Презентація до уроку "Пейзаж у літературі та інших видах мистецтва" для 5 класу. Містить теоретичний та навчльний матеріл, у формі гри допомагає зрозуміти основні поняття теорії літератури
Пейзаж у літературі та інших видах мистецтва. Жити щасливо і жити у злагоді з природою - це одне і те саме. Сенека
Номер слайду 2
Житній колос дозрів для хліба,Для краси росте у полі квітка, Для води народжується риба,Для любові – лебідь і лебідка, А людина – для добра і щастя!
Номер слайду 3
Коли нема – чекають, коли прийду- втікають.
Номер слайду 4
Зайде в дім – не виженеш дрючком, прийде час – і сам втікає.
Номер слайду 5
Взимку ковзанкою стану, ну а влітку я розтану.
Номер слайду 6
Одне біжить, друге лежить, а третє нахиляється.
Номер слайду 7
Біле борошно поля вкрило.
Номер слайду 8
У золотому кожушку чабан ягняток пасе.
Номер слайду 9
Веселе коромисло через річку повисло.
Номер слайду 10
Чому природа є джерелом натхнення для багатьох художників, поетів, музикантів?
Номер слайду 11
Природа – це казка, яку треба читати серцем (Леся Українка)Скільки років землі – і мільярд, і мільйон, а яка вона й досі гарна! (Л. Костенко)Природа – єдина книга, яка на всіх сторінках має глибокий зміст (Й. В. Гете)Вражаюча мудрість природи, яка при такій нескінченній різноманітності зуміла всіх зрівняти! (Е. Ротердамський)Жити щасливо і жити в злагоді з природою – одне й те саме. (Сенека)Письменники і природа
Літературознавча зала. Теорія літератури. Пейзаж – опис природи в художньому творі. Пейзажсільськийморськийміськийгірськийлісовий12345
Номер слайду 14
Теорія літератури. Тема – те, про що йдеться у художньому творі.Ідея – основна думка художнього твору. Епітет – художнє означення, яке надає образу додаткових емоційних і змістових відтінків. Найчастіше такі означення виражені прикметниками: веселі промінці, грайливий дощик. Метафора – образний вислів, який вживається в переносному значенні й грунтується на уподібненні одного предмета (чи явища) іншому: вечір дише прохолодою.
Номер слайду 15
Фізкультхвилинка. Зарядка для очей
Номер слайду 16
Мистецькі паралеліМикола Андрійович Римський-Корсаков – відомийкомпозитор, автор опери «Травнева ніч»
Номер слайду 17
Архип Куїнджі – відомий художник, автор картини «Українська ніч»
Номер слайду 18
Джон Кітс – відомий англійський поет. До солов’я Що там цвіте внизу, я не помітив, Мені не видно ні кущів, ні трав; Я тільки з пахощів незримих квітів Пізнав дари, що травень розіслав На галяви, кущі й дерева гаю: Шипшину пасторальну, білий глід, Недовговічний цвіт фіалки в листі Й найстаршу доньку Маю, Троянду між її колючих віт - Притулок мух у вечори росисті
Номер слайду 19
Чому природа є джерелом натхнення для художників, композиторів,поетів?
Номер слайду 20
Закінчіть речення. Основна думка твору - це…Те, про що йдеться у художньому творі – це…Опис природи – це…Художнє означення – це…Образний вислів, який вживається в переносному значенні й грунтується на уподібненні одного предмета іншому – це…Незримі квіти, колючі віти – це…Троянда – притулок мух, травень розіслав – це…Автор опери «Травнева ніч» - …. Поезію «До солов’я» написав …. Архип Куїнджі написав картину …. Все, що оточує нас, крім того, що зроблене людиною – це…