Походи козаків першої чверті XVII ст. Петро Конашевич-Сагайдачний
Номер слайду 2
Епіграф уроку. За річкою вогні горять,Там татари полон ділять. Село наше запалилиІ багатства розграбили. Стару неньку зарубали,А миленьку в полон взяли. А в долині бубни гудуть,Бо на заріз людей ведуть: Коло шиї аркан в'ється,А на ногах ланцюг б'ється...
Номер слайду 3
Робота з термінами та поняттями. Ясир (від турецького "полонений") — бранці, яких заході плювали турки й татари під час нападів на українські, російські й польські землі. Гарем — жіноче приміщення в будинку мусульманина, де утримувалися жінки й наложниці господаря. Яничари — привілейована піхота в турецькій армії, що поповнювалася примусовим набором хлопчиків підданих-християн, які виховувалися для військової служби. Каторга — назва великого дерев'яного веслового військового судна в Османській імперії
Номер слайду 4
Героїчні походи козаків. Демонстрація відеоролика з інтерактивною лінією часу. Робота з картою в підручнику с. 65. Завдання нанести на лінію часу роки вдалих походів козаків проти турків і татар. Робота з історичним документом. Опрацюйте текст «Із розповіді Г. Боплана про організацію козаками морських походів проти турків» с. 70. Дайте відповіді на запитання. Якими були основні етапи підготовки козаків до морського походу?Яким було спорядження козака-учасника морського походу?Як козаки вводили в оману турків, щоб вийти в Чорне море?Пригадайте, що ви знаєте про мистецтво та хитрощі морського бою козаків?
Номер слайду 5
Метод «Фішбоун»Завдання. Визначити причини, напрямки походів і наслідки героїчних походів козаків.
Номер слайду 6
Київське братство. Метод «Кроссенс»
Номер слайду 7
Гетьман П. Конашевич-Сагайдачний: Завершив__________________________ Здійснив___________________________ Переміг__________________________Відстоював_________________________ Уславився__________________________Гра «Заверши речення»