Презентація "Площі бічної та повної поверхонь конуса".

Про матеріал
Презентація використовується при вивченні теми "Площі бічної та повної поверхонь конуса", рівень стандарту. Це дозволяє підвищити ефективність уроку, забезпечити такі умови, за яких всі учні залучаються до активної навчальної діяльності; допомагає утримувати увагу учнів, викликає інтерес та зацікавленість.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок геометрії в групі № 47 ІІІ курсу. Підготувала викладач вищої кваліфікаційної категорії Ющенко Л. Ф

Номер слайду 2

Девіз уроку: Не просто слухати, а чути. Не просто дивитися, а бачити. Не просто розмовляти, а діло творити. Не просто відповідати, а міркувати, Дружно і плідно працювати.

Номер слайду 3

Самостійна робота{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}12345{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}67891011121314

Номер слайду 4

1. На якому з малюнків зображено конус? ЛАКМПОЗУ

Номер слайду 5

2-6. Укажіть елементи конуса.{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}2. SЩТвірна 3. SОІРадіус основи4. SAЛВершина5. ОAКХорда6. SABМАпофема  ПОсьовий переріз  Б:)  ОВисота

Номер слайду 6

7. Що є основою конуса?АОЬЛТУ

Номер слайду 7

8. Яка з даних фігур є осьовий переріз конуса?ПЛВДКС

Номер слайду 8

9. Яке зображення є розгорткою конуса?ОЛСАЕ

Номер слайду 9

10-14. Установіть відповідність.{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}10.𝐜𝟐=𝐚𝟐+𝐛𝟐 НРадіус круга11.𝐒=𝛑𝐑𝟐 ПТеорема Вієта12. С=𝟐𝛑𝐫ХПлоща круга13.𝐫=𝐝𝟐 РТеорема Піфагора14.𝐝=𝟐𝐫КЩось гарненьке  ОДовжина кола  ЬДіаметр круга{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}10. НРадіус круга11. ПТеорема Вієта12. ХПлоща круга13. РТеорема Піфагора14. КЩось гарненьке  ОДовжина кола  ЬДіаметр круга

Номер слайду 10

1. На якому з малюнків зображено конус? ЛАКМПОЗУ1-П

Номер слайду 11

2-6. Укажіть елементи конуса.{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}2. SЩТвірна 3. SОІРадіус основи4. SAЛВершина5. ОAКХорда6. SABМАпофема  ПОсьовий переріз  Б:)  ОВисота2-Л3-О4-Щ5-І6-П

Номер слайду 12

7. Що є основою конуса?АОЬЛТУ7-О

Номер слайду 13

8. Яка з даних фігур є осьовий переріз конуса?ПЛВДКС8-В

Номер слайду 14

9. Яке зображення є розгорткою конуса?ОЛСАЕ9-Е

Номер слайду 15

10-14. Установіть відповідність.{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}10.𝐜𝟐=𝐚𝟐+𝐛𝟐 НРадіус круга11.𝐒=𝛑𝐑𝟐 ПТеорема Вієта12. С=𝟐𝛑𝐫ХПлоща круга13.𝐫=𝐝𝟐 РТеорема Піфагора14.𝐝=𝟐𝐫КЩось гарненьке  ОДовжина кола  ЬДіаметр круга{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}10. НРадіус круга11. ПТеорема Вієта12. ХПлоща круга13. РТеорема Піфагора14. КЩось гарненьке  ОДовжина кола  ЬДіаметр круга10-Р11-Х12-О13-Н14-Ь

Номер слайду 16

Самостійна робота{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}12345 ПЛОЩІ{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}67891011121314 ПОВЕРХОНЬ

Номер слайду 17

Площі бічної та повної поверхонь конуса. Мета уроку: домогтися засвоєння формул для обчислення площ бічної та повної поверхонь конуса; сформувати вміння розв’язувати задачі, що передбачають застосування формул для обчислення площ бічної та повної поверхонь конуса.

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Конусоподібну палатку висотою 2,4 м і діаметром основи 1,4 м вкрито тканиною. Скільки квадратних метрів тканини пішло на палатку?Задача 1

Номер слайду 20

Площа бічної поверхні конуса у скільки разів менша від площі круга радіуса 𝒍, у скільки разів 𝟐𝝅𝒓 менше від 𝟐𝝅𝒍. Тому 𝑺біч:𝝅𝒍𝟐=𝟐𝝅𝒓:𝟐𝝅𝒍, звідки 𝑺біч=𝝅𝒓𝒍 

Номер слайду 21

𝑆𝑛=𝑆біч+𝑆осн 𝑆осн=𝜋𝑟2 𝑆𝑛=𝜋𝑟𝑙+𝜋𝑟2=𝜋𝑟𝑙+𝑟 𝑆𝑛=𝜋𝑟𝑙+𝑟 

Номер слайду 22

Конусоподібну палатку висотою 2,4 м і діаметром основи 1,4 м вкрито тканиною. Скільки квадратних метрів тканини пішло на палатку?Задача 1

Номер слайду 23

Конусоподібну палатку висотою 2,4 м і діаметром основи 1,4 м вкрито тканиною. Скільки квадратних метрів тканини пішло на палатку?Задача 1 Розв'язування Які елементи конуса вам відомі?Висота та діаметр. Що необхідно знайти?Площу бічної поверхніЗа допомогою якої формули знайдемо площу бічної поверхні конуса?𝑺біч=𝝅𝒓𝒍 Побудуйте малюнок.

Номер слайду 24

Чому дорівнює радіус конуса?𝒓= 𝟏𝟐 𝒅 Як знайти твірну конуса? за теоремою Піфагора. Знайдіть твірну конуса. Із трикутника SOA (∠ SOA = 90°) отримаємо за теоремою Піфагора: ℓ = SA = 𝑺𝑶𝟐+𝑶𝑨𝟐, ℓ = 𝟓,𝟕𝟔+𝟎, 𝟒𝟗 = 𝟔,𝟐𝟓=𝟐,𝟓 м. Знайдіть бічну поверхню конуса. 𝐒біч=𝛑𝒓𝓵, тоді 𝐒біч=𝟑,𝟏𝟒·𝟎,𝟕·𝟐,𝟓≈𝟓,𝟒𝟗𝟓 м𝟐. Запишіть відповідь. Відповідь: ≈ 5,495 м𝟐. 

Номер слайду 25

Трубочки мають форму конуса. Яким буде діаметр цього конуса, якщо довжина трубочки (твірна конуса) – 14 см, і твірна нахилена до основи під кутом  60º? Скільки потрібно матеріалу, щоб обгорнути одну трубочку повністю (конус), якщо шви і відходи не враховувати? Задача 2 Запишіть коротко умову задачі. Запишіть формулу для обчислення площі повної поверхні конуса. Чому дорівнює кут між твірною та висотою конуса?Знайдіть радіус конуса, використовуючи властивість прямокутного трикутника з кутом 30°. Знайдіть Sп Яким буде діаметр даного конуса?Запишіть відповідь.

Номер слайду 26

Запишіть коротко умову задачі. Дано: 𝒍=𝑺𝑨=𝟏𝟒см;∠𝑺𝑨𝑶=𝟔𝟎°. 𝑺𝒏−?  Запишіть формулу для обчислення площі повної поверхні конуса. Sп = π𝒓 (ℓ+𝒓),  Чому дорівнює кут між твірною та висотою конуса? Із трикутника 𝑺𝑶𝑨:∠𝑺𝑶𝑨=𝟗𝟎°,∠𝑺𝑨𝑶=𝟔𝟎° (за умовою), тоді ∠𝑨𝑺𝑶=𝟑𝟎°.  Знайдіть радіус конуса, використовуючи властивість прямокутного трикутника з кутом 𝟑𝟎°. 𝒓=𝟏𝟐𝒍=𝟏𝟒:𝟐=𝟕 см Знайдіть Sп 𝑺𝒏=𝝅∙𝟕𝟏𝟒+𝟕=𝟏𝟒𝟕𝝅 =𝟏𝟒𝟕∙𝟑,𝟏𝟒≈𝟒𝟔𝟐 см𝟐 Яким буде діаметр даного конуса?𝑨𝑩=𝒅=𝟐𝑹=𝟏𝟒 см Запишіть відповідь. Відповідь: ≈𝟒𝟔𝟐 см𝟐, 𝟏𝟒 см  

Номер слайду 27

Розв’яжіть задачу № 789, заповнив пропуски. Дано: конус; SA- … = 2 см; ∠… = 60° . Знайти: … - ?Розв’язок: Із трикутника SOA : ∠ SOA = … , ∠ … = 60° (за умовою), тоді ∠ … = 30°, тобто …= 12𝑆𝐴; тоді SA - 12 SA= … , SA=4 см. Отже SO= 12 SA= … см. За теоремою Піфагора: 𝐴𝑂=𝑆𝐴2−…2=16−… =12=23 (см). Відомо, що 𝑆б.п=𝜋…𝑙,  тоді 𝑆б.п=𝜋…4= …3𝜋 см2 Відповідь: … . 

Номер слайду 28

Розв’яжіть задачу № 789, заповнив пропуски. Дано: конус; SA-  𝑺𝟎  = 2 см; ∠… = 60° . Знайти: … - ?Розв’язок: Із трикутника SOA : ∠ SOA = … , ∠ … = 60° (за умовою), тоді ∠ … = 30°, тобто …= 12𝑆𝐴; тоді SA - 12 SA= … , SA=4 см. Отже SO= 12 SA= … см. За теоремою Піфагора: 𝐴𝑂=𝑆𝐴2−…2=16−… =12=23 (см). Відомо, що 𝑆б.п=𝜋…𝑙,  тоді 𝑆б.п=𝜋…4= …3𝜋 см2 Відповідь: … . 

Номер слайду 29

Розв’яжіть задачу № 789, заповнив пропуски. Дано: конус; SA-  𝑺𝟎  = 2 см; ∠ASO = 60° . Знайти: … - ?Розв’язок: Із трикутника SOA : ∠ SOA = … , ∠ … = 60° (за умовою), тоді ∠ … = 30°, тобто …= 12𝑆𝐴; тоді SA - 12 SA= … , SA=4 см. Отже SO= 12 SA= … см. За теоремою Піфагора: 𝐴𝑂=𝑆𝐴2−…2=16−… =12=23 (см). Відомо, що 𝑆б.п=𝜋…𝑙,  тоді 𝑆б.п=𝜋…4= …3𝜋 см2 Відповідь: … . 

Номер слайду 30

Розв’яжіть задачу № 789, заповнив пропуски. Дано: конус; SA-  𝑺𝟎  = 2 см; ∠ASO = 60° . Знайти: 𝑺б - ?Розв’язок: Із трикутника SOA : ∠ SOA = … , ∠ … = 60° (за умовою), тоді ∠ … = 30°, тобто …= 12𝑆𝐴; тоді SA - 12 SA= … , SA=4 см. Отже SO= 12 SA= … см. За теоремою Піфагора: 𝐴𝑂=𝑆𝐴2−…2=16−… =12=23 (см). Відомо, що 𝑆б.п=𝜋…𝑙,  тоді 𝑆б.п=𝜋…4= …3𝜋 см2 Відповідь: … . 

Номер слайду 31

Розв’яжіть задачу № 789, заповнив пропуски. Дано: конус; SA-  𝑺𝟎  = 2 см; ∠ASO = 60° . Знайти: 𝑺б - ?Розв’язок: Із трикутника SOA : ∠ SOA = 90°, ∠ … = 60° (за умовою), тоді ∠ … = 30°, тобто …= 12𝑆𝐴; тоді SA - 12 SA= … , SA=4 см. Отже SO= 12 SA= … см. За теоремою Піфагора: 𝐴𝑂=𝑆𝐴2−…2=16−… =12=23 (см). Відомо, що 𝑆б.п=𝜋…𝑙,  тоді 𝑆б.п=𝜋…4= …3𝜋 см2 Відповідь: … . 

Номер слайду 32

Розв’яжіть задачу № 789, заповнив пропуски. Дано: конус; SA-  𝑺𝟎  = 2 см; ∠ASO = 60° . Знайти: 𝑺б - ?Розв’язок: Із трикутника SOA : ∠ SOA = 90°, ∠ ASO = 60° (за умовою), тоді ∠ … = 30°, тобто …= 12𝑆𝐴; тоді SA - 12 SA= … , SA=4 см. Отже SO= 12 SA= … см. За теоремою Піфагора: 𝐴𝑂=𝑆𝐴2−…2=16−… =12=23 (см). Відомо, що 𝑆б.п=𝜋…𝑙,  тоді 𝑆б.п=𝜋…4= …3𝜋 см2 Відповідь: … . 

Номер слайду 33

Розв’яжіть задачу № 789, заповнив пропуски. Дано: конус; SA-  𝑺𝟎  = 2 см; ∠ASO = 60° . Знайти: 𝑺б - ?Розв’язок: Із трикутника SOA : ∠ SOA = 90°, ∠ ASO = 60° (за умовою), тоді ∠ 𝑺𝑨𝑶 = 30°, тобто …= 12𝑆𝐴; тоді SA - 12 SA= … , SA=4 см. Отже SO = 12 SA = … см. За теоремою Піфагора: 𝐴𝑂=𝑆𝐴2−…2=16−… =12=23 (см). Відомо, що 𝑆б.п=𝜋…𝑙,  тоді 𝑆б.п=𝜋…4= …3𝜋 см2 Відповідь: … . 

Номер слайду 34

Розв’яжіть задачу № 789, заповнив пропуски. Дано: конус; SA-  𝑺𝟎  = 2 см; ∠ASO = 60° . Знайти: 𝑺б - ?Розв’язок: Із трикутника SOA : ∠ SOA = 90°, ∠ ASO = 60° (за умовою), тоді ∠ 𝑺𝑨𝑶 = 30°, тобто 𝑺𝑶=12𝑆𝐴 ; тоді SA - 12 SA= … , SA=4 см. Отже SO = 12 SA = … см. За теоремою Піфагора: 𝐴𝑂=𝑆𝐴2−…2=16−… =12=23 (см). Відомо, що 𝑆б.п=𝜋…𝑙,  тоді 𝑆б.п=𝜋…4= …3𝜋 см2 Відповідь: … . 

Номер слайду 35

Розв’яжіть задачу № 789, заповнив пропуски. Дано: конус; SA-  𝑺𝟎  = 2 см; ∠ASO = 60° . Знайти: 𝑺б - ?Розв’язок: Із трикутника SOA : ∠ SOA = 90°, ∠ ASO = 60° (за умовою), тоді ∠ 𝑺𝑨𝑶 = 30°, тобто 𝑺𝑶=12𝑆𝐴 ; тоді SA - 12 SA= 2 , SA=4 см. Отже SO = 12 SA = … см. За теоремою Піфагора: 𝐴𝑂=𝑆𝐴2−…2=16−… =12=23 (см). Відомо, що 𝑆б.п=𝜋…𝑙,  тоді 𝑆б.п=𝜋…4= …3𝜋 см2 Відповідь: … . 

Номер слайду 36

Розв’яжіть задачу № 789, заповнив пропуски. Дано: конус; SA-  𝑺𝟎  = 2 см; ∠ASO = 60° . Знайти: 𝑺б - ?Розв’язок: Із трикутника SOA : ∠ SOA = 90°, ∠ ASO = 60° (за умовою), тоді ∠ 𝑺𝑨𝑶 = 30°, тобто 𝑺𝑶=12𝑆𝐴 ; тоді SA - 12 SA= 2 , SA=4 см. Отже SO = 12 SA = 2 см. За теоремою Піфагора: 𝐴𝑂=𝑆𝐴2−…2=16−… =12=23 (см). Відомо, що 𝑆б.п=𝜋…𝑙,  тоді 𝑆б.п=𝜋…4= …3𝜋 см2 Відповідь: … . 

Номер слайду 37

Розв’яжіть задачу № 789, заповнив пропуски. Дано: конус; SA-  𝑺𝟎  = 2 см; ∠ASO = 60° . Знайти: 𝑺б - ?Розв’язок: Із трикутника SOA : ∠ SOA = 90°, ∠ ASO = 60° (за умовою), тоді ∠ 𝑺𝑨𝑶 = 30°, тобто 𝑺𝑶=12𝑆𝐴 ; тоді SA - 12 SA= 2 , SA=4 см. Отже SO = 12 SA = 2 см. За теоремою Піфагора: 𝐴𝑂=𝑆𝐴2−𝑺𝑶2=16−… =12=23 (см). Відомо, що 𝑆б.п=𝜋…𝑙,  тоді 𝑆б.п=𝜋…4= …3𝜋 см2 Відповідь: … . 

Номер слайду 38

Розв’яжіть задачу № 789, заповнив пропуски. Дано: конус; SA-  𝑺𝟎  = 2 см; ∠ASO = 60° . Знайти: 𝑺б - ?Розв’язок: Із трикутника SOA : ∠ SOA = 90°, ∠ ASO = 60° (за умовою), тоді ∠ 𝑺𝑨𝑶 = 30°, тобто 𝑺𝑶=12𝑆𝐴 ; тоді SA - 12 SA= 2 , SA=4 см. Отже SO = 12 SA = 2 см. За теоремою Піфагора: 𝐴𝑂=𝑆𝐴2−𝑺𝑶2=16−𝟒 =12=23 (см). Відомо, що 𝑆б.п=𝜋…𝑙,  тоді 𝑆б.п=𝜋…4= …3𝜋 см2 Відповідь: … . 

Номер слайду 39

Розв’яжіть задачу № 789, заповнив пропуски. Дано: конус; SA-  𝑺𝟎  = 2 см; ∠ASO = 60° . Знайти: 𝑺б - ?Розв’язок: Із трикутника SOA : ∠ SOA = 90°, ∠ ASO = 60° (за умовою), тоді ∠ 𝑺𝑨𝑶 = 30°, тобто 𝑺𝑶=12𝑆𝐴 ; тоді SA - 12 SA= 2 , SA=4 см. Отже SO = 12 SA = 2 см. За теоремою Піфагора: 𝐴𝑂=𝑆𝐴2−𝑺𝑶2=16−𝟒 =12=23 (см). Відомо, що 𝑆б.п=𝜋𝒓𝑙,  тоді 𝑆б.п=𝜋…4= …3𝜋 см2 Відповідь: … . 

Номер слайду 40

Розв’яжіть задачу № 789, заповнив пропуски. Дано: конус; SA-  𝑺𝟎  = 2 см; ∠ASO = 60° . Знайти: 𝑺б - ?Розв’язок: Із трикутника SOA : ∠ SOA = 90°, ∠ ASO = 60° (за умовою), тоді ∠ 𝑺𝑨𝑶 = 30°, тобто 𝑺𝑶=12𝑆𝐴 ; тоді SA - 12 SA= 2 , SA=4 см. Отже SO = 12 SA = 2 см. За теоремою Піфагора: 𝐴𝑂=𝑆𝐴2−𝑺𝑶2=16−𝟒 =12=23 (см). Відомо, що 𝑆б.п=𝜋𝒓𝑙,  тоді 𝑆б.п=𝜋∙𝟐𝟑∙4= …3𝜋 см2 Відповідь: … . 

Номер слайду 41

Розв’яжіть задачу № 789, заповнив пропуски. Дано: конус; SA-  𝑺𝟎  = 2 см; ∠ASO = 60° . Знайти: 𝑺б - ?Розв’язок: Із трикутника SOA : ∠ SOA = 90°, ∠ ASO = 60° (за умовою), тоді ∠ 𝑺𝑨𝑶 = 30°, тобто 𝑺𝑶=12𝑆𝐴 ; тоді SA - 12 SA= 2 , SA=4 см. Отже SO = 12 SA = 2 см. За теоремою Піфагора: 𝐴𝑂=𝑆𝐴2−𝑺𝑶2=16−𝟒 =12=23 (см). Відомо, що 𝑆б.п=𝜋𝒓𝑙,  тоді 𝑆б.п=𝜋∙𝟐𝟑∙4= 83𝜋 см2 Відповідь: … . 

Номер слайду 42

Розв’яжіть задачу № 789, заповнив пропуски. Дано: конус; SA-  𝑺𝟎  = 2 см; ∠ASO = 60° . Знайти: 𝑺б - ?Розв’язок: Із трикутника SOA : ∠ SOA = 90°, ∠ ASO = 60° (за умовою), тоді ∠ 𝑺𝑨𝑶 = 30°, тобто 𝑺𝑶=12𝑆𝐴 ; тоді SA - 12 SA= 2 , SA=4 см. Отже SO = 12 SA = 2 см. За теоремою Піфагора: 𝐴𝑂=𝑆𝐴2−𝑺𝑶2=16−𝟒 =12=23 (см). Відомо, що 𝑆б.п=𝜋𝒓𝑙,  тоді 𝑆б.п=𝜋∙𝟐𝟑∙4= 83𝜋 см2 Відповідь: 8𝟑𝝅 см𝟐. 

Номер слайду 43

Домашнє завдання Г. П. Бевз «Математика 11 клас». § 21 сторінка 191 Розв’язати вправи № 788, № 803(а). Практичне додаткове завдання. 

Номер слайду 44

Дякую за урок!!!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Константинова Олена Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Якименко Оксана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Нижборська Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
27 січня 2020
Переглядів
4300
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку