к Шановні шестикласники. Двері до країни відчиняться тоді, коли ви дасте правильні відповіді на запитання
Номер слайду 4
1. Як називається розділ науки про мову, який вивчає слова як частини мови? 2. Класи слів, які характеризуються спільними ознаками: загальним значенням; граматичним значенням; синтаксичною роллю…це …3. Скільки в українській мові частин мови? 4. Скільки самостійних частин мови? 5. Скільки службових частин мови? 6. Яка частина мови не належить до частин мови? 7. Які частини мови є членами речення? 8. Які частини мови не відповідають на питання? 9. Назвіть самостійні частини мови.10. Яка частина мови відповідає на питання хто? що?Бліц-опитування
Епіграф. Зимова казка у моїм саду. Блаженная земля нам дана Богом. О, Попівко! Село моє!Я зачарована тобою!
Номер слайду 9
1) Назви міст:…2) Країни:…3) Річки:…4) Прізвища письменників:…5) Клички тварин:…6) Моря: ...7) Гори: ...8) Вулиці: ...9) Назви цукерок: ...10) Персонажі казок: ... Завдання: скласти речення з однорідними членами; з узагальнюваним словом після однорідних членів. Ми - дослідники
Номер слайду 10
Конкретні та абстрактні іменники
Номер слайду 11
Робота з підручником с.99 Вправа 206
Номер слайду 12
Лінгвістичний практикум Спишіть, поділіть текст на речення. Розставте розділові знаки. Підкресліть граматичні основи, з'ясуйте, чим вони виражені Споконвіку українці любили калину вони садили її біля хати в садку над річкою ягоди калини милують око кожного стоїть кущ рум’яний аж горить коли ягоди поспіють люди їх збирають і в'яжуть у пучки. Калина
Номер слайду 13
Математичний аналіз тексту 1. Скільки у тексті іменників? 2. Скільки іменників, що є назвами істот?3. Скільки іменників, що є назвами неістот?4. Скільки конкретних іменників?5. Скільки абстрактних іменнників?
Номер слайду 14
Синтаксичний розбір першого речення. Споконвіку українці любили калину.
Номер слайду 15
Творче завданняІз поданих слів складіть речення і запишіть. Підкресліть граматичні основи.1. Настрій, покращує, веселий, здоров’я.2. Люди, здоров’я, ні, за, які, не, куплять, гроші.
Номер слайду 16
Тести1. Прізвища, імена, імена по батькові людей, клички тварин, назви країн, міст, сіл, вулиць, майданів, річок, морів і гір - це... А) власні іменники. Б) загальні іменники.3. Назви, які даються багатьом предметам - це... А) власні іменники. Б) загальні іменники.2. Вкажи рядок, де записано тільки власні іменники: А) Єгипет, країна, Червоне море;Б) Дніпро, Київ, Україна;В) місто, дорога, вулиця;Г) Чехія, вікно, замок.4. Вкажіть іменники з абстрактним значенням А) кохання Г) хвилювання В) бактерія. Б) сніг. Д) перемога
Номер слайду 17
Тести5. Визначте, у якому рядку всі іменники належать до назв неістот. А) нагорода, сім’я, син. Б) казка, думка, сторона. В) шахта, береза, бджола. Г) долоня, донька, робота6. Вкажіть іменники з конкретним значенням. А) стіл. Б) мріїВ) студент. Г) квітка. Д) радість. Ключ: 1. а; 2. б; 3. б; 4. а, г, д; 5. б; 6. а, в, г.
Номер слайду 18
Лінгвістичний двобій. Учень сам вибирає суперника зі словами: “Я викликаю на двобій…” і ставить запитання. Наприклад:– Яка частина мови називається іменником?
Номер слайду 19
Молодці!Усі були активні, виконали поставлені завдання. Запрошуємо Вас до чудової країни Морфології.
Номер слайду 20
Домашнє завдання1. Опрацювати матеріал підручника с. 97-101. Виконати вправу 208.2. Скласти 5 речень, використовуючи іменники конкретні та абстрактні назви . 3. Підготувати лінгвістичну розповідь « Іменники- загальні і власні»
Номер слайду 21
Життя чарівне, мов казка.І дається людині раз. Не марнуйте його, будь ласка. А любіть й бережіть весь час.