На основі раніше засвоєного матеріалу формувати в учнів судження про функції мистецтва, його місце в житті людини, створити цілісну систему знань, умінь та навичок із даної теми, виховувати почуття прекрасного, любов та повагу до різних видів мистецтва.
Тема. Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва.
Мета: на основі раніше засвоєного матеріалу формувати в учнів судження про функції мистецтва, його місце в житті людини, створити цілісну систему знань, умінь та навичок із даної теми, виховувати почуття прекрасного, любов та повагу до різних видів мистецтва.
Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу.
Педтехнологія: ІКТ, ейдотехнологія, коучинг технологія, продуктивний урок.
Методи і прийоми: бесіда, робота з підручником, творча робота , метод узгодження фантазії та уяви з умінням чітко висловлювати власні думки, ТЗН.
Міжпредметні зв’язки. образотворче мистецтво, музичне мистецтво, кіномистецтво
Обладнання. Комп’ютери, Авраменко О. М. «Українська література» підручник для 7 класу
Всьому потрібно вчитися.
Мистецтво – не виняток
Б. Брехт
План та хід уроку
І.Пропедевтична практика. Установлення рівня готовності учнів продовжувати навчання (7 хв)
Учитель
ІІ. Орієнтація (3 хв)
Учитель допомагає учням визначити межі їх знання та незнання. Пропонує способи досягнення мети.
ІІІ. Презентація (10 хв)
ІV. Практика на прикладах (5 хв)
Учитель.
- Прослухайте спочатку вірші Л. Костенко і намалюйте їх зміст або емоції, які викликали. (https://www.youtube.com/watch?v=xnctseUDwPY)
Красива осінь вишиває клени
Червоним, жовтим, срібним, золотим.
А листя просить: – Виший нас зеленим!
Ми ще побудем, ще не облетим.
А листя просить: – Дай нам тої втіхи!
Сади прекрасні, роси – як вино.
Ворони п'ють надкльовані горіхи.
А що їм, чорним? Чорним все одно.
***
Самі на себе дивляться ліси,
розгублені од власної краси.
Немов пройшов незримий Левітан —
то там торкнув їх пензликом, то там.
Осінній вітер одгуляв, затих.
Стоїть берізонька — як в іскрах золотих.
Л. Костенко
- Чому ваше зображення такої форми, що це символізує ? Чому ви обрали такі кольори, що це для вас означає.
V. Керована практика (7 хв)
Учитель.
- Установіть відповідність
1.Леся Українка А. архітектура
2.Богдан Ступка Б. художня література
3. Рембрандт В. кіно
Г. малярство
1. Вербальні А. театр
2. Синтетичні Б. живопис
3. Візуальні В. музика
Учні здійснюють взаємоперевірку тестів
Сергій Шишко
VІ. Незалежна практика (10 хв)
Вправа «Мій улюблений вид мистецтва»
Сенкан – це вірш із п'яти рядків.
1.Іменник.
2.Два прикметника.
3.Три дієслова.
4.Фраза , прислів'я із чотирьох слів.
5.Синонім до першого.
VІІ. Домашня практика (3 хв)
На вибір: