячої школи у Петриківці (1963; викл. Ф. Панко) і Дніпропетровське художнє уч-ще (1968; викл. А. Кудрявцев, М. Родзін, В. Шпиганович). Відтоді – художниця Синельниківського фарфорового заводу (Дніпроп. обл.); 1971–86 – Дніпропетровського художньо-виробничого комбінату. Учасниця республіканських (від 1964), міжнародних (від 1978) мистецьких виставок. Від 1991 – викладач малювання та гуртка петриківського розпису у середній школі м. Бреди (Челябін. обл., РФ). Окремі роботи зберігаються у Дніпропетровському Художньому Музеї. Тв.: панно – «Т. Шевченко» (1964), «Ювілейне» (1967), «Букет», «Калина» (обидва – 1970), «Честь і хвала працьо­витим рукам» (1976), «Весняна весел­ка» (1977), «Квіти Батьківщини» (1982), «Під мирним небом» (1985); чайні сервізи – «Осіння павутина» (1970), «Жар-птиця» (1980), «Святковий» (із самоваром, 1987), чайно-кавовий «Червона квітка» (1984), кавовий «Соняшники» (1970); декор. таріль «Ювілейна» (1972); настінні рельєфні кахлі – «Квіти», «Пта­­хи» (обидві – 1970); декор. ваза «Яблу­­ка» (1971); ескіз розпису на металі «Рід­­на земля» (1981); іл. – до укр. нар. каз­­ки «Колобок», зб. поезій «Дивень» С. Бур­­лакова (обидві – 1974), зб. віршів поетів Придніпров'я «Повноліття» (1975), повістей «Пора цветения» С. Завгород­­нього (1987), «Вои­ны в белых халатах» Т. Гусарової (1989), «Малый кобзарь» Т. Шевченка (1990; усі – Дніпропетровськ), зб. укр. нар. пісень «Струни серця» (К., 1985).

Валентина Мельниченко – українська художниця, книжковий ілюстратор

Петриківський розпис – не лише народне мистецтво, що зберігає традиції оздоблення українського житла, але й сучасний живопис, який розвивається та набуває нових рис.



Зміст слайдів
Номер слайду 1

Петриківський розпис у творчості українських ілюстраторів. Підготувала: Здражевська Тетяна Вікторівна,вчитель української мови і літератури та зарубіжної літератури Юріївського НВК

Номер слайду 2

Номер слайду 3

В 2013 році унікальне мистецтво петриківського розпису внесли до Списку нематеріальної культурної спадщини ЮНЕСКО.Історія виникнення петриківського розпису цікава та захоплююча. Традиція прикрашати оселю та одяг декоративними петриківськими розписами зародилася в Україні задовго до появи християнства. Люди вірили, що в красивих орнаментах криється магічна сила, яка захищає господарів від злих сил та негараздів. Ось чому петриківськими розписами у якості оберегів часто розписували зброю та курені запорозькі козаки.

Номер слайду 4

Самобутній петриківський розпис. Сучасна техніка самобутнього петриківського розпису виникла у ХVII ст. разом з приходом у Петриківку, що на Дніпропетровщині, перших поселенців. З того часу петриківський розпис став невід’ємною частиною українського побуту. Люди, будуючи світлі хати-мазанки, розписували їх пишними квітковими малюнками, створюючи цілий художній ансамбль, адже прикрашався не лише інтер’єр будинку (стіни, піч), але й зовнішній фасад, а ще посуд, весільні скрині, меблі та інше хатнє начиння. Господарів, чиї оселі не були розписані яскравими орнаментами, в селі не поважали, вважаючи їх морально убогими та не гідними навіть вітань односельців.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Засновники школи петриківського розпису. Тетяна Пата. Орина Пилипенко. Надія Білокінь. Поліна Глущенко. Ганна Ісаєва. Надія Тимошенко

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

В 1936 році було відкрито в Петриківці школу декоративного малювання, яка почала готувати художників-виконавців та інструкторів для роботи в різних галузях художньої промисловості

Номер слайду 10

Марфа Ксенофонтівна Тимченко – українська художниця, майстриня

Номер слайду 11

25 березня 1922 року народилася Марфа Ксенофонтівна Тимченко. Художниця з великої літери. Її картини вражають самобутністю, а життя достойне роману. Жінка малювала завжди, скільки себе пам'ятала. Робила фарби з буряку, ягід, а мама майструвала для неї «кошачки»…

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Кудіш Тамара Григорівна (13. 01. 1948, с. Петриківка, нині смт Дніпроп. обл.) – майстриня художнього розпису, графік. Навч. петриків. декор. розпису у матері. Закінчила філіал Дніпропетровської художньої дитячої школи у Петриківці (1963; викл. Ф. Панко) і Дніпропетровське художнє уч-ще (1968; викл. А. Кудрявцев, М. Родзін, В. Шпиганович). Відтоді – художниця Синельниківського фарфорового заводу (Дніпроп. обл.); 1971–86 – Дніпропетровського художньо-виробничого комбінату. Учасниця республіканських (від 1964), міжнародних (від 1978) мистецьких виставок. Від 1991 – викладач малювання та гуртка петриківського розпису у середній школі м. Бреди (Челябін. обл., РФ). Окремі роботи зберігаються у Дніпропетровському Художньому Музеї.

Номер слайду 15

Тв.: панно – «Т. Шевченко» (1964), «Ювілейне» (1967), «Букет», «Калина» (обидва – 1970), «Честь і хвала працьо­витим рукам» (1976), «Весняна весел­ка» (1977), «Квіти Батьківщини» (1982), «Під мирним небом» (1985); чайні сервізи – «Осіння павутина» (1970), «Жар-птиця» (1980), «Святковий» (із самоваром, 1987), чайно-кавовий «Червона квітка» (1984), кавовий «Соняшники» (1970); декор. таріль «Ювілейна» (1972); настінні рельєфні кахлі – «Квіти», «Пта­­хи» (обидві – 1970); декор. ваза «Яблу­­ка» (1971); ескіз розпису на металі «Рід­­на земля» (1981); іл. – до укр. нар. каз­­ки «Колобок», зб. поезій «Дивень» С. Бур­­лакова (обидві – 1974), зб. віршів поетів Придніпров’я «Повноліття» (1975), повістей «Пора цветения» С. Завгород­­нього (1987), «Вои­ны в белых халатах» Т. Гусарової (1989), «Малый кобзарь» Т. Шевченка (1990; усі – Дніпропетровськ), зб. укр. нар. пісень «Струни серця» (К., 1985).

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Валентина Мельниченко – українська художниця, книжковий ілюстратор

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Петриківський розпис – не лише народне мистецтво, що зберігає традиції оздоблення українського житла, але й сучасний живопис, який розвивається та набуває нових рис.

pptx
Додано
26 червня 2018
Переглядів
2413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку