Мета : пригадати основні поняття з теми "Десяткові дроби",перевірити вміння читати, порівнювати,додавати, віднімати десяткові дроби, навчитися застосовувати отриманні знання в нестандартних ситуаціях, отримати задоволення від уроку.
Питання: Як називається дріб записаний за допомогою коми? Як порівняти десяткові дроби з різними цілими частинами?Як порівняти дроби з рівними цілими частинами?Як знайти невідомий доданок ? Як додати десяткові дроби? Як знайти невідоме зменшуване ?
Номер слайду 9
Третя зупинка: «Задачна»
Номер слайду 10
Задачна" . І схема ІІ схема - 57,3л води- на 4,9л більше, ніж- на 8,7л менше, ніж- на 1,45кг менше, ніж- 12,85кг фруктів- на 0,75кг більше, ніж? л ? кг
Номер слайду 11
Четверта зупинка: «Логічна»
Номер слайду 12
"Логічна"Старий рибалка, який багато ходив Математичним океаном на вітрилах, пропонує командам такі задачі. Зграя з 7 дельфінів пропливла 14км. Скільки кілометрів проплив кожен дельфін? В один кінець ставка човен доплив за80хв., а назад - за 1год. 20хв. В який кінець ставка човен плив довше? У порт пливли 3 судна, а на зустріч їм - 5катерів. Скільки суден прибуло в порт?Білосніжка та семеро гномів чекали прибуття пароплава 8 годин. Скільки годин чекав пароплава кожен з них? Задача №1 Задача №2 Задача №3 Задача №4
Номер слайду 13
П'ята зупинка: «Пізнавальна»
Номер слайду 14
Задача: Назва океану. Площа млн. к. В км. Тихий 179, 7 Атлантичний93, 4Індійський74, 9 Північний Льодовитий13, 0 Світовий
Номер слайду 15
Шоста зупинка: «Спортивна»
Номер слайду 16
Сьома зупинка: «Історична»
Номер слайду 17
ЧарівніДЕСЯТКОВІДРОБИПроект 5 класу. Скажи мені– і я забуду. Покажи мені – і я запам`ятаю Зацікав мене– і я навчусь.
Номер слайду 18
1 –ий палац, у якому ми познайомимося з історією десяткових дробів. Виникли десяткові дроби у трудах арабських математиків у середні віки і незалежно від них у Стародавньому Китаї. Вважається, що першим ввів поняття десяткових дробів та правил дії з ними, видатний середньоазіатський математик та астроном Аль-Каші, який працював у 20-30 рр.15 сторіччя у Самаркандській обсерваторії . Аль –Каші є автором книги «Ключ арифметики», де вченим був використаний спеціальний запис десяткових дробів: ціла і дробова частина писалися одним рядком, але ціла частина чорним, а дробова червоним. Пізніше вчений Гартман Бейер (1563-1625) випустив твір про десятковідроби - «Десяткова логістика.»1.
Номер слайду 19
У європейську практику десяткові дроби ввів у 1585р фламандський учений Симон Стевін. Він присвятив десятковій системі мір і десятковим дробам свою книгу «Десятина», в якій пояснював що таке десятичні дроби. Ту систему, якою ми користуємось сьогодні, запропонував німецький астроном - Йоган Кеплер. У нашій країні дробову частину відокремлюють комою, а у США, Великій Британії відокремлюючий знак інший-крапка..
Номер слайду 20
Ось декілька способів зображення десяткових дробів (записати 14,382) I II III14. 3. 8. 2 - ввів Йоган Гартман Бейер у 1603 році.143(1)8(2)2(3) - Роберт Нортон у 1608 р.14(382) - Йоган Кеплер у 1616 р.14 382 - англійський математик Вильям Оутред у 1631 р.14382’’’ - П’єр Еригон у 1634 р.14/382 - Роберт Джагер у 1651 р.
Номер слайду 21
Восьма зупинка: «Пошукова»
Номер слайду 22
23,787,6984,05 АЗМИ
Номер слайду 23
Номер слайду 24
Підсумкова{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}2,52,152,72,052,0012,542,62 ОДМЦІЛОПодайте дроби в порядку спадання
Номер слайду 25
Підсумкова. МОЛОДЦІ
Номер слайду 26
Підсумкова
Номер слайду 27
Домашнє завдання:1) 903 ,2) 905, знайти в пресі 3-4 приклади використання десяткових дробів,3) Повторити правила.