Презентація "Поняття "дріб". Чисельник і знаменник дробу. Складені задачі, які включають знаходження частини числа."

Про матеріал
Презентація до уроку математики у 4 класі з теми "Поняття "дріб". Чисельник і знаменник дробу. Складені задачі, які включають знаходження частини числа." ( за підручником М.В. Богданович, Г.П. Лишенко, Математика, 4 клас)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Математика 4 клас. Підготувала Лопуга Ганна Адамівнавчитель початкових класів. Мішково – Погорілівська ЗОШ I – III ступенів Миколаївської області

Номер слайду 2

Тема уроку. Поняття «дріб». Чисельник і знаменник дробу. Складені задачі, які включають знаходження частини числа

Номер слайду 3

Мета:✵ формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з поняттям «дріб»; навчити читати і записувати дроби; пояснити значення чисельника і знаменника дробу; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

Номер слайду 4

✵ формування ключових компетентностей:уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;інформаційної: розширити географічні знання учнів;громадянської: привернути увагу учнів до проблем охорони навколишнього середовища та сприяти його збереженню.

Номер слайду 5

Ι. Організаційний момент. Вже дзвінок нам дав сигнал, Працювати час настав, Тож і ви часу не гайте, Урок математики розпочинайте, Щоб урок пройшов не марно, Треба сісти рівно й гарно. Працювати будемо старанно,Щоб почути у кінці,Що у нашім дружнім класіДіти – просто молодці!    

Номер слайду 6

Привітання. Добрий день вам, добрі люди!Хай вам щастя й доля буде!Не на день і не на рік,А на довгий — довгий вік!

Номер слайду 7

Подивіться, будь ласка один одному в очі, посміхніться і побажайте подумки успіхів та гарної співпраці. Психологічна настанова

Номер слайду 8

Девіз нашого уроку «Не дрімати, не лежати, лише думати й міркувати»

Номер слайду 9

1. Гра «Математичні ланцюжки» Будьте пильними.ІІ. Усний рахунок120:10 24•10 100:2 48:4 - 4 : 6 •7 •3 •100 • 4 - 150 :9 -150 :10 : 4 •25 (650) (16) (50) (100)

Номер слайду 10

2. Робота з геометричним матеріалом. Обчислення виразів41 + 2587 - 1768 - 1325 + 35100 - 7549 - 1636 + 2870 - 15200 - 35

Номер слайду 11

ІІ. Контроль і закріплення знань учнів.1. Хвилинка каліграфії 22 242 4224  22422 444444 222444 Назвати найменше число. Назвати найбільше число. Назвати двоцифрове число. Дайте характеристику числу 242

Номер слайду 12

2. Гра «Шифрувальник»Розв’яжіть приклади та  розташуйте відповіді у порядку зростання; прочитайте отримане слово. Р  5400 : 100 : 6 x 11 =О  28000 : 7000 х 8 х 10 =Б  810 : 90 x 10 x 8 = И  70 x 50 : 100 x 1000 = Д 25 x100 : 10 : 50 =

Номер слайду 13

2. Гра «Шифрувальник» {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Розташуйте відповіді у порядку зростання; прочитайте отримане слово. Р  5400 : 100 : 6 x 11 = (99);О  28000 : 7000 х 8 х 10 = (320);Б  810 : 90 x 10 x 8 = (720); И  70 x 50 : 100 x 1000 = (35000)Д  25 x 100 : 10:50 = (5).

Номер слайду 14

ДРОБИ{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}99320720350005робид

Номер слайду 15

ΙV.  Повідомлення теми та мети уроку. Отже, друзі, ми з вами на уроці  побуваємо в країні Дробів, навчимось їх читати,записувати, порівнювати. А де знадобляться Вам ці знання?  

Номер слайду 16

V. Вивчення нового матеріалу.1. Проблемне завдання та його розв’язання з поясненням вчителя.2. Слухання математичної казки «Як виникли дроби»

Номер слайду 17

У країні Математика, там, де ще не ступала нога людини, мешкали цифри. Але вони не мали своїх будиночків і жили в одному тісному помешканні, яке збудував старенький дідусь Нуль. Одного погожого дня дві подружки Одиниця і Двійка вирушили на прогулянку. - Мені вже набридло житии в цій старій тісній оселі, - зізналася Одиниця. - І мені також, - відповіла Двійка. - А давай побудуємо свій будинок! - О! Це гарна ідея! І заходилися вони будувати собі нове помешкання. Спочатку поміркували, як воно має виглядати. А згодом вирішили, що це обов’язково має бути двоповерховий просторий будинок. За порадами щодо будівництва звернулися до Мінуса. Він надав багато слушних вказівок, але найбільшу увагу приділив перекриттю між поверхами. - Перекриття повинно бути міцним і рівним, - наголосив Мінус. Подружки подякували за поради й почали будувати затишну оселю. Завдяки цінним указівкам, будівництво проходило швидко й весело. І ось будинок споруджено. Не сперечаючись, вирішили, що Одиниця буде жити на другому поверсі, а Двійка – на першому. І назвали вони свою споруду Дробом. А згодом такі самі дроби почали будувати й інші цифри. Так і виникли звичайні дроби.

Номер слайду 18

3. Практична робота. Перегинанням поділити круг на дві рівні частини (червоний). Візьміть зелений кружечок та перегинанням поділіть його на 4 рівні частини. Покажіть четверту частину круга. Заштрихуйте 3/4 круга. Щоб потрапити до першого міста слід виконати завдання № 761. Розгорніть свої підручники на с. 124.- На скільки рівних частин поділений кожен квадрат? (На 2, 3, 4, 5, 6)- Назвіть кожну не зафарбовану частину квадрата? (12, 13, 14, 15, 16)- Як називають такі числа? (Частинами)- Скільки і яких частин у квадратах зафарбовано? (12, 23, 34, 45, 56)- А як такі числа називаються? - Сьогодні на уроці ми дізнаємося як ще називаються такі числа і що означають числа над рискою та під рискою. І вони теж мають свої назви. І це є головним, що нам потрібно дізнатися, а дізнаємося ми про це у нашому головному місті.  

Номер слайду 19

4. Робота за підручником1) № 761 На скільки рівних частин поділено кожний квадрат? Назви кожну незафарбовану частину квадратів. Скільки і яких частин у квадратах зафарбовано?Відповідь: 12, 23, 34, 45, 56 

Номер слайду 20

2) № 762 Полічи, на скільки рівних частин поділено кожний круг. Скільки таких частин зафарбовано?Відповідь: 16, 26, 36, 46, 56 

Номер слайду 21

Числа виду 12, 23, 34, 45, 56  називають дробовими числами. Число 56  - дріб, де 5 – чисельник, а 6 - знаменник дробу. Знаменник – число під рискою дробу – показує, на скільки рівних частин поділено ціле. Чисельник – число над рискою дробу – показує, скільки взято частин цілого. 

Номер слайду 22

3. №763 Запиши дроби, позначені точками. Відповідь: 13, 15, 17, 19, 110 

Номер слайду 23

3) №764 Запиши дробом, яку частину кожного прямокутника зафарбовано. Відповідь: 34, 56, 23, 34, 58 

Номер слайду 24

Фізкультхвилинка- Ви гарно впоралися із завданням і трішки втомилися, тому слід відпочити. Стомились, не можемо вже працювати. Будем всі відпочивати. Руки вгору, руки вниз,Руки  в  боки,  нахилились:  вперед,  назад.І  направо,  і  наліво,  щоб  нічого  не  боліло. Вліво-вправо повернись.І сусіду посміхнись. Трішки відпочили, а тепер за парти тихо сіли.

Номер слайду 25

VI. Закріплення вивченого матеріалу Для закріплення вивченого матеріалу я пропоную виконати завдання Запиши в зошиті частини в порядку зростання (№ 760, с. 124): 16, 12, 1 10, 18,  112, 13, 15, 14. 2. № 765 (на с.125.)3. № 766 (на с.125.) 

Номер слайду 26

№765 Знайди 18 кожного числа або величини: 320; 1600; 10 128; 2 км; 2 год; 4 ц. Відповідь: 320 : 8 = 401600 : 8 = 20010 128 : 8 = 12662 км : 8 = 2000 км : 8 = 250 м2 год : 8 = 120 хв : 8 = 15 хв4 ц : 8 = 400 кг : 8 = 50 кг

Номер слайду 27

№766 У магазин привезли 2 т 4 ц крупів. Третину крупів придбав ресторан, а решту - розфасували в пакети по 4 кг. Скільки вийшло пакетів із крупами? Вивчення умови задачіПро що йдеться в задачі? (Про крупи)Скільки крупів привезли в магазин? (2 т 4 ц)Скільки крупів придбав ресторан? (Третину)Що нам відомо про решту крупів?(Їх розфасували в пакети по 4 кг)Про що питається в задачі? (Скільки вийшло пакетів із крупами?)

Номер слайду 28

Аналіз задачіЧи можемо одразу відповісти на питання задачі? (Ні) Чому? (Тому що, не знаємо, скільки крупів придбав магазин) Чи можемо дізнатися? (Можемо)Якою дією? (Дією ділення) Складіть вираз розв’язку.(2 т 4 ц : 3 = 2400 кг : 3 = 800кг)

Номер слайду 29

А тепер, знаючи, скільки крупів привезли в магазин і скільки придбав магазин то, що за цими даними можна знайти? (Скільки розфасували пакетів?) Якою дією? (Дією віднімання) Складіть вираз.(2400 - 800 = 1600 кг) Знаючи, скільки пакетів з крупами розфасували і те, що їх розфасували по 4 кг, то чи можемо відповісти на питання задачі? (Так) Якою дією? (Дією ділення) Складіть вираз.(1600 : 4 = 400 пак.)

Номер слайду 30

План розв’язання. На скільки дій задача? (На 3) Про що дізнаємося в 1-й дії? (Скільки кілограмів крупів придбав магазин?) Якою дією? (Дією ділення) Що знайдемо в 2-й дії? (Скільки кілограмів крупів розфасували?) Якою дією? (Дією віднімання) А про що дізнаємось в 3-й дії? (Скільки вийшло пакетів із крупами?)Якою дією? (Дією ділення)

Номер слайду 31

Розв’язання задачі.1) 2 т 4 ц : 3 = 2400 кг : 3= 800 (кг) – крупів придбав ресторан;2) 2400 - 800 = 1600 (кг) – крупів розфасували в пакети;3) 1600: 4 = 400 (пак.) – вийшло пакетів. Відповідь: 400 пакетів з крупами вийшло.

Номер слайду 32

4. № 767*Відстань від дому до школи 1 км 300 м. Учень пройшов 1 км за 13 год. На решту шляху в нього залишилося 3 хв . Чи встигне учень своєчасно прийти до школи, якщо буде йти з тією самою швидкістю? 

Номер слайду 33

Розв’язання задачі. 1) 1км300м – 1км = 300м – залишилось йти; 2) 60 : 3 = 20 (хв) - йшов учень 1 км; 3) 1000 : 20 = 50 (м/хв) – швидкість руху учня; 4) 300 : 50 = 6 (хв) - потрібно часу, щоб подолати решту відстані; 6 хв > 3 хв Отже, не встигне вчасно прийти до школи.

Номер слайду 34

VIІ. Підсумок уроку. Що нового дізналися на уроці? Які числа називають дробовими?З яких двох частин складається дріб?Що означає чисельник?Що означає знаменник?Як знайти дріб від числа?Які завдання виконували сьогодні на уроці?Яке завдання було найцікавішим?

Номер слайду 35

VIІІ. Домашнє завдання№768, 769, с.126

Номер слайду 36

Молодці! Ви сьогодні гарно працювали. Всім дякую за співпрацю! Успіхів вам!

pptx
Додано
12 лютого 2021
Переглядів
5323
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку