ознайомлення учнів з порядком виконання дій у виразах, які містять дужки; розвивати мислення, увагу; виховувати інтерес до предмета, дбайливе ставлення одне до одного.
Урок з математики. 2 клас. І семестр
ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ. ЗАДАЧІ НА ДВІ ДІЇ. ВИРАЗИ З ДУЖКАМИ
ТЕМА:ВИРАЗИ З ДУЖКАМИ. ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ ДІЙ У ВИРАЗАХ, ЩО МІСТЯТЬ ДУЖКИ. ЗАДАЧІ НА ДВІ ДІЇ
МЕТА: ознайомити учнів з порядком виконання дій у виразах, які містять дужки; розвивати мислення, увагу; виховувати інтерес до предмета, дбайливе ставлення одне до одного.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 39, завдання 216; 217)
Завдання 216
— Прочитайте вирази у порядку зростання відповідей.
Завдання 217
— Прочитайте розв’язання задачі двома способами.
+ =13 |
||||
|
5 |
|
4 |
|
|
|
7 |
|
3 |
2. Гра «Невідоме число»
+ =18 |
||||
|
8 |
|
9 |
|
|
|
17 |
|
5 |
+ =18 |
||||
|
2 |
|
95 |
|
|
|
7 |
|
13 |
3. Хвилинка каліграфії
— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.
2; 3; 6; 7; 10; 11; ?; ?; ?; ?.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з порядком виконання дій у виразах, які містять дужки.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 39-40)
Завдання 219. Колективне опрацювання матеріалу
— Іноді дії у виразах можна виконувати не по порядку. Дія, що виконується першою, береться в дужки: ( ). Ці значки — не прості, а чарівні. Їх застосовують, щоб змінити порядок виконання дій у виразах.
Якщо у числовому виразі є дужки, то першою завжди виконують ту дію, що в дужках.
17 - (4 + 5) = 17 - 9 = 8
Вираз читають так: «Від 17 відняти суму чисел 4 і 5».
Завдання 220. Колективне опрацювання матеріалу
У сувої було 15 м тканини. Перший покупець придбав 5 м тканини, а другий — 3 м. Скільки метрів тканини залишилося в сувої?
— Щоб дізнатися, скільки метрів тканини залишилося в сувої, продавець діяв так: обчислив, скільки всього метрів тканини продано, а потім здобуте число відняв від 15.
15 - (5 + 3) = 7 (м)
Дужки означають, що спочатку треба знайти суму, а потім виконати дію віднімання.
Висновок. У виразах із дужками першою виконують дію над числами, записаними в дужках.
Завдання 221
Учні «ланцюжком» читають і записують вирази. Один учень розв’язує біля дошки, решта — у зошитах.
• Від числа 12 відняти суму чисел 7 і 2.
• До числа 8 додати різницю чисел 13 і 6.
Завдання 222
Під час повторення умови один учень креслить схему і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Перевіряють відповідь, розв’язавши задачу іншим способом.
Завдання 223. Колективне ознайомлення зі змістом задачі, її аналіз Один учень записує умову і розв’язує задачу.
— Як зміниться розв’язання задачі, якщо в іншої білки на 2 горіхи менше?
Завдання 224*. Самостійна робота
Учні записують двоцифрові числа, що закінчуються цифрою 5, які можна записати за допомогою цифр 5; 6; 7; 8. (55; 65; 75; 85)
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Обчислення значень виразів
— Прочитайте вираз та обчисліть за зразком:
29 - (4 + 5) = 29 - 9 = 20
5 + (18 - 9)
21 - (40 - 20)
94 - (54 + 40)
15 + (19 - 16)
2. Гра «Обери та розв'яжи»
— Розв’яжіть приклади, в яких від’ємник дорівнює 7; доданок дорівнює 7.
3. Офтальмологічна пауза
4. Розв'язування логічних задач
• У трьох братів по одній сестрі. Скільки всього дітей у сім’ї? (4)
• Гуска має масу 3 кг. Якою буде її маса, якщо вона стане на одну ногу? (3 кг)
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Що нового дізналися на уроці?
— Яке правило про порядок дій запам’ятали?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 40, завдання 225; 226.