Презентація "Пейзажний живопис. Повітряна перспектива." ознайомить учнів із законами повітряної перспективи; розширить їхні знання про пейзажний жанр у живописі.
Якщо бачиш на картиніНамальована ріка,Чи ялинка в білій шубці,А чи яблунька струнка. Може, навіть, на узліссіПобудований шалаш. Звісно ця картина зветься не інакше, як … Пейзаж
Номер слайду 11
«Без повітря немає пейзажу, скільки берізок або ялин не саджай, що не вигадуй, якщо повітря не напишеш — виходить, пейзаж поганий.» А. Саврасов
Номер слайду 12
Як же художникові вдається передати на полотні враження неосяжної глибини, далечі, величезного простору, заповненого повітрям?
Номер слайду 13
Із законами повітряної перспективи та розфарбуєте запропонований пейзаж .
Номер слайду 14
Краса природи — справжнє диво!Все неповторне і живе. Де не поглянь, скрізь так красиво: По небу сонечко пливе,Навколо височіють гори,Між горами дзюрчить вода,А ліс зелений, наче море,І всюди казка вигляда.
Номер слайду 15
Номер слайду 16
«Не разюча краса екзотичних земель, а задушевна простота, поетичність рідної природи оволодівали душами цих художників.»
Номер слайду 17
«Для того, щоб стати хорошим художником, треба навіть спати з альбомом і олівцем». Архи́п Іва́нович Куї́нджі(1842 -1910 ) Видатний український живописець - пейзажист і педагог. Син шевця, грека за походженням. Залишившись сиротою в ранньому віці, змінив безліч професій, заробляючи на життя. В юності пішов пішки в Феодосію, де навчався в художній школі Айвазовського. Пізніше художник відходить від академічних канонів, формується його власний стиль. Член Товариства передвижників. Професор Академії мистецтв.
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Номер слайду 20
Номер слайду 21
Номер слайду 22
«Якщо художник не вивчає, а лише фантазує при зображенні яких-небудь явищ – це завжди звучить фальшиво. Уважне вивчення природи, уміння тонко помічати й передавати особливості певного її стану дозволяє створити реалістичний пейзаж.»
Номер слайду 23
Перспектива – це…Види перспективи: Лінійна перспектива визначає…Головне правило лінійної перспективи:(правила зображення об’ємних предметів у просторі).(лінійна і повітряна).(зміну розмірів предметів з віддаленням від очей спостерігача).(чим ближче – тим більше, чим дальше – тим менше).
Номер слайду 24
Повітряна перспектива вид перспективи, що показує, як змінюється колір і тон віддалених предметів, що сприймаються зором не досить яскраво і навіть не того відтінку, яким бачиться, якщо подивитися на них зблизька.
Номер слайду 25
- усі ближні предмети сприймаються чітко, з багатьма деталями й фактурою, а віддалені – узагальнено, без подробиць;контури ближніх предметів чіткі, а віддалених – м'які;- на великій відстані світлі предмети-здаються темнішими, а темні – світлішими;
Номер слайду 26
- усі близькі предмети мають контрастну світлотінь і здаються об'ємними,усі далекі – слабко виражену світлотінь і здаються пласкими.
Номер слайду 27
- кольори усіх віддалених предметів завдяки повітряному серпанку стають менш-насиченими і набувають кольору цього серпанку – блакитний, молочно-білий, фіолетовий;- усі ближні предмети здаються багатобарвними, а віддалені – одноколірними.
Номер слайду 28
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Властивість. Предмет перебуває близько. Предмет перебуває далеко12345«П’ять властивостей повітряної перспективи»більш крупнийбільш дрібнийбільш детальнийбільш узагальненийконтрастнийнюанснийбільш теплийбільш холоднийбільш яскравийбільш блідий
Номер слайду 29
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Властивість. Предмет перебуває близько. Предмет перебуває далеко12345«П’ять властивостей повітряної перспективи»більш крупнийбільш детальнийконтрастнийбільш теплийбільш яскравий
Номер слайду 30
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Властивість. Предмет перебуває близько. Предмет перебуває далеко12345«П’ять властивостей повітряної перспективи»більш крупнийбільш дрібнийбільш детальнийбільш узагальненийконтрастнийнюанснийбільш теплийбільш холоднийбільш яскравийбільш блідий
Номер слайду 31
Послідовність роботи над пейзажем:1. Доробка ескізу малюнка.2. Найти співвідношення між небом, землею та іншими об'єктами.3. Спочатку пропишіть воду, землю, небо, дерева, і тільки потім працюйте над конкретизацією форми предметів.4. Особливу увагу приділіть предметам, розташованим на першому плані. Вони пишуться більш об'ємно та енергійно за кольором, контрастами; предмети другого плану мають вигляд плоскої плями з холодним блакитним, фіолетовим або сірим відтінком.