II. Актуалізація опорних знань• Що називається відношенням двох чисел? 1 Чи вірні рівності: 3/5 = 6/25; 3/5 = 0,6; 0,8 / 3 = 8/3; 15/10 = 25/20?2• Кожне із записаних рівностей є рівність двох відношень. Як називається ця рівність? 3• У пропорції вкажіть крайні і середні члени: 8/3 = 5/30; 12 / 0,2 = 30 / 0,5.4(частка двох чисел)(ні; так;ні;ні)(пропорція)
V. Формування первинних умінь. Виконання усних вправ«Спіймай помилку»1. Трикутник АВС і трикутник з вершинами D, E, F подібні, причому 𝐴𝐵𝐸𝐹=𝐵𝐶𝐹𝐷=𝐴𝐶𝐸𝐷. Закінчіть запис ∆𝐴𝐵𝐶∼∆…∆𝐴𝐵𝐶∼∆𝐷𝐸𝐹 (∆𝐴𝐵𝐶∼∆𝐸𝐹𝐷) 2. Чи можуть бути подібними прямокутний і тупокутний трикутники?Так. ( Ні, бо в прямокутному і тупокутному трикутниках не можуть бути рівними всі кути)3. Два трикутники подібні з коефіцієнтом 0,25. У скільки разів сторони одного трикутника більші за відповідні сторони іншого? Сторони одного трикутника в 25 разів більші за сторони іншого.( У 4 рази сторони одного трикутника більші за відповідні сторони іншого трикутника)
2. Розв’язуємо задачі в групах. Завдання для І, III груп. За допомогою фотографії виміряти висоту вежі(довжина основи 7 метрів) Розв'язання.7 метрів. Висота вежі відноситься до довжини основи так як висота трикутника на фото до основи трикутника. Нехай х- висота вежі,то . Відповідь: 28 м.
Також існує історичний факт, що Фалес вимірював висоту піраміди за допомогою жердини ,не в найпростішому випадку, коли довжина тіні вертикально поставленої віхи дорівнює довжині самої віхи, а в загальному, скориставшись методом встановлення пропорційного відношення між трьома величинами, які можна виміряти, і шуканою величиною – висотою піраміди.