Рекомендації вчителю щодо подолання песимістичного настрою учня.
Вправа спрямована на формування позитивного мислення
Вправа «Маска»
Обладнання : набори розрізаних картинок (формою як пазли) за кількістю груп та набори масок з написами « Посміхайся мені», «Будь злим», «Ігноруй мене», «Говори зі мною ніби я немовля», «Хвали мене», «Жалій мене», «Кажи мені , що я невдаха».
Ведучий об‘єднує учасників у підгрупи по 5-7 осіб. Кожному одягає маску з написом таким чином, щоб той не бачив,що на ній написано. Після цього кожній групі дається 10 хв.Скласти картинку з пазлів , але під час роботи звертатися до учасників групи так, як написано на кожній масці. Через 10 хв. Відбувається обговорення вправи за такими питаннями:
Чи сподобалось вам, як з вами спілкувались під час роботи?
Чи у реальному житті бувають маски?
Чи впливає наявність подібних масок на спілкування?
Чи легко позбутися маски? Як можна це зробити?
Під час обговорення зазвичай висновується, що у реальному житті бувають маски, яких нелегко позбутися. І напевно кожен у своєму житті зустрічався з таким висловлюванням що: «думки матеріалізуються». А якщо завжди перебувати у пригніченому стані завжди бути чимось незадоволеним, то і наші думки будуть відповідними. І чим довше ми знаходимось у такому стані, затягується наша депресія, тим більше шансів, що все негативне найшвидше буде матеріалізовуватись. А ось позитивний настрій навпаки налаштовує нас в першу чергу і також події на мажорний лад. Тому гарний настрій «розгортає» події так, що вони матеріалізуються у легкій формі.