Презентація "Підготовка до олімпіади з української мови та літератури 11 клас. Заняття 9. Завдання та відповіді. " Робота з обдарованими дітьми

Про матеріал
Презентація "Підготовка до олімпіади з української мови та літератури 11 клас. Заняття 9. Завдання та відповіді. " Робота з обдарованими дітьми
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготовка до олімпіади. Заняття 9 11 клас

Номер слайду 2

відповідно до вимог. Помірку: чому не є словосполученням?

Номер слайду 3

Номер слайду 4

11 клас Українська мова 1. Написати есе на тему:«Вікіпедія: простір необмежених можливостей чи прихованих обмежень?» (3 стор). Увести у текст тлумачення 3-х понять. 12б.+3б.=15б.

Номер слайду 5

2. Записати правильно слова. Зар(е, и)во, лавро/вишня, д..риген..ський, на/швидк (о, у) руч, матч/реванш, ковз..кий, по/совісті, ір..аціональний, сумовито/тривожний, з/боку/на/бік, пальто/максі, пот..м..яніти, без..ядерний, по/латині, усього/на/всього, чин/чином, мот..о, (Н, н)аціональний (У, у) ніверситет (К, к)иєво/(М, м)огилянська (А, а)кадемія, пр(е, и)осв..ящен..ий, цюри(х, с)ький.

Номер слайду 6

2. Зарево, лавровишня, диригентський, нашвидкуруч, матч-реванш, ковзкий, по совісті, ірраціональний, сумовито тривожний, з боку на бік, пальто максі, потьмяніти, без”ядерний, по-латині, усього-на-всього, чин чином, мотто, Національний університет «Києво-Могилянська академія», преосвященний, цюрихський.

Номер слайду 7

Троянська праця, Нитка Тантала, Ведмежа пісня, Сізіфів кінь, Аріаднина мова, Муки Езопа, Крокодиляча послуга, Лебедині сльози, Гераклова арфа, Еолові подвиги.3. Відновити первісну форму фразеологізмів із переплутаними компонентами. (Рід і число прикметників можна змінювати).

Номер слайду 8

3. Троянський кінь -  підступний дарунок ворогам, обманні дії, підступний вчинок. Аріаднина нитка - дороговказна нитка, керівна думка, спосіб, що допомагає вийти з скрутного положення, вирішити важке, запутане питання.ведмежа послуга - невміла послугасізіфова праця - це безплідна, важка, нескінченна, а то й зовсім непотрібна праця.муки Тантала - нестерпне страждання від усвідомлення близькості, бажаної мети і неможливості її досягти. Езопова мова - замаскований спосіб думок з натяками, недомовками (інакомовлення, алюзії, іронії, алегорії) задля уникнення цензурних чи будь-яких інших заборонкрокодилячі сльози - удаване, нещире співчуття кому-небудь з приводу чого-небудь.лебедина пісня - останній прояв таланту; останній вчинок у житті. Гераклові подвиги - символ велетенської сили, нездоланності Еолова арфа - душа людини, яка відзивається на всі враження життя. дуже чутлива, вразлива людина

Номер слайду 9

4. Виконати завдання.4.1. Від прикметників утворити ступені порівняння (вищий і найвищий, просту і складену форми): низький, високий. 4.2. Пояснити значення слів: наступальний-наступний, тактичний – тактовний. 4.3. Узгодити числівники з іменниками: погодитися з 237 (студент), 195 (пасажирами). Числівники записати словами.

Номер слайду 10

5. Чому в слові ризький пишемо м’який знак, а в слові різкий – ні ?

Номер слайду 11

У слові ризький, прикметниковий суфікс зьк, тому пишемо.

Номер слайду 12

6. Відредагуйте речення1. Нам ніщо не мішало зустрітись в другий раз.2. На протязі уроку ми слухали розповідь учителя.3. Моя пропозиція, я рахую, являється самою гарною.4. Рекомендую прийняти участь у слідуючих міроприємствах.5. Так як оратор не додержувався регламенту, то голова зборів позбавив його слова.

Номер слайду 13

7. До поданих запозичених слів доберiть українськi вiдповiдники. Менеджмент, біографія, гуманність, рентабельний, дистриб’ютор, фундатор, економний, дистанція, компенсація, шоу.

Номер слайду 14

Менеджмент – керівництво, управління біографія - життєпис гуманність - людяність рентабельний - прибутковий, доцільний. дистриб’ютор - постачальник фундатор - засновник, основоположник економний – ощадливий, бережливий дистанція - відстань компенсація – відшкодування шоу – видовище, вистава, дійство.

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Українська література 11 клас. Українська література. Зробити ідейно-художній аналіз поезії. ( Визначити тему, головну думку, художні засоби, особливість змалювання ліричного героя.) З кохання плакав, я ридав.(Над бором хмари муром!)Той плач між нею, мною став – (Мармуровим муром…)Пливуть молитви угорі.(Вернися з сміхом-дзвоном!)Спадає лист на вівтарі –(Кучерявим дзвоном…)Уже десь випали сніги.(Над бором хмари муром!)Розбиті ніжні вороги – (Мармуровим муром…)Самотна ти, самотний я. (Весна! – світанок! – вишня!)Обсипалась душа твоя – (Вранішняя вишня…) ( П. Тичина)

Номер слайду 17

2. Відповісти на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.2.1. Про кого Василь Стус написав наукову роботу «Феномен доби, або Сходження на Голгофу слави»? 2.2. Із яким запахом асоціюється рідний дім у спогадах головного героя новели М. Хвильового «Я (Романтика)»? 2.3. Імпресіонізм це…...

Номер слайду 18

3. З яким твором та якого письменника пов’язані цей малюнок та світлина? Обгрунтуйте. (5-7 речень)

Номер слайду 19

2. Який стиль проголосив Микола Хвильовий як найбільш перспективний стиль в літературі?

Номер слайду 20

2. «Романтика вітаїзму».

Номер слайду 21

3. Про кого сказав Микола Жулинський: «Поет удосконалює поетику образного зіткнення смислових контрастів і антитез, довірливо, акварельно чисто передає психологічні стани…»

Номер слайду 22

3. Про Є. Плужника.

Номер слайду 23

4. Авангардний напрям, назва якого в перекладі з латини – майбутнє.

Номер слайду 24

4. Футуризм.

Номер слайду 25

5. Назвіть канонічну віршовану форму, якою найчастіше послуговувався М. Рильський?

Номер слайду 26

5. Сонет.

Номер слайду 27

6. Який твір і якого письменника першої третини ХХ століття вважається одним із перших взірців української урбаністичної прози?

Номер слайду 28

6. «Місто» В. Підмогильного.

Номер слайду 29

7. До якого літературного напряму належить вірш, що починається словами «Осте сте бі бо бу»?

Номер слайду 30

7. Футуризм.

Номер слайду 31

8. Назвіть твір та його автора, послуговуючись художніми деталями: простір блакитно-білий, дух ширококрилий, спогад нерозумно-милий, янголи нам свічі засвітили.

Номер слайду 32

8. «Солодкий світ» М. Рильського.

Номер слайду 33

ІІІ. На основі особливостей художнього стилю запропонованого уривка заповніть паспорт творуІ я вас поведу до світлої мети – тропа веде до неї. Що тут тропа лежить, про це я знав ще змалку. Мені казав один мандрівець, що той, хто вперше йшов по ній, щоб не згубить її, ішов і сіяв мак червоний. І я дві квітки сам знайшов. Автор. Назва. 2. Художній напрям. Течія. 3. Жанр. 4. Тема. 5. Ідея. 6. Образи. 7. Проблематика.

pptx
Додано
2 грудня 2022
Переглядів
663
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку