Урок "Позиційний принцип будови числа. Додавання і віднімання чисел в межах 100 на основі нумерації. Задачі на знаходження невідомого від’ємника. Розпізнавання геометричних фігур."

Про матеріал

під час уроку використано різні прийоми, які дають можливість краще донести дітям новий навчальний матеріал. Сам урок побудований у формі морської подорожі.

Перегляд файлу

Тема. Позиційний принцип будови числа. Додавання і віднімання чисел в межах 100 на основі нумерації. Задачі на знаходження невідомого від’ємника. Розпізнавання геометричних фігур. Робота в зошиті

Мета: вдосконалювати вміння учнів утворювати і  записувати двоцифрові числа, розв’язувати

задачі на знаходження невідомого від’ємника,  впізнавати і називати геометричні фігури, розвивати логічне мислення пам'ять,  увагу; зв’язне мовлення та інтерес до математики;  виховувати бережливе ставлення до природи.

Форма проведення: урок-подорож

Обладнання: ілюстрації, квитки, карта, медалі.

                                                                        Хід уроку 

І. Організація учнів до уроку. Мотивація навчальної діяльності

 Перевірка готовності приладдя до уроку.

Всі гарний настрій маємо? Так?

Тож урок вже починаємо.

Сьогоднішній урок - це урок – подорож.

Ми вирушаємо в плавання безмежним математичним океаном під назвою «Нумерація чисел» у пошуках Скарба.  Подорож далека, цікава і небезпечна. Під час нашої подорожі ми

будемо удосконалювати та закріплювати навички (+) і (-) двоцифрових чисел. А мандруємо під девізом:

На уроці не дрімай,

Знаєш - руку підіймай!

Правила нашої подорожі:

- бути уважними;

- правильно мислити;

- добре запам’ятовувати.

Запам’ятай!

Щоденне повторювання - міцні знання!

     Пропоную вам карту подорожі, на якій зазначено відповідний   маршрут. А на чому ж ми будемо мандрувати, ви дізнаєтесь відгадавши загадку.

    Біжить візок через струмок

    і слід за собою замітає.

Отож ми попливемо на човнику.

http://img-fotki.yandex.ru/get/9492/16969765.204/0_8d117_b87bf819_orig.png

      Порт Пізнайко         https://img1.badfon.ru/original/1938x1224/f/1d/lineage-2-chronicle-4-korabl.jpg

 

                 Замок  володаря морівhttp://demiart.ru/forum/uploads16/post-1236409-1428674819.jpg

 

                                                 Коралові  рифи        http://etsphoto.ru/photocache/28/2877aeaec0962d2b296b701655bf401f.jpg

 

                                                          Острів скарбв       http://melnichuk.at.ua/pic/main/bottom_01.jpg

     Перевірте у вас все готово до подорожі? Підручник це наш компас, зошит – карта, ручка – весла. Є?

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

   Порт Пізнайко

    Наша подорож уявна, але всі правила треба виконати, як заведено. Кожна подорож починається з придбання квитка. Придбати квиток на наш корабель, ви зможете за математичні знання.

Квитки купляємо:

1. Порахувати від 10 до 100

2. Порахувати 10-ками до 100

3.Назвіть сусідів числа 40, 79, 35.

4. Назвати компоненти – при додаванні, відніманні…

5. Як називаються числа в межах 100 –

6. Число складається з 4 дес 5 одн., 35, 55,

7. Сума чисел 10 і 20 , 20 і 20 – ( використовуються рахувальники )

8. Різниця чисел 50 і 30, зменшити на 5.

9. Назвіть одиниці довжини.

10. В 1 дм = …… см , 1 м =.. см, 1м=…. Дм

11. За допомого чого можна виміряти довжину?

12. Назвіть одиниці вимірювання маси, місткості.

http://www.metod-kopilka.ru/images/doc/36/30644/img3.jpg 

Квиток

у морську

подорож

 

 

 

      Що ж допомогло придбати нам квитки?

      Знання з математики дуже важливі в нашому житті.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

         Купили квитки і непомітно допливли до Замку володаря морів.

http://images.persianblog.ir/718135_Rl6w51hd.gif

Хто він такий? Нептун! Так! Зустрічає нас володар морів Нептун. І повідомляє нам, що на сьогоднішньому уроці  ми продовжуватимемо вчитися додавати  і віднімати  числа в межах 100. розв’язуватимемо задачі на знаходження невідомого від’ємника, розпізнаватимемо  геометричні  фігури.

       ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Робота над числами

У Нептуна є помічники це веселі морські коники. І вони приготували вам завдання.

https://img-fotki.yandex.ru/get/55/200418627.b6/0_12e346_53726a2a_orig.pnghttp://thumbs.dreamstime.com/z/%D0%B2%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80-%D0%BC%D0%BE%D1%80%D1%8F-%D0%BB%D0%BE%D1%88%D0%B0?-%D0%B8-14010934.jpg                                 

 

 

   4   5   

 

 

 

 

  • Що це в них? Цифри 4, 5.
  • Які це могли бути числа? 45; 54.
  • Яке найбільше, яке найменше?
  • Скільки десятків, одиниць?
  • Що в них змінилося?
  • Отже, число може змінювати свою позицію.


2.Загадкові  ракушки. Розв’язування прикладів.

https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=b8ae048650d6bae3f2201ef6a91280ad&n=33&h=215&w=222   http://s56.radikal.ru/i153/0906/14/ce4e43b379c1.png      http://www.ramki-photoshop.ru/predmety/4/klipart-24.png                http://kartinkinaden.ru/uploads/posts/2015-10/1445417159_rakushka-rapana-1359012495_42.jpg              http://clipartmania.ru/uploads/gallery/main/349/seashell-28.png

 

  40+5       45-40     35-5       30+2     57-7

 

3. Хвилинка-ерудитів

А хто знає чому шумлять ракушки?

ракушкиРакушки являють собою рештки молюсків. Ці тварини створюють їх, щоб захистити своє м’яке тіло від зовнішніх подразників. Звук у ракушці створює шум навколишнього середовища, повітря потрапляючи до ракушки відбивається від її стінок . Чим більша ракушка і вигинів в ній, тим чіткіший шум буде в раковині.

     Наш корабель гойдається на хвилях, і в нас є час для відпочинку.

 4. Гра «Море хвилюється — раз!»

  У цій досить відомій грі всі можуть почуватися справжніми акторами, відтворюючи щось виняткове і неповторне.

Море хвилюється — раз!

Море хвилюється — два!

Море хвилюється — три!

Фігура морська на місці завмри!

    V. Закріплення вивченого матеріалу.

1.  Коралові рифи. Робота в зошиті.

    Подорож триває і ми потрапляємо на   Коралові  рифи.

Відкрийте зошити  с.47

  1. Завдання 1(разом) 123 – 12, 13, 23, 21, 32,31.
  2. Завдання 2 (по рядах).

1ряд                                    2 ряд                                3 ряд

      34 – 4 = 30                              67 –   1 = 66                  80 + 1 =81

      70 – 1 = 69                              37    30 = 7                  93 +  0=93

      66 – 1 = 65                              59    9=50                   17     17=0

  1. Завдання  5 ( колективно-письмово)

4 свічки

    Ми прибуваємо на острів Скарбів. Але скарб, який лежить в скрині, охороняє велика риба.

  1. Робота з геометричним матеріалом.

Згадайте які геометричні фігури ви знаєте? На що вони схожі.

З яких геометричних фігур  складається велика риба

 

http://dg55.mycdn.me/getImage?photoId=770398600535&photoType=0

 

 

     Подолавши хижу рибу, бачимо на скрині великий замок. Треба розшифрувати код.

Усно рахувати! (відповіді вивішуємо на дошці)

35-5                                                 М

1м .. см                                            О

5дес 4одн                                        Л

2дм … см                                        О

Сума чисел 15 і 15                        Д

Різниця чисел 30 і 20                    Ц

Найменше двоцифрове число      І

VI. Підсумок уроку.

     Діти, ви справжні мандрівники. Винахідливі, дружні, старанні. Відкриваємо скриньку, а в ній подяка від Нептуна

      Я, володар Нептун, дарю учням 1 класу великий Скарб – нові знання з математики.

Нехай ці знання знадобляться вам у подальшому навчанні і житті. А сьогодні я подарую Вам Медалі за участь у морських пригодах! Нагородження - вручення медалей.

http://www.tenvinilo.com/img/sticker/preview/1409.png

 

  •  На уроці ми уявно побували в морській подорожі математичним океаном «Нумерація чисел».
  • Вам сподобалося? Давайте підсумуємо

Мені сподобалось

Я навчився

    Нехай цей урок залишить у вас міцні знання, гарний настрій. Добіг до кінця наш урок.

Математика - наука серйозна і цікава.

Можна весело гратись і математики навчатись.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://clipartmania.ru/uploads/gallery/main/349/shell-162.png 

Подяка     

   Я, володар Нептун, дарю учням 1 класу

великий Скарб – нові знання з математики.

                Нехай ці знання знадобляться вам у

подальшому навчанні і житті.

 А сьогодні я подарую Вам Медалі

за участь у морських пригодах.

 

http://www.pics-zone.ru/img.php?url=http://www.kalugapark.ru/uplfile/news/3_1.jpg                                                                 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 вересня 2018
Переглядів
1346
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку