Урок математики "Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух"

Про матеріал
Розробка уроку математики у 4 класі за підручником Богданович М. В., Лишенко Г. П. за темою "Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух"
Перегляд файлу

4 клас

Тема. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух.

Мета. Закріплювати вміння учнів знаходити значення виразів на сумісні дії, вчити учнів розв’язувати задачі на зустрічний рух; розв’язувати рівняння; удосконалювати навички обчислень; виховувати наполегливість.

Обладнання.Таблиці для усних обчислень; схеми задач; план   розв’язування задачі, презентація до уроку.

Хід уроку

І.Організаційний момент

Слайд 1

Думати – колективно,

Діяти – оперативно,

Сперечатись – доказово -

Це для всіх обов’язково!

ІІ. Актуалізація та корекція опорних знань

1)Перевірка домашнього завдання

Задача 721

1) 24 : 4 = 6 (га)

2) 6 : 2 = 3(га)

3) 138 : 3 = 46(год)

Відповідь: за 46 годин скосить траву одна косарка з площі 138 га.

2) Хвилинка каліграфії

Слайд 2, 3, 4

2)Усні обчислення

Математичний диктант. Слайди 5 – 13.

  1. Яке число найбільше серед наведених?

45682, 46582, 4568.

  1. Яке число найменше серед наведених?

1200, 112900, 1020.

3. Який добуток знайдено правильно?

460, 46, 640.

4. Яка частка знайдена правильно?

10, 50, 100.

5. При якому значенні а нерівність буде істинною?

  1200, 18, 480.

6. Довжина сторони квадрата 5 см. Його периметр дорівнює:

15 см, 20 см, 25 см.

7. Обчисли:

8000 : 8 = 1000

4800 : 6 = 800

40000 : 8 = 5 000

Самоперевірка. Слайд 14.

46582,  1020,  460,  100,  18, 20 см,  1000, 800, 5000.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку та мотивація навчальної діяльності

Завдання нашого уроку навчитися  розв’язувати задачі на зустрічний рух; удосконалювати вміння знаходити значення виразів на сумісні дії;

розв’язувати рівняння.

Слайд 15, 16.

ІV.Сприймання  та усвідомлення нового матеріалу

1. Знаходження значень виразів на сумісні дії

Слайд 17.

- Повторення порядку виконання дій у виразах на сумісні дії.

- Робота з підручником № 716 (самостійно за варіантами)

( І в. – 1 вираз 1-го стовпчика, ІІ в. – 1 вираз 2-го стовпчика).

1 варіант

540 042 : 3 · 2 = 360 028;

540 042 : (3 · 2) = 540 042 : 6 = 90 007;

2 т 016 кг : 8 + 15 т = 2016 кг : 8 + 15 000 кг = 252 кг + 15 000 кг = 15 252 кг = 15 т 252 кг;

2 варіант

 

100 640 – 2048 : 8 = 100 384;

(100 640 – 2048) : 8 = 12 324;

1 т – 1 ц : 2 = 1000 кг – 100 кг : 2 = 1000 кг – 50 кг = 950 кг = 9 ц 50 кг

 

2. Фізкультхвилинка. Слайд 18, 19.

3. Розвязування задач на зустрічний рух.

1) Давайте пригадаємо:

- Що таке відстань? У чому вона вимірюється?

- Що таке швидкість? У чому вона вимірюється?

S - відстань(шлях)  м, км

t – час                          с, год , хв

v – швидкість            м/с , км/год

 

S = v·  t

 

t = S :v

 

v = S :t

 

 2)Задача (фронтальна робота). Слайд 20, 21.

Одночасно два човни вирушили з двох берегів назустріч один одному. Перший човен рухався із швидкістю 7 км/год, а другий – 8 км/год. Яка відстань між берегами озера, якщо через 3 години вони зустрілися?

  1. . Яку відстань до зустрічі подолав 1 човен?

             7 · 3 = 21 ( км)

      2). Яку відстань до зустрічі подолав 2 човен?

             8 · 3 = 24 ( км)

    3).Яка відстань між берегами озера?

              21 + 24 + 45 ( км)

     Відповідь: відстань між  берегами озера 45кілометрів.

- А як по іншому можна розвязати цю задачу?

 

Фізкультхвилинка

V. Первинне закріплення вивченого матеріалу

 3)Робота над задачею №717. Перевір себе

(прикрийте другу половину книжки, розв’яжіть задачу самостійно)

 

                                                         

       60 км/год                                                                            62км/год

 

Т                                                3год                                      К

 

?

VІ. Узагальнення  і  систематизація знань , вивченого матеріалу

1. Задача № 718. Слайд 22

 

 

 

                                                           

 

       30 км/год                                                                            24км/год

 

Т                                                          5 год                                    К

 

                                                          ? км

1)Скільки кілометрівпройшовтеплохід за 5 год?

2)Яку відстань подолав катерза 5 год?

3)Якавідстаньміж пристанями?

30 · 5+24 · 5=270 (км)

 

Розв’язання

1) 30 · 5 = 150 (км) — пройшовтеплохід;

2) 24 · 5 = 120 (км) — пройшов катер;

3) 150 + 120 = 270 (км) — відстань.

Відповідь: 270 км відстаньміж пристанями.

Задачу можна розв’язати другим способом.

 План

1)На скільки кілометрів наблизяться теплохід і катер один до одного за 1 год руху?(Яка швидкість зближення?)

1)На скільки кілометрів наблизяться теплохід і катер один до одного за 5 год руху?(Яка відстань між пристанями?)

Учні складають вираз .

(30 + 24 ) · 5 =270(км).

2. Завдання 719 (самостійно по рядах)

 

x · 2 = 14 850    x – 2 = 14 850    x : 2 = 14 850

x = 14 850 : 2    x = 14 850 + 2    x = 14 850 · 2

x = 7425     x = 14 852     x = 29 700

 

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Цікава задача.

Миколка від дому, а Петрик від школи вийшли назустріч один одному. Миколка проходив 25 м/хв , а Петрик х- 20 м/хв. Яка відстань від дому до школи, якщо хлопчики зустрілися через10 хв? (=(25 + 20 ) · 10=450 м)

— Що нового дізналися на уроці?

— Яке завдання було найцікавішим?

 

VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Слайд 23.

 

Завдання № 722; 723 (с. 116).

 

doc
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
12 лютого 2021
Переглядів
1269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку