Проект-програма підготовки дитини старшого дошкільного віку до школи
Номер слайду 2
Ваша дитина старший дошкільник? Ви хочете підготувати її до школи? Але не знаєте, з чого почати?
Номер слайду 3
Найперше і найголовніше: оцініть реальні можливості вашої дитини! Кожна дитина індивідуальна і неповторна, вам залишається лише визначити напрямок розвитку тих сторін особистості, які цього потребують.
Номер слайду 4
Фундаментом підготовки дитини до школи є її фізична готовність
Номер слайду 5
Вправи для фізичної підготовки дітей перед школою:- відбивання та ловіння м’яча від стінки (для розвитку м’язів руки);- стрибки через скакалку та в довжину з місця (для розвитку м’язів ніг);- віджимання від стінки, підлоги (для розвитку сили м’язів спини і живота)
Номер слайду 6
ПІДГОТОВКА РУКИ ДИТИНИ ДО ПИСЬМА:«БУДУ ВПРАВНИМ МУЗИКАНТОМ»- імітація гри на різних музичних інструментах (піаніно, скрипка, гітара, балалайка, бубон, флейта, сопілка, баян).«ПАЛЬЧИКИ КРОКУЮТЬ» – імітація рухів для вимірювання довжини стола.«УПІЙМАЮ – НЕ ВПУЩУ» – захопити і утримувати пальчиками будь-який предмет, іграшку.«ПІДЙОМНИЙ КРАН» – перенести будь-який предмет кінчиками пальців з одного місця на інший.«НАНИЖУНАМИСТЕЧКО» – нанизати на ниточку намистинки.«УМІЛІРУЧКИ» – імітація рухів , які виконуються під час певної роботи ( як бабуся ліпить вареники, як дідусь пиляє дрова, як мама пришиває ґудзик, як тата керує машиною).«ПАЛЬЧИКИ ТАНЦЮЮТЬ» – імітація пальчиками танцювальних рухів на столі
Номер слайду 7
Критерії фізичної готовності:дитина дотримується режиму дня ( вчасно прокидається, спить 8-10 год. на добу, робить ранкову зарядку, самостійно їсть);дитина самостійно одягається, ходить до туалету;дитина може підняти свій рюкзак і носити його зі школи додому;дитина бігає, стрибає, займається спортом із задоволенням
Номер слайду 8
Мотиваційна підготовка:діти мріють стати школярами, їх приваблюють її атрибути, але повністю ще не розуміють, що це таке (зовнішня мотивація);діти прагнуть вчитися, що виражається в пізнавальному інтересіМотивуюча вправа «Збери портфель» Почати краще десь за 3-4 місяці до того моменту, як Ваша дитина піде до школи. Розкажіть, що там їй даватимуть домашні завдання і зараз необхідно трохи потренуватися. Щодня давайте малюкові невеликі завдання, в кінці кожного тижня підводите підсумок. Якщо малюк виконав все правильно, то на наступний день купите йому ручку, але тільки таку, яку захоче сама дитина. Наступного разу - олівці, потім - щоденник і т.д. Поясніть, що коли малюк збере собі портфель до школи, тоді він і зможе стати справжнім УЧНЕМ! Вправа «Придумай історію»Розвиває логічне мислення і фантазію. Викладіть перед дитиною в логічній послідовності картинки (бажано з зображеннями, пов'язаними з навчанням). Тепер розкажіть їй історію за даними картками. Слідкуйте, щоб розповідь була мотивуючою до навчання. Наступного разу розкладіть перед дитиною інші картки і дайте завдання самій придумати історію.
Номер слайду 9
Вольова готовність: дитина починає себе свідомо контролювати, управляти своїми внутрішніми і зовнішніми діями і поведінкою загалом ( розуміє, що їй доведеться виконувати вимоги вчителя)
Номер слайду 10
Соціальна готовність: Набуття дитиною нового соціального статусу школяра, що в подальшому впливає на відносини дитини з батьками, однолітками, іншими дітьми.
Номер слайду 11
Інтелектуальна підготовленість. Які базові знання, якими повинен володіти майбутній першокласник?1. Рахувати від 0 до 10 (і в зворотному порядку).2. Здійснювати найпростіші математичні операції в межах 10 (складати, віднімати).3. Знати назви основних геометричних фігур (коло, квадрат, прямокутник, овал, трикутник, ромб) і вміти їх відтворити.4. Знати букви алфавіту.5. Знати казки, вірші, приказки, загадки.6. Мати базові уявлення про природні явища, місяці і пори року, днями тижня.7. Мати базові просторові уявлення (право/ліво, верх/низ)..8. Вміти копіювати з зразка (діяти за зразком).9. Вміти класифікувати, узагальнювати, відкидати зайве.
Номер слайду 12
Вправа «Що змінилося?»Для розвитку пам'яті та уваги. Викладіть перед дитиною в один ряд кілька іграшок (почніть з п'яти). Нехай вона запам'ятає, що перед нею лежить, і в якому порядку. Потім попросіть дитину відвернутися. Поміняйте іграшки місцями. Тепер нехай малюк поверне все на місце. Вправа «Викресли зайву цифру»Розвиває увагу, пам'ять і логічне мислення. Запропонуйте аркуш паперу, де написані групи цифр, наприклад «1873 56234 516784 876867». Поставте задачу: викреслити всі цифри «1». Наступного разу нехай дитина викреслює вже дві цифри і т. Д. Вправа «Зачаровані слова»Допомагає розвивати фонетичний слух. Розкажіть казку про те, що в замку злої чаклунки в полоні перебувають слова. Щоб їх звільнити, необхідно ці слова розчаклувати. Для цього дитина повинна кожне з них назвати по звуках. У дитини буде всього три спроби на порятунок одного слова. Далі розкажіть, що таке звуки на прикладі простого слова, наприклад, «мама». При цьому стежте, щоб ви називали не правильну вимову букв, а їх фонетичне звучання, тобто не «ем», а «м».
Номер слайду 13
Шановні батьки! Головна порада: не перевантажуйте дітей навчанням, обов’язками та вимогами, адже це їхнє дитинство і воно в них одне!