Історія виникнення поняття відсотка Процент (відсоток) – від латинського слова «pro centum» - сота частина , означає «за сотню» або «зі ста» . Відсотки виражають цілі частини чисел в одних і тих же сотих часках , тому їх використання дуже зручне на практиці . Знак «%» походить від італійського слова cento ( сто ) , яке в процентних розрахунках часто писалося писалося скорочено cto . процент ? відсоток ? походить від італійсь
Відсотки і одиниці вимірювання. Знак відсотка не є скороченням одиниці вимірювання : n% від певної величини маємо одиницю вимірювання тієї ж величини .1% метра = 10 сантиметрів ;1% кілограма = 10 грам ;1% тонни = 1 центнер ;1% години = 36 секунд ;1% літра = 10 мілілітрів ;1% гривні = 1 копійка ;1% гектара = 1 ар .
Розв’язати задачу : Задача Сплав золота та срібла містить 36% золота. Скільки золота міститься у сплаві масою 25 грам? І спосіб: 36% = 0,36 ; 25г · 0,36 = 9г. ІІ спосіб : 25г : 100 36 = 9г ІІІ спосіб: 25 : 100 = х : 36 ; х= 36 · 25 : 100 ; х = 9 Відповідь : Сплав містить 9 грам золота .
Задача Безу Задача Дехто купив коня і через деякий час продав його за 24 пістолі . При продажу він втратив скільки відсотків , скільки коштував його кінь. Питання : за яку суму він купив коня ?Розв’язання Нехай він купив коня за х пістолів . З умови складемо рівняння : (х · Х100 = 𝑥2100); х - 𝑥2100 = 24𝑥2 - 100 х + 2400 = 0 ; х = 60 або х = 40 . Відповідь : Кінь коштує або 60 пістолів або 40 .
Треба скласти та обчислити відношення цих величин ,результат помножити на 100 і в кінці приписати знак відсотків . Приклад . Знайти відсоткове відношення двох чисел 8 і 32. 8 : 32 = 0,25 х 100 = 25 % . Задача .Із 400 кг молока одержали 84 кг вершків. Скільки відсотків молока становлять вершки ?84 : 400 = 0,21 х 100 = 21%Відповідь :вершки становлять 21% свіжого молока . Як знайти відсоткове відношення двох величин?
Як знайти зміну величини у відсотках ?Треба обчислити на скільки одиниць збільшилась або зменшилась величина і скільки відсотків становить зміна величини від її початкового значення . Приклад . Знайти зміну величини від 250 до 300 у відсотках . 300 – 250 = 50 ; 50 : 250 = 0,2 х100% = 20%
Розв’язати задачу : Задача Ціна на автомобіль спочатку підвищилась на 20% , а потім знизилась на 20% . Як змінилась ціна на автомобіль після цих двох переоцінок ? Розв’язання Початкова ціна х грн , ціна після підвищення 1,2 х грн – 100% ,ціна після зниження у грн – 80% . 1) у = 1,2 х · 80100 = 0,96 (грн) 2) х – 0,96х = 0,04х , що становить 4% . Відповідь : ціна знизилась на 4% .
Список використаних джерел . Мерзляк А. Г. Математика : підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів. - Х.: Гімназія , 2005. – 288 с. Янченко Галина, Кравчук Василь: підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів .- Т. Підручники і посібники ,2006–772 с В . Кравчук ,М. Підручна,Г. Янченко : підручник. Для 9 класу класу загальноосвітніх навчальних закладів .- Т. Підручники і посібники ,2009–256 с uk.wikipedia.org/wiki/ Відсотки..