10. За характером контактів: -учні одного класу чи школиучні одного району учні однієї країни учні з різних країн 11. За рівнем складності завдань:- репродуктивні - репродуктивно-когнітивні- когнітивні - когнітивно-креативні- креативні. 12. За типом завдань. Джерело: Сокол І. М. Класифікація квестів / І. М. Сокол // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / [редкол.: Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя : КПУ, 2014. – Вип. 36 (89). – С. 369-375.
Плюси та мінуси квестів5 ТОП плюсів:- підвищує мотивацію до навчання розширює кругозір учнів розвиває творче і критичне мислення- формує навички пошукової та дослідницької діяльностідає можливість організувати дистанційне навчання. Які мінуси можна перетворити на плюси?- погане матеріальне забезпечення - стимул до оновлень- недостатня комп'ютерна грамотність - стимул до самоосвіти (як для вчителів, так і для учнів)- сервіси англійською мовою - стимул до вивчення англійської мови- трудомістке заняття - в ході створення квесту можна черпати матеріал на майбутнє
Структура квесту. Елементи квесту Вступ (формулювання теми, опис головних ролей учасників, сценарій квесту, план роботи або огляд усного квесту)Центральне завдання (завдання, питання, на які учасники мають найти відповідь в межах самостійного дослідження, який підсумковий результат має бути досягнутий)Список інформаційних ресурсів, які можна використати під час досліджень, у тому числі ресурси Інтернет. Опис основних етапів роботи, керівництво до дії;Висновок (підсумки дослідження, питання для подальшого розвитку теми).
Етапи квесту: Визначення теми. Вчитель задає тему й створює проблемну ситуацію. Це найбільш відповідальний момент, тому що необхідно досить чітко й доступно визначити ролі учасників. Вербалізація завдання. Вчитель вербалізує конкретне завдання в рамках обраної теми, яке є зрозумілим, цікавим і здійсненним. При цьому він чітко визначає підсумковий результат роботи учнів. Підбір інтернет-ресурсів. Вчитель заздалегідь підбирає та пропонує учням список посилань на інтернет-ресурси (назви веб-сайтів із вказаними адресами та короткою анотацією).
Пошук інформації. Учні починають сам процес пошуку необхідної інформації в Інтернеті, користуючись при цьому описом процедури роботи (методичні рекомендації, розроблені викладачем), яку необхідно виконати кожному студентові самостійно. Презентація. Після цього учні повинні підготувати презентацію веб-квесту (результат – локальний веб-сайт на сервері навчального закладу чи Інтернет- сторінка), де доцільно повідомити тему, мету, засоби створення, використані інтернет-ресурси, перспективні напрями роботи над темою. Оцінка виконаної роботи. Критерії оцінки можуть бути різними (наприклад, за часом підготовки чи перегляду презентації, оригінальністю, інноваційністю і т.п.).
Загальні етапи квесту:1 етап: Вступ. Визначення:- теми,- категорії учасників, - типу квесту, - часу проведення, - платформи для проведення (якщо створюється веб-квест)2 етап: Сюжет.3 етап: Створення пошуково-творчих завдань відповідно до сюжету.4 етап: Створення критеріїв оцінювання відповідно до завдань.
5 етап: Розробка додаткових документів (за необхідністю): інструкції, список Інтернет-посилань, рекомендації, маршрутний лист, анкети реєстрації та ін.6 етап: Створення та заповнення платформи (якщо створюється веб-квест).7 етап: Реалізація квесту.8 етап: Висновок. Підведення підсумків, нагородження та ін.
Завдання квесту. Завдання квесту повинні:- продовжувати обраний сюжет- починатись з цікавої розповіді- розвивати логічне та критичне мислення,- бути цікавими,- відповідаючи на поставлене питання/завдання учні повинні дізнаватись про щось нове, отримувати нові навички тощо,- розвивати навички: аналізу, синтезу та оцінювання інформації- бути пошуковими.
Правила гри. Кожна команда отримує маршрутний лист, де позначені станції. Учасники пересуваються від станції до станції, на яких їх чекають чергові по станції із завданнями. На станціях команди виконують завдання. Чергові по станції слідкують за правильністю виконання і виставляють бали в маршрутний лист. Закінчується гра, коли всі команди пройдуть всі станції. Ведучий та його асистенти визначають переможця гри. Переможцем вважається команда, яка отримала максимальну кількість балів, а також додаються 5 балів команді, що прийшла першою.