Відомий філософ досократського періоду, математик, астроном Фалес Мілетський одного разу зауважив: «Блаженство тіла полягає в здоров'ї, а блаженство розуму – у знанні». Ці слова ми візьмемо за епіграф нашого уроку.
«Подібні трикутники. Ознаки подібності трикутників»Підготувала Грамажора Х. В.
Номер слайду 2
«Блаженство тіла полягає в здоров'ї, а блаженство розуму – у знанні.» Фале́с Міле́тський (давньогрецький філософ досократського періоду, математик, астроном, засновник іонійської школи натурфілософії, купець і політичний діяч.)
Номер слайду 3
II. Актуалізація опорних знань• Що називається відношенням двох чисел? 1 Чи вірні рівності: 3/5 = 6/25; 3/5 = 0,6; 0,8 / 3 = 8/3; 15/10 = 25/20?2• Кожне із записаних рівностей є рівність двох відношень. Як називається ця рівність? 3• У пропорції вкажіть крайні і середні члени: 8/3 = 5/30; 12 / 0,2 = 30 / 0,5.4(частка двох чисел)(ні; так;ні;ні)(пропорція)
Номер слайду 4
• Сформулюйте основну властивість пропорції. 5• Чи вірні пропорції 8/3 = 5/30; 12 / 0,2 = 30 / 0,5?6(добуток крайніх членів пропорції дорівнює добутку її середніх членів.)(Ні;так)
Номер слайду 5
ІІI. Мотивація навчальної діяльностіПодібність навколо нас
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Тема уроку: «Подібні трикутники. Ознаки подібності». IV. Засвоєння знань. Означення. Два трикутники називаються подібними, якщо кути одного з них відповідно дорівнюють кутам іншого і відповідні сторони цих трикутників пропорційні:𝐴𝐵𝐴1𝐵1=𝐵𝐶𝐵1𝐶1=𝐴𝐶𝐴1𝐶1 або 𝐴𝐵:𝐵𝐶:𝐴𝐶=𝐴1𝐵1: 𝐵1𝐶1: 𝐴1𝐶1.
Номер слайду 8
ΔАВС ~ ΔА 1 В 1 С 1 A = A1 B = B1, C = C1; Число k—коефіцієнт подібності, а ~ це знак подібності
Номер слайду 9
Ознаки подібності трикутників. Теорема (Перша ознака подібності трикутників) . Якщо два кути одного трикутника відповідно дорівнюють двом кутам іншого, то такі трикутники подібні. Якщо ∠B= ∠E і ∠C= ∠F, тоді ΔABC∼ΔDEF.
Номер слайду 10
Теорема (Друга ознака подібності трикутників) Якщо дві сторони одного трикутника пропорційні двом сторонам іншого трикутника і кути, утворені цими сторонами рівні, то такі трикутники подібні. Якщо AB/DE=AC/DF і ∠A= ∠D, тоді ΔABC∼ΔDEF.
Номер слайду 11
Теорема (Третя ознака подібності трикутників) . Якщо три сторони одного трикутника пропорційні трьом сторонам іншого, то такі трикутники подібні. Якщо AB/DE=BC/EF=AC/DF, тоді ΔABC∼ΔDEF.
Номер слайду 12
V. Формування первинних умінь. Виконання усних вправ«Спіймай помилку»1. Трикутник АВС і трикутник з вершинами D, E, F подібні, причому 𝐴𝐵𝐸𝐹=𝐵𝐶𝐹𝐷=𝐴𝐶𝐸𝐷. Закінчіть запис ∆𝐴𝐵𝐶∼∆…∆𝐴𝐵𝐶∼∆𝐷𝐸𝐹 (∆𝐴𝐵𝐶∼∆𝐸𝐹𝐷) 2. Чи можуть бути подібними прямокутний і тупокутний трикутники?Так. ( Ні, бо в прямокутному і тупокутному трикутниках не можуть бути рівними всі кути)3. Два трикутники подібні з коефіцієнтом 0,25. У скільки разів сторони одного трикутника більші за відповідні сторони іншого? Сторони одного трикутника в 25 разів більші за сторони іншого.( У 4 рази сторони одного трикутника більші за відповідні сторони іншого трикутника)
Номер слайду 13
Розв’язання. X=12см, y=14см, z=16см . Задачі за готовими малюнками.8 cм7 cм6 cмzху. С1 В1 А1 СВА 1
Номер слайду 14
X=21 см. Y=24 см8 cм7 cм6 cму см18 смх см. С1 В1 А1 СВА
Номер слайду 15
Номер слайду 16
IV. Розв’язування задач. ЗНО 2009 р
Номер слайду 17
Задача. Які завбільшки повинні бути букви на класній дошці, щоб учні, сидячи за партами, бачили їх так само виразно, як букви в своїх книжках (на відстані 25см від ока)? Відстань від парт до дошки взяти 5м. Ширина букви в книжці дорівнює 1мм. O25см. BA1 мм5 мx. B1 A1
Номер слайду 18
2. Розв’язуємо задачі в групах. Завдання для І, III груп. За допомогою фотографії виміряти висоту вежі(довжина основи 7 метрів) Розв'язання.7 метрів. Висота вежі відноситься до довжини основи так як висота трикутника на фото до основи трикутника. Нехай х- висота вежі,то . Відповідь: 28 м.
Номер слайду 19
Завдання для ІІ, IV груп. За допомогою фотографії виміряти висоту вежі.15 метрів Розв'язання. Висота вежі відноситься до довжини основи так як висота трикутника на фото до основи трикутника. Нехай х- висота вежі, то . Відповідь: 56 м.
Номер слайду 20
Також існує історичний факт, що Фалес вимірював висоту піраміди за допомогою жердини ,не в найпростішому випадку, коли довжина тіні вертикально поставленої віхи дорівнює довжині самої віхи, а в загальному, скориставшись методом встановлення пропорційного відношення між трьома величинами, які можна виміряти, і шуканою величиною – висотою піраміди.
Номер слайду 21
VІ. Підведення підсумків урокуІнтерактивна вправа «Результат»Учні по черзі закінчують реченнясьогодні я на уроці повторив….сьогодні я на уроці я навчився…мені необхідно попрацювати над…. Найважчим для мене було…